fr
door frels Jan 2, 2006 om 16:48
Huishouden & energie

Trede van wenteltrap breekt doormidden.

nog geen anderhalf jaar geleden hebben wij een nieuwe wenteltrap in ons huis laten zetten. afgelopen vrijdag stapte ik door de 4e trede van onderen heen. (en viel) de trede is helemaal stuk. nu blijkt dat er nog 2 treden zijn die gescheurd zijn. verhaal gehaald bij de timmerman, die ons meenam naar de houthandelaar. de houthandelaar vertelde ons dat dat het risico van het hout was. het was niet het beste hout!??

mag een timmerman een trap bouwen van hout dat daar dus eigenlijk niet voor geschikt is?

hoort de timmerman de trap te vervangen, te herstellen?

wat zijn onze rechten?

frels spoelstra (folsgare)

442 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Jan 2, 2006 om 17:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Frels,

als jij die wenteltrap of alleen maar die treden hebt gekocht bij die timmerman, dan heb jij alleen maar te maken met die timmerman en niet met de houthandelaar.

Jij doet zaken met die timmerman. Waar die timmerman zijn hout vandaan haalt is zijn zaak. Maar ik heb zo het idee dat die timmerman de schuld probeert af te schuiven op de houthandelaar.

Als het een echte timmerman is, zal hij moeten weten wat voor soort hout hij moet gebruiken voor die trap. Mocht jij het met zijn beslissing niet eens zijn bij de offerte, omdat dit houtsoort bijv. te duur is, zal die timmerman jou moeten waarschuwen voor het gebruik van een minder kwalitatief soort hout bij het gebruik er van voor een trap. Die timmerman is toch een vakman, of niet.......?

Volgens het Burgerlijk Wetboek zal hij die trap GOED moeten maken, qua treden, met het juiste houtsoort en op zijn kosten.... Het is toch van de zotte dat je naar 1,5 jaar al door de treden zakt!

Zelfs de gevolgschade van het door die treden zakken, eventueel artskosten, beschadiging schoenen - kleding enz. zal hij moeten vergoeden.

Hij zal alle treden moeten vervangen.

Gr. Hutch

th
door theebukker - Nov 9, 2006 om 22:24
17 Antwoorden / 3 Vragen

wat was het eigenlijk voor een houtsoort