va
door vanhout Oct 15, 2007 om 10:49
Huishouden & energie

Regenstrepen op de bakken van rolluiken

Weet iemand hoe ik gemakkelijk de regenstrepen op de bakken van mijn rolluiken kan verwijderen. Met een sopje gaat het er redelijk af, maar er blijft toch nog iets of wat een streep achter, en is er iets om deze strepen te voorkomen?

36865 15 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Oct 15, 2007 om 10:57
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk autopoets middel commandant dat wordt ook gebruikt om kleine krassen te verwijderen. of turtlewax, te koop in elke autoshop.

pi
door pietebal - Oct 15, 2007 om 13:11
14 Antwoorden / 7 Vragen

Doe een gesneden ui in het sopwater, dat helpt echt prima

harrieevers
door harrieevers - Oct 15, 2007 om 13:34
17 Antwoorden / 26 Vragen

Ja

wij gebruiken al jaren Dasty

is verkrijgbaar bij  de wibra

kost weinig maar werkt als 'n tirelier

neem 'n vochtige doek spuit daar wat Dasty op

even boenen               wel met schoon water naspoelen

werkt ook fantasties bij Camper en Caravan

trouwens het werkt voor alle aanslag

succes verzekerd     Harrie

ra
door ragdolletje - Oct 15, 2007 om 13:48
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wij maken de rolluiken altijd schoon met allesreiniger, om eerst het losse vuil eraf te halen, zodat er geen krassen ontstaan. Daarna met een microvezeldoekje met pure Quick n brite. (Blokker/ Marskramer/ Karwei). Afnemen met schoon warm water en een schone doek. Zitten er dan nog strepen, dan even met een Balbo wondersponsje. Let op dat je niet te veel drukt, anders komen er krassen op. En weg zijn alle strepen! Daarna met autowas behandelen. Dit stoot vuil af, zodat de rolluikkappen langer netjes blijven.

re
door rene17 - Oct 15, 2007 om 13:51
106 Antwoorden / 3 Vragen

Als de strepen eenmaal zijn verwijderd de bakken even inwrijven met was (bv. caravanwas), zodat er niet makkelijk nieuwe strepen bijkomen, respectievelijk zodat nieuwe strepen gemakkelijk te verwijderen zijn.

an
door annekeneef - Oct 15, 2007 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

met autowas

an
door annekeneef - Oct 15, 2007 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

autowasshampo

sc
door schenkgrest - Oct 15, 2007 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de schilderswinkel of doe het zelf en koop daar St. Mark in poedervorm  u kunt er werkelijk alles mee schoon maken.

sucses H. Schenk  zeewolde

im
door iml - Oct 15, 2007 om 15:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Regenstrepen op rolluiken gaan weg met een beetje chloor en  een druppeltje Jif, daarne de bakken in de autowas zetten, dan zijn ze prachtig mooi en worden niet meer zo snel vuil.

Met vriendelijke groet

Ineke

gsm
door gsm - Oct 15, 2007 om 15:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De strepen gaan weg met biotex (in warm water).
Let op: Niet alle materialen zijn bestand tegen Biotex!

Autowas verwijdert de strepen ook uitstekend en beschermt daarna tevens tegen weersinvloeden.

Groet,
GSM

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 15, 2007 om 16:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Hardnekkige regenstrepen verwijderen:

Is het een metalen bak welke gepoten is dan kunt u deze behandelen als
verweerde lak van een auto. Dus met Commandant Cleaner nr. 4 en daarna
in de was zetten. Schildpadwas (Turtle Wax voldoet goed, of van turtle
wax Formula 3 Polymer Sealant. Dat blijft zeker een jaar zitten. De
drupperls lopen er zo vanaf, zodat zich geen vuil kan hechten.

Is de bak van kunststof, dan is het beste middel Lixtop universele kunststofreiniger.

Dit komt van Lixton-Spezialreiniger GmbH, Eifelstr. 16, Sankt Augustin
2,  Duitsland. Via internet is te achterhalen waar het bij u in de
buurt gekocht kan worden. Het wordt in vierkante kunststofflessen van 1
liter met groen etiket en witte dop geleverd.

Eventueel met was nabehandelen.

Succes. En laat even weten wat het beste resultaat gaf waarmee u de strepen verwijderd heeft.

Hardware ERror MAN.

ad
door adjepaul - Oct 15, 2007 om 17:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij  een caravanhandel heb ik GREEN CLEAN gekocht, bestemd voor zwarte strepen op caravans.

Dit middel werkt prima (en makkelijk) op alle oppervlaktes.

Succes met de strepen.

Ad

le
door leenbos1 - Oct 15, 2007 om 18:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zitten best een paar goede oplossingen bij maar:

Lieve mensen meng NOOIT chloor met een andere schoonmaak middel. LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 15, 2007 om 22:16
632 Antwoorden / 58 Vragen

Ik gebruik altijd Quick & Brite. (te koop bij o.a. Wehkamp)

Succes!

Gr. Wilma.

we
door werdol - Oct 16, 2007 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel goed  gaat het verwijderen van regenstrepen ect. met

Cleaner en Wax van Seapower van Epifanes, dit maakt schoon en laat een laagje was achter ter bescherming. Te koop bij

watersportzaken.