jo
door joerki May 31, 2008 om 12:25
Huishouden & energie

Weren van ander mans katten

Ik heb altijd katten gehad, maar moest deze om medische reden wegdoen. Nu woon ik in een straat waar het wemeld van loslopende katten. De meeste 'tuinen' zijn betegeld of met steengruis oid verhard. Het gevolg is dat mijn tuin een weldaad is om tusssen de planten en bloemen te vertoeven. Nu ook mijn vrouw en dochter allergische probleme krijgen van de dieren en op bepaalde plaatsen de lucht van het sproeien haast niet dragelijk is in de warme tijden zoek ik naar een redelijke oplossing. Hoe kan ik de dierenhet beste uit mijn tuin weren. Koffiedrap, een kopje water gooien, een middel uit de dieren winkel met knoflooplucht werken geen van allen. Mijn tuin is omgeven door een schutting, waarin alle gaten (Vlucht-wegen)aan de onderkant zijn dicht gemaakt. Met de zomer voor de deur vrees ik dat het veel binnen blijven word. Heeft iemand een goede tip  voor mij. De gemeentelijke dienst kan op grond van 'honden en katten besluit' niets voor mij doen. Ik gun ieder zijn of haar huisdier, maar liever niet in mijn tuin.

59570 68 Rapporteer

juupke
door juupke - Jun 2, 2008 om 10:10
108 Antwoorden / 17 Vragen

Uit je vraagstelling haal ik dat de katten over de schutting kruipen. Je zou dan eens schrikdraad op de schutting kunnen maken. Verder kun je ook een kattenval zetten, maar denk niet dat dit de gewenste oplossing is. Ten slottje zou je kunnen overwegen een hond te nemen, die de katten verjaagd.

an
door anromach - Jun 2, 2008 om 13:17
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik woon ik buurt waar de kattenoverlast enorm is zowel in huis als tuin!! In mijn voortuin heb ik allemaal vaste struiken en planten genomen en omdat er geen "vrije" grond meer is, is het niet meer aantrekkelijk voor die beesten om er te poepen en te sproeien!

In mijn achtertuin heb ik een schutting om de gehele tuin geplaatst en omdat ik in de tuin ook nog kippen ,konijnen en cavia's houdt die eveneens aangevallen werden door een kat uit de buurt heb ik een hond aangeschaft (is niet de enige reden hoor, want ik wilde zelf ook graag een hond) Ik heb mijn hond van het begin af aan geleerd om katten te verjagen en dat doet ze heeeeel goed, want ik heb geen last meer van katten uit de buurt. Als ik met mijn hond in de straat loop gaan ze er massaal van door, want ze is erg fel tegen alles wat kat is (evenals ikzelf) .Ik ben trots op haar en heb geen overlast meer van de huisdieren van anderen!

Alle andere pogingen die ik heb ondernomen (en dat zijn er velen!) hebben niets geholpen maar dit is echt heel effectief!

ke
door kellyfan - Jun 2, 2008 om 13:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ,

Ik heb ooit eens gelezen dat citronellaplantjes , lavendel of citroenmelisse zou helpen door de sterke geur die ze afgeven.

Ik weet natuurlijk niet of helpt daar ikzelf op een flat woon.

Succes.

fr
door frol - Jun 2, 2008 om 13:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

mijn schoonmoeder had ook een schrikdraad, werkt electrisch op zwakstroom, wel even een klus om aan te leggen maar het werkte   perfect, weet alleen helaas niet meer waar dat te koop is, maar het is een fantastisch systeem, zij was panisch voor katten en kon weer rustig in haar tuintje zitten...

audb
door audb - Jun 2, 2008 om 13:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

MITS UW BUREN ER BIJ WILLEN HELPEN IS GAAS EEN HELE GOEDE OPLOSSING

u HEBT LATTEN OF BEUGELS NODIG VAN ONGEVEER 50 CM WAAR U GAAS OP VAST ZET EN DIT OP DE HELFT VAN DE SCHUTTING VAST ZET ZODAT KATTEN NIET MEER OVER UW SCHUTTING KUNNEN KOMEN.

OM HET WAT SIERLIJKER TE MAKEN KAN U DAAR BOVEN OP EEN BLOEMBAK ZETTEN.

TEVENS EEN SLANG MET GAATJES ER IN DIE OOK VOOR HET BESPROEIEN VAN PLANTEN WORDT GEBRUIKT IN UW TUIN LEGGEN WILT HELPEN, KOMT ER EEN KAT IN DE TUIN DAN HEEL EVEN AANZETTEN.

TEGEN DE GEUR IS EIGELIJK ALLEEN VERSE (AARDE MET) MEST HET BESTE , DE BACTERIEN DIE HIER INZITTEN BREKEN DE GEUR VAN DE KATTEN AF MAAR JA DE MEST DIE STINKT NOG WEL EEN PAAR DAGEN NA.

EVT SCHOONMAAK AZIJN SPROEIEN TEGEN DE SCHUTING AAN SCHRIKT KATTEN OOK AF.

MAAR VERGEET NIET DAT EEN ALERIESCHE REACHTIE VOOR AL IN HET BEGIN ZEER STERK EN DENKT MEN AL SNEL DAT JE GAAT OVERLIJDEN EN DAARDOOR VERSTERKT DE ALERGIE.

oVERKOMT IEMAND DIT STEL DAN DE PERSOON GERUST EN PROBEER VIA EEN PSYCHOLOOG DEZE ANGST TE BEDWINGEN.

OOK MEDICHIJNEN OF BEHANDELING TEGEN EEN ALERGIE IS MOGELIJK.

go
door goossie - Jun 2, 2008 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Cacaodoppen!! Ik had 2 zakken cacaodoppen in mijn tuintje gegooid en sinds dien komen ze niet meer bij mij in de tuin om hun behoefte te doen.

Ze vinden de doppen vies en blijven er liever bij uit de buurt.

intratuin verkoopt de zakken

kr
door kruumeltje - Jun 2, 2008 om 13:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eens iemand gehoord, die had, om katten juist zelf in de tuin te houden, allemaal rollen op haar schuttingen geplaatst. Zo kunnen de katten ook niet over de schutting, daar ze de rollen aanraken en ze niet verder konden, doordat de rollen gaan draaien. Een diervriendelijke oplossing, lijkt mij.

Succes ermee.

in
door inasmuch - Jun 2, 2008 om 13:58
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een piepklein voor- en achtertuintje in een buurtje vol katten, die konstant in mijn bloemige tuin hun behoeftes doen. Ik kan en ga daar echt geen schuttingen omheen zetten! Ik heb van alles geprobeerd maar ze komen vooral snachts en dan kan ik ze niet met mijn waterpistool verjagen!  De bewegings-watersproeier lijkt mij een enorm goed idee, maar dan moet hij wel uit kunnen als ik er zelf inloop!

Cacaodoppen houden ook de kiemende plantjes tegen geloof ik.

Ik heb nu rondom wat wijnruit-planten gezet, dat zou katten verjagen,  maar nog niet genoeg want gisteren liep er weer een rode kater ergens. Dus echt een haagje van wijnruit misschien?Ik ga het proberen!

Sterkte!

jo
door jotedale - Jun 2, 2008 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo . Hier een hele simpele oplossing . je moet alleen wel een beetje koffie drinken. heb er zelf ook baat bij gehad. Had iedere keer ook de katten van de buren in de tuin . heb daar koffie dik prut. hoe je het ook noemt opgestrooid. katten hebben een hekel aan troep tussen de tenen.. ze mijden dan ook de plek waar ze dit oplopen . vandaar deze simpele en goedkope oplossing . veel succes.

Jeanette

ra
door racle - Jun 2, 2008 om 14:44
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Wij hadden het probleem dat onze katten, in onze tuin, gepest werden door de kat van 2 huizen verder.

De oplossing die we gedaan hebben:

In de tuin van de buren naast ons een ultrasoongenerator geplaatst, zie http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTI5MjkwNjg3MjI=

Deze geeft een hoge piep als de kat binnen het bereik van het apparaatje komt. Mensen horen die piep niet en katten houden er niet van.

Verder hebben we een net gespannen om de tuin. Maar aangezien jullie al een schutting hebben, zou je een stuk gaas hier boven op kunnen plaatsen dat lichtjes omgebogen is naar de kant waar de katten vandaan komen.

Maar waarschijnlijk is het niet nodig als je aan weerszijde van de schutting zo'n generator plaatst.

Je moet hem echter wel zo neer zetten dat struiken of bomen het geluid niet blokkeren. Het werkt nl. als een soort bundel die zo'n 20m ver gaat. Maar staat er iets in de weg dan gaat hij maar tot aan die plek waar de blokkade staat.

Anders is er ook schrikdraad, speciaal voor kleine huisdieren, dat je op de schutting kunt plaatsen. Maar dat is vrij veel werk.

Succes

door 10eke - Jun 2, 2008 om 15:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

ooit gelezen en het lijkt mij een goede tip, ook om eigen katten in de tuin te houden. Je hebt al een schutting, plaats erbovenop pijpen die "rollen", dus in steuntjes, dit moet lukken, want de katten hebben geen "grip" meer om over de schutting te komen. Veel succes!

lu
door luckystrike_1 - Jun 2, 2008 om 15:54
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees hier even mee. Wij wonen in een buurt waar de tuintjes erg klein zijn, 3 bij 4 of kleiner. Bijna alle buren hebben katten, sommigen wel 5. Er is veel te weinig ruimte voor die beesten dus ze poepen alles onder.

Wij zijn de tuin aan het verbouwen en kwamen een halve vuilniszak met kattenpoep tegen met opruimen. Tijd om in actie te komen als de tuin klaar is.

Maar het grootste probleem is eigenlijk dat wij achter een aanbouw hebben met een glazen koepel die open kan. Als we in de zomer de koepel openzetten stinkt de hele benedenverdieping naar de poep omdat de katten op het dak poepen.
Ik heb hiervoor een helaas niet al te diervriendelijke oplossing bedacht. Ik ga aan weerszijden van mijn aanbouwdak prikkeldraad spannen.

Er is eigenlijk niets dat echt helpt in onze buurt. Ze hebben zo weinig territorium dat ze moeten wennen aan maatregelen die tegen ze worden getroffen. Prikkeldraad is niet zo'n diervriendlijke oplossing maar wel doeltreffend denk/hoop ik. Ik ben geen kattenhater, maar ik heb geen zin om constant in de poeplucht te zitten.

Nu nog een oplossing vinden voor het probleem dat we aan de voorkant hebben. De gemeente heeft daar een boom geplant en nu kunnen we ons raam daar ook al niet meer openzetten vanwege de hondenpoep...Zucht...

sa
door sanneklok - Jun 2, 2008 om 15:56
49 Antwoorden / 16 Vragen

Een plens water is het meest diervriendelijk maar vraagt wel om snelheid en handigheid maar als je ze één keer hebt geraakt ben je er van af!

Smerig hè, heb je zelf niet zo'n beest en dan komen ze van een ander. Ik ben van mening dat wie een huisdier heeft ALLES moet doen om te zorgen dat er geen overlas is voor een ander en vooral de katten zijn daarbij de grote ergernis. Daarvoor zou de enige oplossing zijn "kattenbelasting"en dan per kat! Dan zal je eens zien hoe snel het beter wordt.... Ik weet dat ik hiermee mensen op hun tenen trap maar ja...zeg maar wat er niet klopt...

Sanne

ja
door jank - Jun 2, 2008 om 16:09
168 Antwoorden / 8 Vragen

Oplossing van sanneklok is het beste van wat ik hier gelezen heb.
Waarom moet diegene. die de overlast heeft, zelf de oplossingen bedenken? Een fikse kattenbelasting is de oplossing. Je hoeft niet dieronvriendelijk bezig te gaan en bovenal kattenbezitters aan te spreken op hun katten en de overlast die zij veroorzaken. En dat laatste is misschien wel zo'n pluspunt, want mijn ervaringen is doorgaans negatief met kattenbezitters. Hondenbezitters kommen doorgaans socialer over, heb ik de indruk. En met een door de overheid uitgevaardigde maatregel houd je het neutraal.

O ja, ik heb zelf geen enkel huisdier, ook geen hond, dit voor alle duidelijkheid.

sa
door sanneklok - Jun 2, 2008 om 16:23
49 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb ook geen huisdier. Niet omdat ik anti ben maar omdat ik alle poespas  niet wil en als cadeautje allergisch ervoor ben.

sanne

ho
door hond2 - Jun 2, 2008 om 16:35
18 Antwoorden / 1 Vragen

"Ik gun ieder zijn of haar huisdier, maar liever niet in mijn tuin."

Dat vind ik ook.

Daarom lijkt het mij een goed idee eens aan de eigenaren van de katten te vragen om hun dieren bij zich te houden.Laten zij hun tuin maar overdekken en rollen of schrikdraad over hun schutting doen.

Hun dier,hun probleem.

pl
door platte - Jun 2, 2008 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

STROOM is het beste wat u kunt doen ,eenmaal tegen de zwakstroom draad gekomen en ze mijden uw tuin als de pest het duurt even voor de geuren van alle katten weg zijn maar succes verzekerd !!!

sa
door sanneklok - Jun 2, 2008 om 16:51
49 Antwoorden / 16 Vragen

Waarom moet je die toestanden met stroom zelf gaan aanschaffen en aanleggen? Laat de eigenaar van die beesten maar zo'n hek om hun tuin maken, dat is redelijk!

Sanne

ha
door hansyvonne - Jun 2, 2008 om 17:09
36 Antwoorden / 8 Vragen

Na jaren overlast van andermans katten(trappen in kattendrollen tijdens het tuinieren)heb ik eindelijk een oplossing gevonden!

Van alles geprobeerd maar wat ècht helpt: Pokon honden en katten STOP, groene gelkorrels op de grond gooien(heel kleine beetje) te koop bij het tuincentrum.

Veel succes!

gr
door grandma - Jun 2, 2008 om 17:11
14 Antwoorden / 2 Vragen

Leg zwarte netten op de grond met daaroverheen een heel klein beetje aarde waar de katten steeds komen.

Dan kunnen ze niet met hun nagels in de aarde gaan krabbelen om hun behoefte te doen want dan komen ze met hun nagels vast te zitten en het kattenprobleem is opgelost.

Zo is het bij mij tenminste gelukt

ho
door hond2 - Jun 2, 2008 om 17:26
18 Antwoorden / 1 Vragen

Sanneklok:je hebt hartstikke gelijk!

ho
door hond2 - Jun 2, 2008 om 17:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de goede orde:ik heb zelf honden en als ik daarmee uit ga heb ik altijd zakjes bij me.

Dat ik honden heb wil niet zeggen dat anderen daar last van moeten hebben.

ra
door racle - Jun 2, 2008 om 17:44
11 Antwoorden / 4 Vragen

Degene die overlast bezorgt, in dit geval de katteneigenaren, zijn aansprakelijk voor eventueel te maken kosten door degene die overlast heeft.

Dit is wettelijk bepaald.

Maar je gelijk krijgen zal enige inspanning kosten. Probeer info in te winnen bij een wetswinkel.

Wij hebben 5 katten die keurig in onze afgezette tuin blijven. Maar ja daar moet je dan wel wat voor over hebben als kattenbezitter. En nog hadden we probelemen door de kat van de buren. Zie me voorgaande bericht.

Als ik het hard gespeeld had, had ik de extra kosten dus kunnen verhalen bij de eigenaar van de bewuste kat. Maar ja, om nou een rechtsgang opgang te zetten voor zo'n 70 euro en wat werk ?

sa
door sanneklok - Jun 2, 2008 om 18:53
49 Antwoorden / 16 Vragen

Het gaat wel om €70,00. Voor de een is dat niets en voor een ander kan het veel zijn. Stel je voor dat duit verhaal over een hond zou gaan..........dan verliep het wel anders denk ik want dan heb je pas een echt probleem.

Wat het werkelijke verschil is weet ik echt niet maar dit merk je steeds weer. Mensen, de vervuiler (lees "eigenaar van de vervuiler") betaalt en waarom zou het niet nu eens tijd kunnen worden dat katteneigenaren zich hun verantwoordelijkheid gaan aantrekken. Als je dit maar voort laat sudderen wordt het van kwaad tot erger en dan heet iemand die ooit van goeie wil was al snel een kattenmepper.    Eigenaren van katten moeten eindelijk eens hun verantwoordelijkheid gaan zien. Er wordt een bekeuring uitgedeeld aan een hondeneigenaar die geen zakje heeft voor de drollen (maar belasting betaalt voor zijn hond) en als je één of vijf katten hebt, het maakt niets uit, ze mogen vrij rond lopen en vooral poepen in het tuintje van de buren. Is dit niet een beetje a-sociaal?                            Groet, Sanne

to
door tomtijger - Jun 2, 2008 om 20:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon aardig zijn tegen andermans katten en dan doen ze hun behoeften in een andere tuin dan die van jullie.

ho
door hond2 - Jun 2, 2008 om 20:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

@Tomtijger:aangezien je vast en zeker een katteneigenaar bent die zijn kat ook altijd overal zijn gang laat gaan besef je denk ik niet hoezeer je mensen op de kast jaagt met je stomme opmerking.

Katteneigenaren moeten eens aan het verstand gepeuterd krijgen dat niet alle mensen gek zijn op de kat van een ander die hun tuin vol piest en poept.

Dat iemand katten wil vind ik best,maar ik wil daar geen overlast van ondervinden.En dat gebeurt maar al te vaak.

Moet je die zelfde mensen eens horen als ik mijn hond in hun tuin zet en zijn gang laat gaan.

moniekske
door moniekske - Jun 2, 2008 om 20:31
19 Antwoorden / 5 Vragen

Vervelend, en volgens mij zonder medewerking van de eigenaren van de katten onoplosbaar. Ik heb zelf drie katten die ik altijd binnenhoud, maar meerdere van mijn buurtgenoten denken daar niet zo over en heb ook ik veel last van andermans katten. Zelfs mijn eigen katten raken overstuur van die vreemde beesten in mijn tuin. Een buurvrouw had wel een goede oplossing. Vorige zomer stuurde ze alle bewoners een berichtje, waarin ze aangaf de katten diervriendelijk te zullen vangen en vervolgens bij het asiel af te geven, waarna de eigenaar zijn dier daar weer zou kunnen ophalen. De reacties van de "kattenliefhebbers" waren niet van de lucht! Ik snap trouwens echt niet waarom katten buiten moeten lopen. Een hond laat je toch ook niet de hele dag alleen buiten. Waarom heb je anders HUISdieren?

Volgens een van de eigenaren zou katweg (of zo iets, verkrijgbaar bij de tuinwinkels en dierenspeciaalzaken) helpen en was zij bereid die kosten te betalen en het spul regelmatig in de tuin te komen strooien. Misschien een idee.

lu
door luckystrike_1 - Jun 2, 2008 om 22:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het is natuurlijk zo dat de eigenaren op moeten draaien voor de kosten van de overlast van hun katten. Als je weet van wie de katten zijn is dat niet moeilijk, mits de eigenaar meewerkt.
Maar in mijn geval gaat het echt om veel katten van ik schat 8 eigenaren. Ik heb geen idee welke kat van wie is en wie er allemaal katteneigenaar zijn in onze buurt.

ro
door roversnest - Jun 2, 2008 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vooropgesteld: ik ben een dierenliefhebber, maar wat katten mogen en waar rekening mee gehouden wordt als het om katten gaat rijst de pan uit. Kijk maar eens naar alle oplossingen die geboden worden om katten te weren uit de tuin. Eigenlijk is er maar één oplossing:: behandel katten net als andere huisdieren en laat ze dagelijks een aantal malen aan een riempje uit en ga ze voor de rest binnenhouden. Honden moeten tegenwoordig binnen veel gemeenten aangelijnd of mogen heel soms in bepaalde gebieden loslopen. Doe je dit niet als baas, dan word je beboet. De grote boodschap moet door de eigenaar van de hond opgeruimd worden of je hond moet op het aangegeven veldje zijn/haar boodschap doen. Is natuurlijk wel aan te leren, maar werkt niet altijd. Waar doen katten hun behoeften? Juist vaak in andermans tuin! Krolse katers en ruziënde katten houden je vaak 's-nachts uit je slaap. Heel soms hoor je een hond 's-nachts en dat is vaak waaksheid. Eigenlijk hoef je er niet veel woorden over vuil te maken. Katten moeten gelijk behandeld worden als alle andere 'huis'dieren. Waarom mag een kat meer of staat een kat hoger in aanzien dan een hond, konijn, vogel, fret, en noem maar op. Ieder ander dier is aangelijnd, gekooid of anderszins. En voor honden wordt zelfs belasting verplicht gesteld. Katten zitten prinsheerlijk op het autodak of je motorkap - krassen!Hoezo? Geen uitzonderingen meer.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

to
door tomtijger - Jun 2, 2008 om 22:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, hond2, een beetje humor mag toch wel.

ho
door hond2 - Jun 2, 2008 om 22:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

"Tja, het is natuurlijk zo dat de eigenaren op moeten draaien voor de kosten van de overlast van hun katten. Als je weet van wie de katten zijn is dat niet moeilijk, mits de eigenaar meewerkt."

Precies.De katteneigenaar draagt de verantwoordelijkheid + de kosten voor het afzetten zijn eigen tuin of balkon zodat anderen geen overlast hebben van buurkatten.
Daar hoef je als overlast ondervindende buur geen cent aan uit te geven lijkt mij.En je hoeft ook je tuin niet af te zetten;dat mogen die eigenaren doen.

Om erachter te komen van wie de kat is heb ik hier al een heel simpele oplossing gelzen:de dierenambulance de kat laten ophalen nadat je hem gevangen hebt en de eigenaar vervolgens telkens de kosten voor vervoer en opvang laten betalen.

du
door dusjka - Jun 3, 2008 om 09:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon rieten matten (de goedkoopste) tegen de schutting aan en er iets boven uit laten steken. het houd mijn 4 katten van de schutting af omdat ze er niet over kunnen lopen.

aquarius
door aquarius - Jun 3, 2008 om 13:36
259 Antwoorden / 63 Vragen

Ik vind die rollen van Kruumeltje wel een goeie. Maar je kunt ook ook beugels op de schutting aanbrengen die naar de buitenkant toe overhellen. Span er prikkeldraad tussen en er komt geen kat meer je tuin in. Alleen moeten de buren mee willen werken. Vooral als zij de kattenbezitters zijn (die kans is groot, want er zijn immers zoveel katten in jullie straat?)  zullen ze niet alleen hun toestemming moeten geven, maar de voorziening ook moeten betalen. Sukses!

sa
door sanneklok - Jun 3, 2008 om 14:03
49 Antwoorden / 16 Vragen

Sorry dat ik er weer mee kom maar ik blijf me verbazen. Waarom moeten mensen die zelf geen katten hebben alles doen voor mensen die zelf hebben gekozen voor een huisdier en het/hen laten los lopen........vreemd hoor!                                                      Sanne

pi
door pienter - Jun 3, 2008 om 14:57
5 Antwoorden / 10 Vragen

Tuincentra verdienen aan de kattenoverlast! De rommel die ze zo duur verkopen HELPT ABSOLUUT NIET!!!

Mijn buurvrouw had 5 katten!! Allemaal s.......in mijn tuin en alle nieuwe plantjes vernielen. Ik werd het zo zat, had haar laten zien wat er allemaal in mijn tuin lag waarop ze het antwoord gaf: als je de kat ziet stuur je hem toch gewoon naar mij terug !!! Ik heb toen elke dag de viezigheid van haar en waarschijnlijk ook andere katten bij haar tussen de struiken en plantjes gegooid. Aangezien haar kinderen daar ,met vriendjes en vriendinnetjes spelen kwam alle poep bij haar binnen. Ze heeft mij erop aangesproken, de katten bleven, de viezigheid kreeg ze terug en misschien hierdoor is de hele familie verhuisd!!

Alle middelen die vermeld staan helpen helaas niet!!

Strekte

fr
door frol - Jun 3, 2008 om 15:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

zoals ik al eerder meldde, het zwakstroom systeem werkt WEL! Kost even wat werk om het te installeren maar echt, het werkt!

ho
door hond2 - Jun 3, 2008 om 15:47
18 Antwoorden / 1 Vragen

Het is onvoorstelbaar hoe stug mensen hier dingen aangeven die mensen die geen buurkat in de tuin willen hebben of er zelf een bezitten maar moeten doen om ANDERMANS(!!!!!!!!!!!) huisdier weg te houden!!!!!

Ik vind het te belachelijk voor woorden.

En dan vindt men het nog gek dat er kattenhaters zijn die met gif strooien.Als ik trouwens zo'n liefhebbende kattenbezitter was kwam mijn kat niet eens buiten mijn tuin omdat ik veel te bang zou zijn voor ongelukken.Maar ja,de kattenbezitter kan dat over het algemeen blijkbaar weinig schelen.

Onvoorstelbaar.

ca
door calimer - Jun 3, 2008 om 19:10
96 Antwoorden / 11 Vragen

Tja, om een of andere reden denken katteneigenaren dat de regels van fatsoen niet gelden voor hun dier. Loslaten lopen, terwijl katten kinderen vaak sneller krabben dan dat honden bijten (heb er zelf ook de littekens van) in andersmans tuin poepen en piesen (en nee, niet alle katten begraven het, en wat doet het er toe als ze dat wel doen?het stinkt nog steeds en je grijpt er nog steeds in met tuinieren) en degene die er last van heeft moet het probleem maar zelf oplossen. Terwijl voor honden alles wordt vastgelegd. Eerlijk klinkt het bepaald niet nee. Ik heb ooit contact gehad met iemand van de partij voor de dieren, die me aangaf dat zij liefst de hondenbelasting zouden afschaffen, maar er kon geen kattenbelasting komen, omdat dat niet in de gemeentewet is opgenomen dat dat mogelijk is. Alleen van honden wel. Dat komt voort uit het feit dat er ooit in NL veel te veel honden dreigden te komen. Alleen, nu zijn er bijna drie keer zoveel katten in NL als honden. Bovendien ook veel zwerfkatten. Ik zie zelden een zwerfhond, overigens... Maar goed, om kattenblg mogelijk te maken moet men een aantal wetswijzigingen doorvoeren, en de partij vd dieren wilde dat niet aanzwengelen, omdat zij vinden dat ook hondenblg afgeschaft moet worden. (om het nog erger te maken, waar ik woon wil de gemeente tegenwoordig zelfs dat je in de hondentoiletten de poep opruimt, maar wel 90 euro per hond per jaar vangen. u begrijpt dat van mijn twee honden de poep mooi in het toilet blijft liggen....waar het evt ongelukjes op straat betreft haal ik ze weg, maar daar dus echt niet) hmm even afgedwaald geloof ik :)

so
door soest282 - Jun 3, 2008 om 23:13
44 Antwoorden / 19 Vragen

Gewoon een een bewegingsmelder aan je tuinslang koppelen en het is gedaan met de kattenoverlast. Wil je weten hoe, laat het me weten en ik leg het je uit. Voorwaarde is een buitenaansluiting stroom en water....

da
door dapje - Jun 4, 2008 om 12:13
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het idee dat er niet meer  echt oplossingen worden aangedragen maar dat hier nu gewoon kattenhatersforum is gestart. En dat terwijl de vraagsteller juist aangeeft zelf katten te hebben gehad, en dit dus absoluut niet is!

Beetje jammer dat heel veel van deze vraag/antwoordstukjes eindigen in burgelijke zeikfestijnen voor gefrustreerde niet sociale mensen, die zo even heerlijk kunnen spuien tegen alles waar ze zich aan ergeren. Best opluchtend voor hen waarschijnlijk, maar niet helemaal de bedoeling om dat onder dit kopje te doen. Zou forums daar niet meer geschikt voor zijn?

Wel wil ik de katten haters bedanken voor de gouden tip voor schreeuwende buurtkinderen: op kindvriendelijke (lokken met snoepjes) vangen en af zetten bij het politieburo als gevonden kind.Wedden dat als je dat een aantal keer doet, dat de eigenaren wel beter hun grut in bedwang houden!

Nu nog de vraag beantwoorden, daar is dit toch voor bedoelt:

Briefje bij de buren met uitleg van je probleem en dat je het katvriendelijk wilt op lossen met water, dus dat ze niet moeten schrikken als hun kat nat thuis komt. Beetje begrip tonen en vragen. Vervolgens helemaal te gek gaan met een supersoaker (zo'n groot waterpistool). Dit kan zo leuk zijn dat u straks baalt als de katten niet meer de tuin in durven! Succes!

lu
door luckystrike_1 - Jun 4, 2008 om 13:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het er ook mee eens dat dit een kattenhaterstopic is geworden. Ik haat ook absoluut geen katten, zou ze zelf ook ooit wel willen. Maar dan wel in een omgeving waar ze de ruimte hebben.

Alle aangedragen oplossingen zijn alleen te doen in bepaalde situaties helaas.
Rolletjes op de schutting en schrikdraad: klinkt goed, maar de tuinen bij ons in de buurt zitten aan elkaar vast via schuurtjes.
Bewegingsmelder aan de tuinslang: tuin is klein en ik wil de buren niet nat spuiten als zij in hun tuin zitten.
Katten vangen en naar het asiel brengen. Dat lijkt me diefstal en als ik 15 katten ga vangen (waar ik helemaal geen tijd voor heb) denk ik dat ze daar bij t asiel niet echt blij mee zullen zijn. Laat staan de buren.

Ik denk toch dat ik bij mijn prikkeldraadoplossing blijf. Ze kunnen dan nog wel aan een kant over de schutting komen, maar die heeft sinds kort verticale balken in plaats van horizontale dus dat klimmen daar al minder makkelijk.

t Is echt moeilijk. Ik ben zeker een kattenliefhebber, maar ik heb geen zin in stank maar ook niet in ruzie met de buren als ik er al achter kan komen welke kat bij wie hoort...

sa
door sanneklok - Jun 4, 2008 om 13:53
49 Antwoorden / 16 Vragen

Zeg Dapje, en andere mensen die ons kattenhaters vinden, er wordt hier naar een oplossing gezocht die door de rechtmatige eigenaar vAn de katten wordt betaald.

We zijn geen liefdadigingsinstelling die voor de vele kastten die buiten rondlopen ook nog eens geld uit te geven om ze uit je tuin te weren! Mijn bollen waren net uitgekomen en bloeiden prachtig! Wat denk je? De ochtend erop had een kat ze allemaal omver gekrabt, daar wordt je blij van.

Nee, belasting voor elke kat die rondloopt en een chip die het mogelijk maakt alle eigenaren te traceren is het enige dat helpt want dan zijn er nog meer kosten aan verbonden,

Groetjes, Sanne

da
door dapje - Jun 4, 2008 om 15:04
2 Antwoorden / 3 Vragen

Zeg Sanne, volgends mij heb je het element "door de rechtmatige eigenaar betaald"" er zelf bij verzonnen, kan er namelijk niets van terugvinden in de vraagbrief.

Maar wellicht dat jij de allegische moeder of dochter bent, aangezien je het hebt over "WE zijn geen liefdadigheidsinstelling", maar dan zou het wel netjes zijn om dat kenbaar te maken.

Verder wil je de katteneigenaren alleen maar op kosten jagen, zodat het te duur wordt om ze te NEMEN. Dit is een heel ander onderwerp. Dit slaat dus ook helemaal niet op de vraag hoe ze UIT JE TUINTJE HOUDT.

groetjes Dapje

ho
door hond2 - Jun 4, 2008 om 17:07
18 Antwoorden / 1 Vragen

"maar dat hier nu gewoon kattenhatersforum is gestart."

Kattenhater nog wel.Toe maar!

Waarom ben je meteen een hater als je aangeeft dat je geen katten van een ander in je tuin wilt en het ook belachelijk vindt dat jij je tuin zou moeten aanpassen omdat een ander het vertikt zijn beesten bij zich te houden?

so
door soest282 - Jun 4, 2008 om 21:59
44 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Luckystrike, tav de bewegingsmelder met tuinslag. Als je deze aansluit op een hedendaags tuinberegenigssyteem, eenvoudig verkrijgbaar via het tuincemtrum ( gardena) kun je exact doseren. Het systeem is er overigens niet op gebaseerd om katten nat te spuiten. Op het moment dat er een poes/kat door de bewegingssensor heen loopt, springt de sproeier aan. Alleen al het idee om nat te worden is voor een kat genoeg om het niet vaker dan 2 keer te proberen. Ook ik heb zelf een kat, dus de momenten waarop je de installatie inschakelt moet je in goed overleg doen met je eigen kat :-)

ho
door hond2 - Jun 4, 2008 om 23:28
18 Antwoorden / 1 Vragen

Voor diegenen die vinden dat dit een kattenhaterstopic is geworden:

A)Ik ben geen kattenhater en naar ik aanneem de anderen in dit topic ook niet.

B)Er is bij forums een topic geopend.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 5, 2008 om 01:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Joerki,

We hebben een klein vijvertje achterthuis, 1,5 tot 2m², met wat goudvissen en zonnebaarzen. Niemand heeft last van ze.

Het vijvertje is jaren geleden dichtgevroren en toen dat te lang duurde heb ik er een bijt in gemaakt om ze wat lucht te geven, resp. het methaangas te laten ontsnappen.
Zie ik op een morgen een kat uit de buurt met zijn/haar poot in de bijt naar vissen te zitten maaien. Je gelooft je ogen niet.
Dat doet zij/hij nooit meer.

Een andere kat uit de buurt kakte steeds onder een struik naast de voordeur. Het stonk er smerig en tot ik het zelf zag wist ik niet dat de kat er kakte. Er lagen veel drollen iets onder zand.
Dat doet hij/zij nooit meer.

Er zijn 2 probate manieren om katten uit de tuin of waar dan ook weg te houden.
Een katvriendelijke niet eigenaarvriendelijke en een niet katvriendelijke. Het gaat bijna vanzelf en het kost niets. Alleen wat werk. Een beetje.

Hardware ERror MAN.

ca
door calimer - Jun 5, 2008 om 16:37
96 Antwoorden / 11 Vragen

Was het maar waar dat als je katten een keer goed te pakken hebt met water dat ze wegblijven. Vergeet het maar, mijn drie buurkatten vonden niks heerlijker. Supersoaker, emmer water, ze bleven komen. Wat enigszins hielp en ook niet veel hoeft te kosten, is spijkertjes op de schutting slaan, daar ijzerdraad omheen draaien, zo dat er een draadje midden over de schutting loopt. een kat kan zijn poten niet kwijt, en gaat er niet overheen. Helaas vond de buurman dat dit niet mooi was, en knipte steeds de draadjes door. Consequent de rekeningen voor nieuw ijzerdraad afgeven heeft dat wel afgeleerd, maar erger vond ik het complete negeren van het feit dat zijn katten mij overlast bezorgden.

fred120464
door fred120464 - Jun 5, 2008 om 22:57
35 Antwoorden / 7 Vragen

wat ik hiet lees ben ik als katten bezitter wel zeer over te spreken ondanks dat ik er zelf 2 heb lopen mogen ze van mij kattenbelasting invoeren ook al lopen die van mij alleen maar binnen of aan een tuigje buiten doordat ik niet wil dat een ander er last van zou hebben maar dat wil dan ook zeggen dat ik dan geen last van hun kat(ten)wil en wie weet doet die (kattenbelasting) er dan wel aan mee dat die beesten bij huis gehouden worden kan ik eindelijk mijn vijver weer vullen met vis

gr frred

an
door annegien2 - Jun 10, 2008 om 17:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie net op de site dat een ander ook al het advies gegeven heeft over het uitstrooien van koffiedik. Het helpt echt. Annegien2

an
door annegien2 - Jun 10, 2008 om 21:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring is, dat katten niet van koffiedik houden. Als u probeert bij een cafe koffiedik te bemachtigen en u strooit dat over de aarde, dan weet ik bijna zeker dat de katten niet terug komen. Bovendien is koffiedik goede mest voor uw tuin.

Succes ermee.

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:28
16 Antwoorden / 4 Vragen

hartelijk dank allemaal voor de vele tips. kilo's koffiedrap zijn mijn tuin in gegaan, zonder succes ! Misschien heb ik het verkeerde merk, maar de katten blijven komen, ook de doppen en alle middeltjes uit de winkel (behalve de electronische, die wel wat prijzig zijn om het 'huis'-dier van anderen van je erf te houden) heb ik geprobeerd, zonder succes. Wat op dit moment wel helpt zijn stokjes bamboe tegen de schutting plaatsen, om de 20 cm en deze 15 cm boven uit laten steken. Poeslief kan nu niet springen of wandelen.

ik vind het geen goed idee om medicijnen te gaan nemen tegen de allergie die wordt veroorzaakt door de dieren vanmijn buren. bovendien helpt het niet, beste antwoord gever, ik ben een jaar in het ziekenhuis behandeld vanwege een lief katje.

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:31
16 Antwoorden / 4 Vragen

dank voor je reactie. een katenval mag van de gemeente niet, ik heb hen gevraagd met een oplossing te komen. schrikdraad is wel kostbaar, de stokjes methode beproef ik nu

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:33
16 Antwoorden / 4 Vragen

een hond zou in principe een goede zaak zijn, alleen heeft zo'n dier ruimte nodig en dat heb je in een klein rijtjeshuis met tuintje niet.

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:34
16 Antwoorden / 4 Vragen

dag, of het werkt weet ik ook niet, maar zelfs knoflook en amoniak houd de diertjes niet weg. de planten die je noemt schijnen wel goed te helpen muggen op afstand te houden.

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:38
16 Antwoorden / 4 Vragen

mijn tuintje is maar klein en wat u voorstelt is misschien mogelijk, maar de schutting is te zwak on dergelijke constructie te dragen. over de allergie moet u niet zo spreken, mijn dochter is al jaren onder behandeling. ikzelf ben vanwege een poes die ik had een jaar lang in het ziekenhuis behandeld geworden. nee, heus niets psychisch.

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:41
16 Antwoorden / 4 Vragen

dank voor je tip, ook dit middel hebben wij geprobeerd, helaas zonder resultaat. onze tuin hebben we bewerkt met koffiedik, later houtspaanders, cacoa doppen en andere middeltjes uit de dieren winkel. Maar ja, als mensen een huisdier hebben waarom dan niet ín huis'

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:43
16 Antwoorden / 4 Vragen

dank voor je tip, maar zoals in de vraag al is genoemd, we hebben het vele malen geprobeerd met koffiedrap, maar het werkt niet. Mischien een ander merk ?

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:46
16 Antwoorden / 4 Vragen

dank voor je reactie, het lijkt me eenheel goede oplossing, wel kostbaar ook. helaas niet realiseerbaar in de vrij kleine tuin-situatie. maar zal de tip bewaren

jo
door joerki - Jun 10, 2008 om 21:52
16 Antwoorden / 4 Vragen

zoals in mijn vraag al heb laten weten dat koffiedik niet helpt  We hebben deze tip in het verleden als eens gekregen en uiteraard lang geprobeerd. zowel op de schutting als over de zwarte grond. Zowel fijn als grof gemalen. De katten blijven komen. misschien immuun geworden ?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 10, 2008 om 22:41
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ annegien:

Bij dat kattepoep probleem naast onze voordeur heb ik koffiedik en een ander middel uit een witte plasticfles met een geel etiket en zwarte letters gebruikt. Dat middel kreeg ik van de kateigenaar. Beide middelen hielpen NIET.

Één van mijn eigen middelen hielp wél.
H.

st
door staart_1 - Jun 11, 2008 om 18:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, Ik heb wat antwoorden gelzezen, maar ik denk dat deze er niet bij staat.

Katten houden niet van KAMPFERSPIRITUS.

Koop een flesje bij de drogist, neem een watje en doe daar wat van op. Leg ze door de hele tuin heen. De aanhouder wint het.

Blijf het even volhouden, als je nog wat over hebt, helpt het ook tegen spierpijn.

Groetjes Yvonne

sa
door sanneklok - Jun 11, 2008 om 18:28
49 Antwoorden / 16 Vragen

Zou het kunnen gebeuren dat hier ook katten-eigenaren met ons mee lezen?Ik hoop het want dan heb ik de oplossing. Vanmorgen sprak ik iemand die drie katten heeft en die heeft haar plicht gedaan:

Vanaf het kattenluik in de achterdeur hebben ze een poortje van gaas gemaakt (het luik zit ben hen dus niet standaart in de deur) en dat leidt naar een grote "kattenren" van gaas. daar staat een krabpaal in en allerlei dingen die bij katten horen en zelfs de kattenbak! Om dat (ruime) hok gaat de natuur haar gang, er staan vogelvoer-bakjes, de tuin is er omheen gezellig en de dieren kunnen in en uit wanneer ze willen....

Eigenlijk kunnen we met dit verhaal de hele rubriek dus sluiten want het is de enige oplossing waardoor je katten niet meer in de tuin van anderen kunnen komen en waar anderen niet hoeven op te draaien voor werk, kosten of ellende! De persoon die het mij vertelde heb ik van deze discussie  verteld en misschien komt zij of haar man nog langs. Zo niet dan hoop ik dat dit werkt!                                             Groetjes, Sanne

sa
door sanneklok - Jun 11, 2008 om 18:31
49 Antwoorden / 16 Vragen

Helaas was ik een paar keer niet al te duidelijk. Het luik zit dus naast de keukendeur en de katten kunnen in en uit het huis wanneer ze dat willen. Sorry, Sanne

ke
door kenner - Jul 7, 2008 om 14:05
48 Antwoorden / 6 Vragen

Waar halen alle kattenbezitters toch het recht vandaan om anderen die last hebben van katten op kosten te jagen.

HUISDIEREN hou je in huis.!!!!!!!!!!!!

Snap dat nou eens en neem er anders geen!

sa
door sanneklok - Jul 7, 2008 om 14:55
49 Antwoorden / 16 Vragen

Ik wil graag even antwoorden op de reactie van  "Dapje".

Zeg Sanne, volgends mij heb je het element "door de rechtmatige eigenaar betaald"" er zelf bij verzonnen, kan er namelijk niets van terugvinden in de vraagbrief. Er is een gesprek ontstaan na de vraag en daarin zijn meer dingen gezegd en daar komt dit uit voort. Lees de rest maar even....

Maar wellicht dat jij de allegische moeder of dochter bent, aangezien je het hebt over "WE zijn geen liefdadigheidsinstelling", maar dan zou het wel netjes zijn om dat kenbaar te maken. Met "We" bedoel ik alleen de mensen die geen kat hebben en dat zijn er heel veel heb ik hier ontdekt! Waarom zou ik verder mijn persoon moeten verklaren? Gaat je niets aan zelfs. Het gaat hier over katten en niet over mijn persoontje.

Verder wil je de katteneigenaren alleen maar op kosten jagen, zodat het te duur wordt om ze te NEMEN. Dit is een heel ander onderwerp. Dit slaat dus ook helemaal niet op de vraag hoe ze UIT JE TUINTJE HOUDT. Dit heeft er alles mee te maken. Je kan katten  weren uit je tuin en dan zou je bij de bron moeten beginnen. Als het duurder wordt om een kat te hebben door kattenbelasting etc. zou er nog niet de helft van alle katten rond lopen en overlast geven van wat we nu zien. De katten uit je tuintje weg houden....er wordt steeds gepraat of het logisch is dat deze "huisdieren" los rond lopen maar niets is minder waar. Wie een huisdier heeft moet daar zelf voor  zorgen...dat zijn de lusten en de lasten en katteneigenaren nemen daar nogal makkelijk een loopje mee. Waarom zou een niet-katten eigenaar van alles gaan aanschaffen om de katten van de burenb uit zijn/haar tuin te houden? Dat is de verantwoordelijkheid van de ander. Als jouw kind in de luier heeft gepoept stuur je dat ook niet naar de buren voor een schone luier! Ik kan maar één ding zeggen....Kateneigenaren...zie je verantwoordelijkheid en houdt je dieren minimaal op je eigen terrein en gaan ze verder, dan aan de lijn! Groet Sanne

groetjes Dapje

ba
door barney007 - Mar 12, 2009 om 09:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

@soest282: kun je mij laten weten hoe je de sensor aan de tuinslang hebt gekoppeld? Mijn voortuin ligt inmiddels vol en ik wil er snel wat aan doen! Alvast bedankt.