ak
door akeley Mar 27, 2019 om 15:50
Huishouden & energie

Waarom krijgen mensen die het nog willen geen acceptgiro meer .

er zijn mensen die perse nog overschrijven met een acceptgiro.
nu belde ik voor en client op naar  Essent of ze die willen sturen[ is pas klant geworden ] en was niet gezegd.
helaas mevrouw moet maar naar de bank of automatisch betalen.
en dat wil ze niet .
want zo met acceptgiro heeft ze nog een overzicht.
ik vind dat ook in deze tijd niet kunnen

1120 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2019 om 15:53
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Het zou nog zeker moeten kunnen. Als de Belastingdienst geld van me krijgt: daar zit nog steeds een accept girokaart aan. Niet dat ik die gebruik maar zoals geschreven: het moet nog kunnen. Wel wordt er extra geld berekend. Logisch.

tijger1
door tijger1 Mar 27, 2019 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig niet door de belastingdienst. :-))

costnix
door costnix Mar 27, 2019 om 17:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zit bij de belasting inbegrepen :-)

tenormin
door tenormin Mar 27, 2019 om 17:31
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, ja, wat dat betreft is het dan pas "Café de Gulle Hap". '-)

marita5
door marita5 - Mar 27, 2019 om 16:01
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Akely ,

Bij Essent kun je alleen automatisch / of handmatig betalen .
Voor handmatig betalen zijn kosten aan verbonden .

ik vind dat ook in deze tijd niet kunnen

De tijd gaat wel vooruit , maar niet achteruit

ne
door neodutchio - Mar 27, 2019 om 16:35
5185 Antwoorden / 12 Vragen

Een verwerking van een acceptgiro is veel te duur geworden. Vandaar dat bedrijven een mail sturen met daarin een goedkopere betaalmethode. Het goedkoopste, en ook het veiligste, is nog altijd een automatische incasso. Je vergeet nooit een betaling, het bedrag en omschrijving klopt altijd en mocht er onverhoopt iets mis gaan kan je storneren.

In deze tijd gaat meer en meer automatisch, acceptgiro is alweer van vroegere tijd.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2019 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor overzicht houdt die client van u dan? Wordt de telefoon, de huur, de verzekeringen dan ook nog allemaal met een acceptgirokaart betaald? En allemaal met een enveloppe bij de bank ingeleverd?

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2019 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Handmatig betalen is dus met een acceptgirokaart. Dure manier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 27, 2019 om 17:14
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas kunt u bij Essent wel zelf betalen maar dat zult u dan met een eigen overschrijvingskaart/formulier moeten doen.
In beginsel betekent dat dat u die kaart dan zelf dient iin te vullen en naar de bank te brenken. Maar dat laatste zou u met een acceptgirokaart ook moeten doen.

U belde voor een cliënt zegt u? Die cliënt zal dan toch zelf een overeenkomst met Essent zijn aangegaan met de daaraan verbonden voorwaarden? M.a.w. uw cliënt is daar zelf mee accoord gegaan.

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2019 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als anderen dit soort dingen voor deze mevrouw moeten uitvoeren omdat ze zelf dat inmiddels minder kan, is het een goed idee dat ze zich wat aanpast en voor vrijwel alles automatische incasso neemt. Ze kan wel van alles willen maar dat gaat niet meer.

panter22
door panter22 - Mar 27, 2019 om 17:57
6599 Antwoorden / Vragen

Mevrouw krijgt toch elke maand bankafschriften,
Je zou in een schriftje kolommen kunnen maken met aan de linkerkant de omschrijving van de vaste kosten.
Daarnaast kolommen met de maanden er boven en dan kan ze elke maand de bedragen van de bankafschriften daarin overnemen.
Heeft ze een overzicht van de betalingen bij elkaar.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 27, 2019 om 18:06
683 Antwoorden / 5 Vragen

Vaste + geregelde bedragen kan je ipv machtigen ook programmeren om (voorbeeld) het huurbedrag van 1 juli 2019 tot 1 juli 2020 op je internet bank. Nooit vergeten en toch baas over je geld en niemand die op foute momenten je rekening "plukt". Je vaste zorgpremie kan je ook van 30-12-2019 tot 30-11-2019 programmeren via de "herhaal" functie, zo zijn er meer vaste bedragen.

jo
door jorisw - Mar 27, 2019 om 18:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Schrijf een brief naar Kassa i.p.v. deze hypermoderne variant....