Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is. De radiator hangt er nu ongeveer 4 jaar. Dat is erg kort, dus ik heb de winkel waar we hem gekocht hebben gebeld. Zij hebben contact opgenomen met de leverancier en daarop hebben ze een nieuwe radiator ontvangen. Nu willen ze de oude natuurlijk omwisselen voor de nieuwe, maar ja... Die oude radiator hangt natuurlijk nog in mijn badkamer. Die moet natuurlijk afgesloten worden en de nieuwe moet gemonteerd worden. Echter... dat moet ik zelf betalen. Is dat echt de bedoeling? Moet ik kosten gaan maken om mijn garantie rond te krijgen? Ik heb het bij de winkel voorgelegd, maar zowel zij, als de fabrikant willen mij hierin niet tegemoet komen. Heb ik geen recht op een vergoeding voor mijn installateur?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ja, dat heb ik wel nagevraagd. Dat kost me 75 euro. Niet iedereen is even handig. Dat laat ik graag door een vakman doen. Anders kan ik volgende keer helemaal naar mijn garantie fluiten, vrees ik.
Meen je dat nou? De verkoper vond het ook al zo keurig van de fabrikant. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer dan normaal vindt. De radiator is 4 jaar oud en kostte meer dan 1000 euro. Dan mag je toch wel wat meer verwachten? Daarnaast is het geen prullenbak die je zo ergens neerzet. Er moet wel wat gebeuren om hem te kunnen gebruiken. Is het dan zo raar dat ik daar niet voor wil opdraaien? Het is toch niet mijn schuld dat ik een ondeugdelijk product heb gekregen. Maar ik word er wel door op kosten gejaagd. Dat vind, op z'n zachtst gezegd niet zo netjes. Een winkel zou ook als service wat tegemoet kunnen komen. Ik heb tenslotte wel meer dan 6000 euro daar uitgegeven.
Ik ben echt geen geldwolf hoor, maar ik hou er toch een ongemakkelijk gevoel aan over.
Alleen als de winkelier ook voor de plaatsing heeft gezorgd, kan men eventueel verlangen dat zij bijdragen in de kosten. Hebben ze alleen de radiator geleverd, dan zijn ze ook alleen verantwoordelijk voor de radiator. Is de radiator in kleur of in de grondverf geleverd, zeker in een vochtige ruimte als een badkamer speelt dit ook mee.
Als aan de onderzijde van de radiator een afsluiter zit waar zowel de aanvoer- als de afvoerleiding samen aan zijn gemonteerd dan is het vervangen van de radiator een fluitje van een cent. Uw installateur zal het u, naar alle waarschijnlijkheid, heel simpel kunnen en willen uitleggen. U moet het alleen even vragen.
Het roesten van die radiator kan door veel dingen komen. Hij is helemaal niet ondeugdelijk. U zou hem ook kunnen schilderen, maar dat hoeft niet, want u krijgt een nieuwe. Mooi toch na vier jaar?
En het bedrag dat zij rekenen voor het installeren, vind ik inderdaad heel netjes. Zij zullen de oude ook wel meenemen, hoeft u niet voor het afvoeren te zorgen.
Dat u daar vier jaar geleden € 6.000 hebt besteed, zegt niet zoveel, maar wellicht krijgt u daardoor nu een hele nieuwe.
Als het goed is dan is de afkoppeling heel makkelijk als er in de retour leidin ook een soort kraan zit. Watv wel een normale gang van monteren is en de nieuwe de zelfde maten heeft een fluitje van 21 uur werk met opnieuw bijvullen. Dus de prijs die hier voor nu wordt gevraagt is best redelijk te noemen,
21 uur werk? Zal eerder 2,5 uur werk zijn inclusief af- en aankoppelen. Is er helemaal geen handig familielid/buurman/kennis/collega die dat in een paar uurtjes voor je wil doen?
Al zal het een half uur werk zijn zelfs dan nog betaal je een vol uur. Maar het weg halen en het terug plaatsen zijn de kosten die wel mogen worden berekend ook al is het een garantie geval. De kosten van het transport plus uurloon had u zelfs nog meer gekost dan €75,- en eigenlijk geeft het bedrijf daar mee een hele goede service. Als ik alleen al €65,- moet betalen om even naar de cv te komen kijken en ze zijn dan met tien minuten al weer weg vind ik dat meer een redenen om even te gaan klagen.
[quote=susanvz schreef op woensdag 21 aug 2013, 16:07]Hoi,
Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is. De radiator hangt er nu ongeveer 4 jaar. Dat is erg kort, dus ik heb de winkel waar we hem gekocht hebben gebeld. Zij hebben contact opgenomen met de leverancier en daarop hebben ze een nieuwe radiator ontvangen. Nu willen ze de oude natuurlijk omwisselen voor de nieuwe, maar ja... Die oude radiator hangt natuurlijk nog in mijn badkamer. Die moet natuurlijk afgesloten worden en de nieuwe moet gemonteerd worden. Echter... dat moet ik zelf betalen. Is dat echt de bedoeling? Moet ik kosten gaan maken om mijn garantie rond te krijgen? Ik heb het bij de winkel voorgelegd, maar zowel zij, als de fabrikant willen mij hierin niet tegemoet komen. Heb ik geen recht op een vergoeding voor mijn installateur?
[quote=susanvz schreef op woensdag 21 aug 2013, 16:07]Hoi,
Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is. De radiator hangt er nu ongeveer 4 jaar. Dat is erg kort, dus ik heb de winkel waar we hem gekocht hebben gebeld. Zij hebben contact opgenomen met de leverancier en daarop hebben ze een nieuwe radiator ontvangen. Nu willen ze de oude natuurlijk omwisselen voor de nieuwe, maar ja... Die oude radiator hangt natuurlijk nog in mijn badkamer. Die moet natuurlijk afgesloten worden en de nieuwe moet gemonteerd worden. Echter... dat moet ik zelf betalen. Is dat echt de bedoeling? Moet ik kosten gaan maken om mijn garantie rond te krijgen? Ik heb het bij de winkel voorgelegd, maar zowel zij, als de fabrikant willen mij hierin niet tegemoet komen. Heb ik geen recht op een vergoeding voor mijn installateur?
Met vriendelijke groet. Na vier jaar een radiator vervangen voor slechts 65@ lijkt mij een zeer nette deal.Ik zou me meer zorgen maken hoe het komt dat die radiator heeft kunnen roesten zodat je niet over vier jaar weer tegen hetzelfde probleem op loopt.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 12:53]@montecabo
Doe er maar een tientje bij. Misschien verkeerd schoongemaakt? Er tegen aan gestoten? Wie weet, daar heeft Ts het niet over. Ja of slecht ventilerende badkamer.Enfin noem maar op.Waar ik op doel is dat susanvz misschien wel zelf schuldig is aan de roest.In dat geval mag ze in haar handjes knijpen met deze deal.
De leverancier gaat niet zomaar over tot vervanging. Het lijkt mij dan ook redelijk om te veronderstellen dat er iets mis was met de radiator. De wet geeft de koper in dat geval recht op kosteloos vervanging. Het begrip kosteloos omvat ook de kosten van verzending, arbeidsloon en materiaal. Bovendien heeft de koper hiervan los het recht op schadevergoeding. Als de verkoper wel een conform product had geleverd dan had TS nu geen kosten hoeven maken, dus deze kosten komen voor vergoeding in aanmerking.
Goh... ik stelde alleen maar een vraag om te weten wat mijn rechten zijn. Maar blijkbaar ben ik dan een zeur?? Voor de duidelijkheid: Ik gebruik geen agressieve schoonmaakmiddelen, ik ventileer mijn badkamer goed (want dat kan hij niet zelf: 'een ventilerende badkamer'??) en ik hang mijn radiator niet zelf op omdat ik dan helemaal nergens meer kan aankloppen als het weer mis gaat.
Ik hoor graag iemands mening, maar ik vind het wel jammer dat ik zelf als 'schuldige' wordt aangewezen. Je kunt toch gewoon een ondeugdelijk product hebben? Blijkbaar erkent de fabrikant dat, want er werd zonder slag of stoot een nieuwe radiator geleverd.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik hier 'blij mee moet zijn' en dat ik geen recht zou hebben op vergoeding van de te maken kosten. Ik ga toch proberen mijn garantie te krijgen. Niet omdat ik een zeur ben of een geldwolf, maar gewoon omdat ik echt denk dat ik daar recht op hebt.
Ikzou het dan toch via de leverancier hiervoor asnspreken, hij is tenslotte die het product laat vervangen en de kosten hiervan zou hij dan ook moeten betalen.
Als u die installatiekosten niet betaalt, zult u, denk ik, zelf bij de leverancier de nieuwe op moeten halen en gaan procederen, dat hij hem gratis komt ophangen.
Waar is de winst. Men kan ook het onderste uit de kan willen hebben, maar zoals gezegd, krijgt men dan het lid op de neus.
@suzanvz, om u direct een zeur te noemen dat dan weer niet maar u wil wel het onderste uit de kan. Het is vrij simpel de radiator is gaan roesten door externe factoren niet omdat de installatie foutief is gedaan. De radiator wordt onder garantie danwel coulance vervangen, voor de montage moet u zelf zorgen. Het installatie bedrijf rekent een bedrag om dat voor u te doen en dat is hun goed recht. In vorige reacties las ik dat het bedrag voor het installeren niet bijster hoog is dus mijn advies accepteren en weer genieten van uw badkamer. Toch een tip laat door de installateur ook de ventilatie controleren want daar schort het in de badkamer toch wel aan.
Slechts een persoon noemt u een zeur. Dus dat valt nogal mee. En afgezien van Alfatrion, die zelfs vindt dat u nog een schadevergoeding zou moeten krijgen, vindt iedereen het een heel redelijk aanbod.
Maar u hoeft er natuurlijk niet mee akkoord te gaan. U kunt ook een potje verf kopen.
Over die design radiatoren kan men ook heel makkelijk iets te drogen hangen, wellicht hebt u dat gedaan en daarmee de radiator beschadigd.
[quote=art. 3 lid 4 99/44/EG]De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal. Kosteloos herstel of vervanging omvat dus naast de materiaalkosten ook de kosten van verzending, en arbeidsloon.
[quote=Artikel 7:24 lid 1 BW]Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6. Ook andere schade komt voor vergoeding in aanmerking.
[quote=susanvz schreef op woensdag 21 aug 2013, 17:09]Meen je dat nou? De verkoper vond het ook al zo keurig van de fabrikant. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer dan normaal vindt. De radiator is 4 jaar oud en kostte meer dan 1000 euro. Dan mag je toch wel wat meer verwachten? Daarnaast is het geen prullenbak die je zo ergens neerzet. Er moet wel wat gebeuren om hem te kunnen gebruiken. Is het dan zo raar dat ik daar niet voor wil opdraaien? Het is toch niet mijn schuld dat ik een ondeugdelijk product heb gekregen. Maar ik word er wel door op kosten gejaagd. Dat vind, op z'n zachtst gezegd niet zo netjes. Een winkel zou ook als service wat tegemoet kunnen komen. Ik heb tenslotte wel meer dan 6000 euro daar uitgegeven.
Ik ben echt geen geldwolf hoor, maar ik hou er toch een ongemakkelijk gevoel aan over.
[quote=art. 2 lid 2 aanhef en onder d Richtlijn 99/44/EG]Overeenstemming met de overeenkomst wordt vermoed, wanneer de consumptiegoederen: de kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van de goederen en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger - met name in reclame of etikettering - publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan. Maar had deze radiator bij aflevering ook de kwaliteit de de koper mocht verwachten?
De radiator hier hangt meer dan vijftien jaar en is nog altijd goed. Ik kan vanaf een afstand niet uitsluiten dat er bij aflevering geen verborgen gebrek aanwezig was.
Ik zou er ook geen raad mee weten, ik kan zo'n ding waarschijnlijk niet eens tillen. Het is gemakkelijk gezegd, veel mannen zullen met deze klus geen probleem hebben en doen het dan wel even zelf. Helaas kan niet iedereen dat.
[quote=donna schreef op zaterdag 24 aug 2013, 22:13]Ik zou er ook geen raad mee weten, ik kan zo'n ding waarschijnlijk niet eens tillen. Het is gemakkelijk gezegd, veel mannen zullen met deze klus geen probleem hebben en doen het dan wel even zelf. Helaas kan niet iedereen dat.
Precies, en dan is het een koopje als het voor € 75 voor je gedaan wordt.
De radiator was vier jaar oud, daar zit dus vier jaar afschrijving op. Maar u krijgt een splinternieuwe. Ik zou de kosten van vervanging daartegen wegstrepen, ik denk dat u er dan nog op vooruit gaat.
[quote=alfatrion schreef op vrijdag 23 aug 2013, 17:08][quote=art. 3 lid 4 99/44/EG]De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal. Kosteloos herstel of vervanging omvat dus naast de materiaalkosten ook de kosten van verzending, en arbeidsloon.
[quote=Artikel 7:24 lid 1 BW]Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6. Ook andere schade komt voor vergoeding in aanmerking. Jij vergeet er wel bij te vermelden dat het bovenstaande alleen bij non-conformiteit van toepassing is. Hier is op dit moment geen sprake van non-conformiteit.
De fabrikant vervangt het product kosteloos uit coulance. En daar zijn die regels niet van toepassing.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 24 aug 2013, 22:19]U gebruikt een dubbele ontkenning, dat zal niet de bedoeling zijn.Ik bedoelde inderdaad ik vanaf hier niet kan uitsluiten dat er bij aflevering een verborgen gebrek aanwezig, maar het tegenovergestelde kan ik natuurlijk ook niet uitsluiten.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer