door william31 Sep 18, 2009 om 08:43
Huishouden & energie

Tegelvloer in vrijgezellen woning 3rde etage

Beste Mensen,

Ik zit met een groot probleem. Ik woon al 4 jaar in een vrijgezellen woning, en had het altijd goed naar mijn zin. Het was altijd rustig, en ik was er dan ook erg blij mee met deze woning. Totdat de boven buurvrouw besloot om te gaan verhuizen. Nu zit er een jonge man in, en dat is niet het probleem. Het probleem is, dat er een tegelvloer ligt, en daaronder zit geen geluid demping. Dus je hoort echt alles, elke tik, boem of knal. Want als daar iets op de grond valt, en dat gebeurt nogal eens, dan verschik je je echt een hoedje. Het is een behoorlijk irritant geluid, en heb deze man al tot 5x gevraagd of hij hier rekening mee kan houden. Blijkbaar vindt hij dat niet nodig, en ik er zo slecht van kan slapen dat ik slaap pillen, en kalmering pillen gebruik, om nog enigsinds tot rust te komen. Ik ben al bij de woningbouw vereniging geweest, en zij dreigen hun uit huis te zetten als hij hier niets aan doet. Toen ik hem laast sprak, omdat we toch een oplossing moeten zoeken voor dit probleem, en ik hem vertelde dat ik bij de WBV was geweest, en er dan vloerbedekking in zal komen, zei hij dat hij dat niet wilde. Mijn maag draaide zich letterlijk om. Elke dag hoor je deze storende geluiden, en in de avond is het nog erger omdat het dan rustiger is dan overdag. Eerder naar bed gaan kan niet, omdat ik pas kan gaan slapen als hij naar bed gaat. Op de WBV heb ik een overeenkomst gezien over deze tegelvloer die er in 1983 in is gelegt door de vorige bewoonster. Tegenwoordig mag dat niet meer, omdat er nu in het huur reglement staat dat er "voldoende geluid demping aanwezig dient te zijn". Ik ben mij al zovaak verschrokken als er weer iets op de tegelvloer valt, dat ik de tel ben kwijt geraakt. Ik heb nu last van zenuwen omdat je niet weet wanneer de volgende boem komt. Als de woningbouw vereniging het huur reglement hebben aangepast, moeten zij dan niet ook deze situatie aanpassen ? Ik ben hier niet in thuis, maar welke rechten heb ik ? In dit huur reglement staat ook in, dat de verhuurder mij een "plezierig woongenot zal verschaffen". Wie controlleert eigelijk de woningbouw vereniging ?
Want om deze man uit het huis te zetten veranderd niets aan de situatie, omdat de tegelvloer er dan nog steeds ligt, en als er iemand anders in komt wonen, het gehele verhaal zich dan weer opnieuw begint.

Wat kan ik doen ??

1477 30 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Sep 18, 2009 om 09:01
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Via de WBV moet de aktie toch echt ondernomen worden. Vreemd is het dat de vloer er in 1983 is gelegd en dat u er al 4 jaar woont en nu pas met de eerste klachten bent gekomen. Voorgaande huurders moeten de overlast toch ook hebben ervaren ?

wi
door william31 - Sep 18, 2009 om 09:12
6 Antwoorden / 8 Vragen

De vorige bewoonster was een hele rustige vrouw, die je zo goed als nooit hoorde. Zo liep zij altijd op sloffen. Omdat je persies kunt horen waar zij lopen. Maar ik ben de enige die daar onder woont. Andere bewoner hebben hier geen hinder van. En wie hiervoor heeft gewoond, dat weet ik niet. Ik wist niet eens dat dat een tegelvloer lag, totdat de andere bewoner er kwam wonen. Hij maakte zoveel kabaal dat ik vragen ging stellen, en zo erachter kwam dat die daar lag. Kan de WBV deze huurder verplichten om daar tapijt overheen te leggen ??

pino123
door pino123 - Sep 18, 2009 om 09:20
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is hij akkoord gegaan met een huurcontract waarin staat dat er geluiddempende vloeren moeten zijn, anderzijds is de verhuurder kennelijk akkoord gegaan met de huidige vloer, op het moment dat de vorige bewoonster haar appartement 'schoon' had opgeleverd had deze vloer verwijderd moeten worden.

Tegenwoordig mag dat niet meer, omdat er nu in het huur reglement staat dat er "voldoende geluid demping aanwezig dient te zijn"

Hij heeft de huuroverkomst toch ondertekent waar dit in staat? Volgens mij moet de vloer er gewoon uit, of tegen-maatregelen genomen worden.

Op de WBV heb ik een overeenkomst gezien over deze tegelvloer die er in 1983 in is gelegt door de vorige bewoonster.

Wat staat er in deze overeenkomst, welke met een oud bewoner is afgesloten?

Gr.

wi
door william31 - Sep 18, 2009 om 09:33
6 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is een goed punt wat u daar aangeeft, over dat hij ook moet zorgen voor voldoende geluid demping. Wat er in deze overeenkomst staat weet ik niet. Ik heb toen wel een gesprek gehad bij de WBV, en toen ik vertelde dat hij geen tapijt wou, zei deze man zoiets van "hij heeft niets te willen". Want dat staat vermeld bij "verplichtingen van de huurder". Hij krijgt binnenkort een brief waarin staat dat hij hieraan iets moet doen, maar kennende denk ik niet dat hij zich daar wat van aan trekt.

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2009 om 10:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hij gaat zich daar wel wat van aantrekken denk ik, het is nog steeds zo dat er een schaarste is aan huurwoningen, de WBV heeft binnen no time een nieuwe huurder als ze hem eruit zetten.

pino123
door pino123 - Sep 18, 2009 om 10:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat de WBV een klachtencommissie heeft, deze aanschrijven en het verloop van de afgelopen tijd aangeven. Deze aangetekend opsturen en hopen dat er vlot stappen ondernomen gaan worden.

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2009 om 11:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de tussentijd nog een tipje: bij de bouwmarkt (Big Boss, Gamma, Praxis, etc.) kun je gehoorbescherming kopen, ik heb van Skandia een setje schuimdopjes die tot 37dB reduceren, wat echt een enorm verschil is. Je rolt ze even tussen je vingers om ze iets dunner te maken, dan in je oor stoppen en even vasthouden tot het weer uitzet, zo krijg je een sluitende pasvorm. Het kost maar heel weinig, ca. €1,40 voor 4 stuks.

pino123
door pino123 - Sep 18, 2009 om 11:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de tussentijd nog een tipje: bij de bouwmarkt (Big Boss, Gamma, Praxis, etc.) kun je gehoorbescherming kopen, ik heb van Skandia een setje schuimdopjes die tot 37dB reduceren, wat echt een enorm verschil is. Je rolt ze even tussen je vingers om ze iets dunner te maken, dan in je oor stoppen en even vasthouden tot het weer uitzet, zo krijg je een sluitende pasvorm. Het kost maar heel weinig, ca. €1,40 voor 4 stuks.

ik denk niet dat hij op dit antwoord zit te wachten... Geef dan geen antwoord!

johanpc
door johanpc - Sep 18, 2009 om 11:20
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat hier de woningbouw vereniging fout zit want die hebben namelijk de woning aangeboden met de tegelvloer die er dus al sinds 1983 ligt en hadden kunnen cq moeten  weten dat dat overlast kan geven.

 De huurder heeft te goeder trouw de woning aanvaard en is dus niets te verwijten.

Als ze een uitzxettingsprocedure zouden starten tegen de huidige huurder zal deze ggarandeerd winnen.

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2009 om 11:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je zelf ook zo'n bovenbuur dat je zo slecht geslapen hebt ofzo?
Misschien mag William van jou zelf bepalen welke tips hij waardeert en welke niet? Sjongejonge...

pierre60
door pierre60 - Sep 18, 2009 om 13:21
132 Antwoorden / 14 Vragen

Hetzelfde heb ik mee gemaakt. Mijn bovenbuurvrouw trok zich ook niets aan wat ik zei. De woningvereniging had, nadat ik een brief had geschreven, geëist dat de vloer opgebroken moest worden en er mocht geen nieuwe tegel of houten vloer in komen. De bovenbuurvrouw deed niets dus heb ik weer gaan schrijven totdat twee mensen van de woningvereniging bij mij kwamen luisteren. Zij kwamen tot de conclusie dat de vrouw haar vloer moest opbreken en bleef ze in gebreken dan zou er een rechtzaak volgen. Die rechtzaak is er gekomen en de huur werd opgezegd. De vloer is er inmiddels uit en ik heb nu een hele rustige bovenbuurvrouw zonder tegel of houten vloer. Het duurt wel lang maar je krijgt uiteindelijk je gelijk.

macwouter
door macwouter - Sep 18, 2009 om 13:24
825 Antwoorden / 9 Vragen

Wat te doen tegen deze overlast ???? NIETS en helemaal NIETS. Het begrip vrijgezellenflat bestaat niet meer.Het worden dumpplaatsen voor allochtonen en drugscriminelen en de woonstichting mag van de wet daar niets aan veranderen.Ik heb dezelfde ervaring 2x en je kunt klagen wat je wilt ze doen er niets aan want ook dat soort mensen hebben recht op wonen. Na jaren met veel plezier wonen zag je dat er de ouderen werden vervangen door jongeren waarvan veel drugsverslaafden en dealers.Tja ze moeten toch ergens wonen.William een goed advies probeer er zo snel mogelijk weg te komen want als ik dit nu lees is dit het begin en over een paar jaar herken je de buurt niet meer.

he
door henk1951 - Sep 18, 2009 om 13:52
256 Antwoorden / 0 Vragen

William31,

Ik kan jouw situatie helemaal voorstellen,je wordt er helemaal gek van.

De WBV heeft geluids beperkende bepalingen in zijn huurcontract staan.

Wat ik niet begrijp is waarom de WBV voor oplevering die vloer niet
heeft laten verwijderen door de vorige bewoner of dat niet zelf heeft
gedaan.

Toen ik in mijn flat ben komen wonen is de tegelvloer in de gang en
keuken door de woningbouw verg. verwijderd omdat dit niet meer
toegestaan was ( 10 jaar geleden).Ik denk dat de WBV een grove fout
gemaakt heeft toen ze de woning aan je boven buurman gingen verhuren.
Ze zadelen jouw nu op met de ellende. Ik zou de woningbouw vereniging
een brief sturen aangetekend of persoonlijk afgegeven waarin je hen
sommeert de situatie binnen 1 maand op te lossen,ze dreigen nu wel met
uitzetting maar doen er verder niets aan.

En iedere week een mail sturen hoe het er mee staat. Bij mijn WBV is er een klachtencommissie zoek eens uit of die er ook is.

sterkte en hopelijk snel weer woonplezier

gr Henk

fr
door fredhannie - Sep 18, 2009 om 13:57
19 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem maar dan met een niet goed geisoleerde laminaatvloer en vaak 3 kleinkinderen boven die de hele dag binnen zitten bij opa en oma en van stoelen afspringen, ook nog laat naar bed gaan etc. Toen de woning door ze betrokken werd hebben we gemeld dat het zo gehorig was dat we de telefoongesprekken van de vorige buurvrouw konden verstaan en of hier a.u.b. rekening mee gehouden kon worden qua isolatie. Helaas is deze woning jaren geleden door de woningbouwvereniging aan hen verkocht, het is dus een eigen woning terwijl wij huren. Wat nu? Wij hebben al jaren geen rustig woongenot en inmiddels zijn er dus vaak 3 kleine kinderen dus het is in de jaren steeds erger geworden. Wij zijn wel op visite gegaan als het weer eens te bar was. Is er geen enkel recht voor nog zittende huurders als een woningbouw besluit te gaan verkopen? Ik wens overigens deze huurder veel succes want het kan je leven danig beinvloeden!

wi
door william31 - Sep 18, 2009 om 14:02
6 Antwoorden / 8 Vragen

bij de wbv zijn ze van mening dat deze vloer er in 1983 in is gelegt met een overeenkomst. en zij vinden zoals ze zelf zeggen "met de tegelvloer kunnen we niets aan doen". Ik zit hier in nederweert, en de overige mensen die hier wonen, zijn allemaal oudere mensen, die gewoon rustig zijn. Ik heb in de afgelopen 4 weken maar 63 uur geslapen, en overdag ben ik meer dood dan levend, omdat je van je slaap wordt beroofd. Ik wordt er helemaal gek van, omdat je zo goed als geen moment rust krijgt, en je al weet dat het vandaag weer gaat gebeuren.....

pino123
door pino123 - Sep 18, 2009 om 14:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@edwardus;

Misschien mag William van jou zelf bepalen welke tips hij waardeert en welke niet? Sjongejonge...

Ik denk dat hij/zij dat ook zelf bedacht kan hebben he? Het gaat om hoe hij de situatie oplost. ik denk niet dat iemand de hele dag met oordoppen gaat inlopen... ik denk dat het meer gaat om de handelingswijze van de WBV, of zal ik er heel veel naast zitten?

tucker
door tucker - Sep 18, 2009 om 14:16
136 Antwoorden / 10 Vragen

Het "advies" om dan maar oordopjes aan te schaffen is onzinnig, je hoort dan de deurbel en je telefoon, tv, radio etc. dus ook niet meer. Ik zou net zolang bij de WBV aan de bel blijven trekken tot ze er horendol van worden. Je zou ook eens langs de sociale wetswinkel (heet dat nog zo?) kunnen gaan, er zijn in dit land regels i.v.m. geluidsoverlast en ik kan me niet voorstellen dat er niets aan te doen zou zijn. Het zou wat moois wezen...

Ik hoop dat er gauw een oplossing komt, want ik kan me voorstellen dat dit slopend is...

mariegh
door mariegh - Sep 18, 2009 om 14:19
263 Antwoorden / 13 Vragen

Laat de WBV weten dat je bij de Huurcommissie huurverlaging aanvraagt wegens 'gederfd woongenot'. Dan komt de HuCo kijken (of liever luisteren in dit geval). Zal je zien hoe snel ze de nieuwe huurder maatregelen opleggen. Ze zitten namelijk zelf ontzettend fout, want ze hadden nooit een bovenwoning met een tegelvloer opnieuw mogen verhuren. Ze hadden de oorspronkelijk huurder moeten dwingen de tegels eruit te halen toen die vertrok. Dus: z.s.m. naar de HuCo! Het kost je ca. € 11 - en de WBV ook - en die krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. En dat lijkt me hier evident.
Heel veel sterkte!

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2009 om 14:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je niet gestoord wil worden in je nachtrust, dan lijkt het me juist heel handig dat je niet de deurbel of telefoon hoort. Anyway, ook op deze reactie zou ik zeggen: laat het William even lekker zelf beslissen.

Het was dan ook niet bedoeld als permanente maatregel, het was bedoeld als tijdelijke maatregel totdat de geluidsoverlast is opgelost.

ha
door hanneke - Sep 18, 2009 om 15:29
321 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er inderdaad op dat de Woningbouw hier de "foute" partij is.
Zij hebben de woning destijds met tegelvloer geaccepteerd van de vertrekkende vorige huurder, en zonder enige beperking aangeboden aan de nieuwe huidige huurder.
Waarschijnlijk was de tegelvloer erg mooi, en hebben ze hem daarom geaccepteerd. Echter, kennelijk is er niet aan gedacht even te checken of hij aan de huidige geluidseisen voldoet.

Natuurlijk heeft u recht op uw rustig woongenot. Echter, de bovenbuurman heeft ook rechten, en uit het feit dat hij deze woning zonder op- of aanmerkingen over de vloer aangeboden heeft gekregen, mag hij opmaken dat het huis kennelijk voldoet aan de eisen. Dat het dat niet blijkt te doen, is in feite een probleem van de woningbouw.
Er ontstaat nu een conflict tussen uw rustig woongenot en zijn rechten. U zou het waarschijnlijk ook niet fijn vinden als u een mooie vloer heeft in uw nieuwe huis, en na enige tijd komt de Woningbouw met "Euhm foutje, dit mag eigenlijk niet, we komen de vloer er even uit slopen." Misschien had u het huis wel mede geaccepteerd juist omdat er zo'n mooie vloer in lag...

U kunt zich voorstellen dat dit een heel vervelende situatie is, waarbij de Woningbouw fout zit, maar de twee "benadeelden" conflicterende belangen hebben.
Ik vrees eigenlijk dat er weinig anders op zit dan de rechter te vragen een uitspraak te doen...

Sterkte!

aa
door aardigebuur - Sep 18, 2009 om 15:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste William,
Je beschrijft een zeer herkenbaar probleem. Het is vooral bijzonder lastig omdat het door de bovenburen in kwesti (zij hebben er helemaal geen erg in of last van)
meestal word afgedaan als aanstellerij. Ze zijn ook zelden bereid om er iets aan te veranderen of zelfs te komen luisteren. Bij een huurwoning is een oplossing vaak veel gemakkelijker dan bij een koophuis. De huurcommissie is volgens mij dan de eerste stap. In het geval van een koopwoning, of eigenaar bovenburen, is dat een stuk lastiger. Geluidsnormen zijn voor oudere huizen zijn zelfs niet eens opgesteld. Een (zelf aangelegde) harde vloer, en door het de vloer lopende leidingen, vormen een zeer goede geluidsbrug en alleen te verhelpen met een vakkundig toegepaste, acoustische ontkoppeling. Helaas schiet de wetgeving hierin nog steeds tekort. Misschien dat Bouw- en woningtoezicht hier iets zou kunnen betekenen.

labren
door labren - Sep 18, 2009 om 22:28
862 Antwoorden / 0 Vragen

als er een tegelvloer gelegt is in een flat moet er geluid isolatie laag onder gelegt worden dat is al zo vanaf de jaren 70 en moet de vloer los liggen van de muren en als  dat niet gebeurt is dan moet de onder buren een brief schrijven over de geluids overlast van de boven buren door de tegelvloer , de WBV moet daar wat aan gaan doen en anders een 2de brief schrijven dat het woongenot zodanig verstoort wordt door die geluids overlast van tegelvloer dat die onder buren bereid zijn om de huurcommissie daar een oordeel over te laten vellen, want als de WBV er niks aan wil doen dan moet je de huurcommissie inschakelen met die klacht dat kost 11 euro en als je de zaak wint dan kan het wel eens zo zijn dat je dan huursverlaging krijgt die kan oplopen tot 60% minder huur en dan wordt de WBV gedwongen om er wat aan te gaan doen en krijg je ook die 11 euro terug gestort, want de meeste mensen weten niet dat je met ernstige klachten over gebreken en tekort komingen bij de huurcommissie terecht kan en die uitspraak van de huurcommissie is bindendt voor beiden partijen, het is in ieder geval goedkoper als zelf met aan advocaat naar de rechter te stappen, je moet wel alles schriftelijk doen en overal kopieen van maken want die moet je als bewijs meenemen bij de zitting en dat je de WBV de gelegeheid heb gegeven om binnen een redelijke termijn van 3 maanden daar wat aan te gaan doen.

labren tegelzetter van beroep al 40 jaar

labren
door labren - Sep 18, 2009 om 22:39
862 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar www.huurcommissie.nl daar kan je van alles even door lezen over jou probleem of ministerie van vrom want daar valt die huur commissie onder, ik heb in het verleden er veel mee te maken gehad vanwege onwillege WBV gingen en vastgoed beheer bedrijven die huurwoningen verhuren

sucses labren

wi
door wilo1957 - Sep 20, 2009 om 11:59
46 Antwoorden / 45 Vragen

NOU NOU Mac wouter ik lees nergens dat een bepaalt "soort" is mensen zijn mensen en niet onderverdeeld in "soorten" stemmingmakerij noem ik dat.

maar goed over naar het onderwerp, ik heb zelf bij een grote woningcorporatie gewerkt en vaak met dit onderwerp te maken gehad. het is heel eenvoudig dit kan gewoonweg niet! verhuizen en oordopjes zijn de oplossing niet en is de omgekeerde wereld. de bovenbuurman moet gewoonweg aanpassingen treffen PUNT. dit soort zaken duren altijd zolang dat de zaak wel moet escaleren. de WBV heeft zich gewoon aan het contract te houden zie het maar zakelijk, want menselijk lukt het blijkbaar niet. aanschrijven die man en binnen een gestelde termijn orde op zaken stellen. en anders een gang naar de rechter. je kunt ook nog info vragen aan de woonbond. http://www.woonbond.nl ook heeft elke WBV een huurdersraad althans dat zijn ze verplicht. ik weet bijna 100% zeker dat jij uiteindelijk gelijk zult krijgen. SUCCES ERMEE

fr
door froos - Sep 20, 2009 om 12:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij een mooi klusje voor de rijdende rechter

er
door erky - Sep 22, 2009 om 12:17
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi William,

Nare zaak voor jou. Maar je kan diverse stappen ondernemen. Neem allereerst de pen en schrijf een serie brieven. Stel eerst de bovenbuurman schriftelijk op de hoogte van jou klachten. Stuur na de redelijke termijn (14 dagen) een klacht naar de WBV èn begin alvast een procedure wegens huurverlaging via de huurcommissie. Dan heb je alle ijzers in het vuur.

Gelukkig heb je deze diverse antwoorden al zo'n beetje gehad. De bovenbuurman zal de TV reclame (onbewust asociaal) inmiddels ook al wel gezien hebben en binnenkort niet meer onbewust zijn.

Succes!
Erky

Leerzaam linkje!
http://buurtverenigingklaphek.nl/recht.html#anker5

ma
door marwin - Sep 22, 2009 om 13:17
126 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt mij stug dat je maar 63 uur in 4 weken tijd hebt geslapen. Dat zou 2 uur per nacht zijn En ga mij niet vertellen dat je bovenbuurman maar nachten maakt van 2,5 uur.

Als verhuurder kan ik je vertellen dat geluidsoverlast moeilijk vast te stellen is. Vaak heeft het ook met irritaties te maken. Wat ik iritant vind (zoals telefoons, wekker) hoeft u niet erg te vinden (mijn man hoort ze niet) Andere geluiden die u irritant vindt (bijv lopen) hoor ik weer niet. Je hebt er over dat er veel valt. Maar hoeveel dingen kan je op een dag laten vallen??? Je hoort dan een soort getik over de tegels maar niet veel lawaai. Zou het niet wat anders kunnen zijn? Misschien sport hij voor de televisie oid, houdt van stuiterballen, verzin het maar

Iemand verplichten tot tapijt kan niet. Die man kan best allergisch zijn. En je zadelt hem op met een heleboel kosten waar hij bij verhuizing niet vanuit gegaan is. Wat wel kan is bij de woningbouwverenging vragen om een mediator. Jullie kunnen dan om tafel gaan zitten en kijken voor een oplossing. Omdat de wbv niet geheel foutloos is in dit verhaal is het misschien een optie om op hun kosten te verhuizen naar boven en je burman naar beneden??

wi
door william31 - Sep 22, 2009 om 14:49
6 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, dat lijkt niet stug, dat is zo. Op het moment dat ik wakker schrik, kan ik niet meer in slaap komen. Wat hij aan het doen is ? een brommer in elkaar aan het zetten.

ma
door marwin - Sep 22, 2009 om 21:40
126 Antwoorden / 15 Vragen

Moet de bovenbuurman dan ook niet slapen??

Ik zou echt dopjes in je oren doen als je werkelijk zo licht slaapt en ik denk dat je blij moet zijn dat je vrijgezel bent en geen kinderen hebt. Dan zou je nooit meer slapen

wi
door william31 - Sep 22, 2009 om 22:30
6 Antwoorden / 8 Vragen

Wie zegt dat ik vrijgezel ben ?  En ik ben niet de enige die daar hinder van ondervindt. De buurman die naast hem woont, heeft hier ook last van. Zal ik voor hem dan ook maar oor dopjes mee nemen ? Maar dat lost het probleem niet op. Het mag gewoon niet, zoals duidelijk vermeld staat in het huur reglement, dat een harde vloer niet mag. Tussen wakker worden van een knal of licht slapen zit nogal wat verschil tussen. Maar daar gaat het niet over, vraag was wat ik daaraan kan doen.