La
door Lansink-Ve Jan 20, 2020 om 11:24
Huishouden & energie

Slechte service Atag.

Ik heb op 10 dec. een melding gedaan van een defecte vaatwasser merk Atag. Op deze vaatwasser heb ik nog garantie. 31 dec zou de monteur komen, maar dit werd ‘s morgens afgebeld er was een bep. onderdeel niet op voorraad. 10 dagen later heb ik een mail gestuurd omdat ik nog steeds niets had gehoord van de Atag. Hierop werd ik terug gebeld ( zelf  ook enkele keren geprobeerd te bellen maar na een uur in de wachtrij toch maar opgehangen omdat de gesprekskosten ook nog eens voor eigen rekening zijn) Maar wederom dezelfde mededeling het onderdeel was er niet. Nu inmiddes weer 10 dagen verder en nog steeds niets gehoor. Ik heb een bedrijf bij mij in de buurt benaderd zij kunnen hem wel maken maar dan vervalt de garantie. Hoe moet ik dit probleem oplossen. En iemand nog zo’n slechte ervaring met atag

4458 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2020 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u zult die vaatwasser niet rechtstreeks bij Atag gekocht hebben. Dus u moet de klacht indienen bij uw leverancier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2020 om 11:33
16939 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ik geef u een aantal verwijzingen naar de consumentenbeschermingswetgeving waarin o.a. is geregeld dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een deugelijk product. Het is , tenzij de vaatwadsser is gekocht bij een groothandel als bijv. Macro, dan de verkoper die u het beste kunt aanspreken bij een defect als dat zich openbaart binnen de voor een vaatwasser als redelijk de achten levensduur. U doelt mogelijk op fabrieksgarantie en dat zou dan betekenen dat het defect zich bijv. al binnen de twee of drie jaar fabrieksgarantie heeft voorgedaan. Voor u is dan evenwel de wetgeving van toepasing.
Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijnhttps://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
e
n de indeze relevante integrale wetteksten: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder ook de artikelen 20 t/m 25 van BW boek 7

U behoeft dus hgelaaml niet naar Atag te bellen of dergelijk en bij hen om reparatie te vragen. Dat dient de verkoper dan te doen tenzij die zelf reparateurs heeft.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2020 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u bij de winkel waar u het apparaat gekocht heeft geïnformeerd?

1paul
door 1paul - Jan 22, 2020 om 11:58
3293 Antwoorden / 0 Vragen
0

meld je eens bij de verkoper en laat deze het oplossen...

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2020 om 12:22
7447 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat een onderdeel er niet is, is een standaard smoes. Een berichtje naar de fabrikant/groothandel en je hebt hebt het in huis. Als ze nu gewoon melden dat er geen monteur op korte termijn beschikbaar is weet u tenminste waar u aan toe bent. Laat de verkoper het probleem oplossen en stel een termijn dat het opgelost moet worden.
En om verdere telefoonkosten te besparen, hier  kunt u kontact met de servicedienst opnemen via de mail of chat. .

defries
door defries - Jan 22, 2020 om 16:07
69 Antwoorden / 0 Vragen
0

Recent een reparatie gehad aan de combi magnetron, eveneens garantie. Geen problemen, keurig opgelost, met aangegeven dag en tijdstip wanneer de monteur langs zou komen.
Maar zoals in eerdere reacties, euvel melden bij de leverancier van het object. Deze neemt contact op met in dit geval Atag.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pe
Pele-B - Sep 5, 2024 om 10:18
Elektronica & tv

Kantar

Hi,

 

Brief gekregen van KANTAR, voorheen TNS, om mee te doen aan het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (afgekort NMO).
Je wordt lekker gemaakt met me vergoedingen die kunnen oplopen tot € 220 per jaar.
Later in een email staat dat het om Bol.com bonnen gaat.
Toen begon ik huiverig te worden.

Is dat terecht of het is het betrouwbaar?

Lees meer

Rl
RlCO - Sep 6, 2024 om 13:57
Geldzaken & recht

Mag een sportschool extra kosten rekenen op tijden dat ze voorheen open waren?

Ruim anderhalf jaar geleden ben ik lid geworden bij FitXL te Reuver. Deze locatie van FitXL was op dat moment net geopend.
Vanaf de opening tot heden waren de openingstijden 8:00 tot 22:00 uur.

Nu hebben ze de afgelopen week middels een briefje aan de deur van het kleedlokaal (netjes een mail sturen naar alle leden was kennelijk te veel werk) kenbaar gemaakt dat vanaf komende maand ... Lees meer

gy
gypsyly - Sep 5, 2024 om 12:48
Geldzaken & recht
Verhoging stallingsgeld

Verhoging stallingsgeld

Wij stallen onze caravan sinds 1 jaar op de camping omdat dat een stuk makkelijker en goedkoper is dan ergens een plek huren in het overzicht van 2024 stond de stalling nog steeds op 90 euro (wat al een paar jaar zo was)  maar nu kregen we opeens te horen dat het 150 euro is geworden en totaal geen bericht van te voren maar wel opeens een nieuw gedrukt briefje met stalling 2024, 150 euro  die wi ... Lees meer