wh
door wharting Apr 20, 2009 om 13:14
Huishouden & energie

Slimme meter

Ik ben in het bezit van een zg. slimme meter van Oxxio. Sinds een maand of twee heb ik een andere stroom en gas leverancier. De slimme meter wordt (voorlopig) niet verplicht. Kan ik de slimme meter laten verwijderen?

674 5 Rapporteer

menno0
door menno0 - Apr 20, 2009 om 16:47
236 Antwoorden / 42 Vragen

De slimme meters zijn alleen verplicht bij betrekken van nieuwbouw. Bent U in deze woning gekomen toen deze nieuw opgeleverd werd, dan bent U dit inderdaad verplicht.

johanpc
door johanpc - Apr 20, 2009 om 16:59
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de meters weg laat alen zal je bij de netbeheerde nieuwe meters moetn aanvragen en ook betalen.

Want oxxio heeft de oudemeters ingeleverd bij de netbeheerder.

hans

oxxioservice
door oxxioservice - Apr 21, 2009 om 09:46
62 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wharting,

Uit uw forumbericht van 20 april jl. blijkt dat uw een aantal vragen heeft over uw slimme meter van Oxxio. Ik wil u vriendelijk verzoeken mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl zodat ik snel contact met u kan opnemen om uw vragen te beantwoorden.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

wh
door wharting - Jun 15, 2009 om 11:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

De meters konden gewoon verwijderd worden en vervangen worden door analoge meters. Dit geheel kostenloos. Uiteraard vraagt Oxxio een opzegboete voor de resterende maanden dat het contract nog loopt. Had ik er wel over. Ik neem niets meer van ze af dus wil ik ook geen meters meer. Eea is dus heel snel te regelen.

Bedankt voor de reactie's.

freya
door freya - Jun 15, 2009 om 11:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wharting,

Op zich zijn die 'slimme' meters prima en in de toekomst zal iedereen een dergelijke meter krijgen en zullen de oude draaistroommeters gaan verdwijnen. Bovendien zul je dan zelf voor de kosten op moeten draaien, dus waarom niet gewoon laten zitten?

Enige waar je wel op moet letten is dat je niet dubbel betaald voor de huur van de meter. Je betaald nu aan oxxio voor de meterhuur en als je niet oppast brengt je nieuwe leverancier ook (onterecht) meterhuur in rekening.

m.vr.gr. Freya