sc
door schij55 May 5, 2009 om 09:49
Huishouden & energie

Siemens Inductiekookplaat

Weer eens een nieuwe vraag over een defecte inductieplaat.         De kookplaat is ongeveer 12 jaar oud en we waren erg tevreden tot het rechter deel defect ging.                                                        Bij het overzetten van de pan naar rechts blijft het display wel knipperen, maar schakelt niet in.                                                M.i. plaat ziet geen panherkenning.

Heeft iemand hier een oplossing voor of is er iemand die een defect linker deel heeft

Harrie

16185 5 Rapporteer

kroonmeester
door kroonmeester - May 5, 2009 om 14:41
457 Antwoorden / 45 Vragen

Zijn er geen losse contacten te bespeuren aan de onderkant van de inductieplaat?

Het zou niet zo moeten zijn dat alleen het rechtergedeelte het niet meer doet, dan alleen maar knipperen, wat mogelijk duidt op een losse contact.

Al geprobeerd met een andere inductiepan? Blijft daar ook het rechtergedeelte knipperen?

Kijk eens onderaan de koopplaat, zoals ik al eerde noemde, de contacten na.

Anders wordt het een nieuwe inductiekookplaat, die kosten tegenwoordig ook een stuk minder dan vijf terug. Voor nog geen vijftige euro bij Kijkshop, Marskramer of Blokker een 1 pits inductiekookplaatje als alternatief voor vervanging van het rechtergedeelte.

sc
door schij55 - May 5, 2009 om 14:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedanht voor de snelle reactie

Ga e.e.a. onderzoeken

Harrie

poltol
door poltol - May 5, 2009 om 19:00
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bel eens met de siemens service. hou type en nummer bij de hand. Heel vaak is het probleem op te lossen door een combinatie van toetsen in te drukken. De instellingen worden dan gereset c.q opnieuw ingesteld.

Succes, poltol

wv
door wverboom - May 13, 2009 om 21:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb momenteel voor de 2e keer hetzelfde probleem. De hoogspanningsmodule is defect. Er zitten 2 van deze modules in en per stuk kosten ze ongeveer € 350,-.

Wouter

sc
door schij55 - May 15, 2009 om 13:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Schijnbaar een zwak punt van Siemens, nu gaat de laatste tijd de 3 de pit problemen geven. heb je al een idee hoe jij dit op gaat lossen

Ik denk dat er niet veel anders opzit om een nieuwe te kopen

Gaarne reactie