Wie heeft ervaring met design bouw.
Ik heb vandaag een offerte laten maken voor kuststof kozijnen.
Het bedrijf wat bij mij is geweest heet design bouw.
Wie heeft er ervaringen met dit bedrijf, ik wil graag goede maar ook slechte ervaringen horen.
Hun site ziet er goed uit en geeft een betrouwbare indruk. Helaas kan ik geen logo vinden van een branchevereniging waar ze bij aangesloten zijn. Wel schermen ze met het politie Keurmerk Veilig Wonen, maar dat kan elke handelaar op zijn site zetten en hangt ook beslist niet samen met kunststof of houten kozijnen, maar eerder met hoe u de ramen afsluit.
Ze zeggen dat ze eigen installateurs in dienst hebben die de kozijnen plaatsen. Of dat zo is, kan je natuurlijk nooit controleren. Ook hun opmerking over de aansprakelijkheid bij ingeleende installateurs is onzin. Designbouw blijft altijd aansprakelijk als het misgaat.
Zoek liever een installateur binnen de branchevereniging VKG:
http://www.vkgkozijn.nl/page.php?id=2
Let u er vooral op dat u het juiste glas krijgt met een echte garantie Het glas dat u zou moeten nemen is HR++ glas, dat biedt de beste isolatiewaarde.
De glasgarantie wordt altijd door de glasfabrikant verstrekt. Daar staan soms zulke bepalingen in dat u feitelijk geen enkele garantie heeft. Vaak zijn dat Duitse leveranciers, die allerlei volstrekt normale zaken uitsluiten.
Alle Nederlandse en Belgische leveranciers hebben echter vergelijkbare voorwaarden, die wel een voldoende garantie bieden. Vraagt u altijd een garantiebewijs en kijk u op de afstandhouder tussen de ruiten of de naam op het garantiebewijs en op de spouw wel hetzelfde zijn. Goede Nederlandse leveranciers zijn Glaverbel, Pilkington en St. Roch als de grote, maar er zij ook een paar goede kleinere bedrijven
Laat u op het gebied van de garantie nooit ompraten. Vaak bestaan de prijsbrekers na tien jaar niet meer en zit u met schade als er onverhoopt iets misgaat
Waarschuw iedereen die je kent voor Designbouw uit Enschede!
Ik hang briefjes op in de supermarkt e.d.
Over het materiaal zijn we wel tevreden (goede isolatie), maar de uitvoering, de manier van uitvoering en de communicatie met het bedrijf geven mij buik- en hoofdpijn en tranen. Verkeerde opmetingen (dus gezaagd van boven tot onder in de bakstenen, alsmede een andere deur die laat geleverd werd door foutief meten).
Ik kan hier hele lappen tekst typen met alleen maar klachten. Tot aan de handtekening zijn ze vriendelijk, maar daarna ben je een nummer. De jongens stampen alles er bruut in, totaal geen respect voor ons verdere huis.
Bij kennissen heb ik van de week gezien hoe het ook kan (en bij mijn ouders, die 25 jaar geleden in hun huis kunststof kozijnen en deuren zit het nog even mooi en strak). Rondom onze kozijnen en deuren zijn brede zwarte foamranden te zien, de lijsten sluiten niet mooi aan aan de muur.
Het is echt ragwerk wat ze afleveren, deuren worden slordig afgesteld en zucht zucht als je vriendelijk vraagt of ze dat nog even beter willen afstellen.
Kitten kunnen ze niet. Gelukkig kennen we een goede kitter en we laten alles er maar uit halen en opnieuw kitten door een echte kitter. We hebben kitranden van bijna een centimeter alsmede hele sporen door het huis met kitdruppels/kitvlekken.
Tijdens de verbouwing belden ze alweer rond in de buurt en stonden wildvreemden ineens aan de deur. Uiteraard de waarheid verteld. Dat vind ik ook geen stijl dat wij als reclamemakers ingezet worden. Dom ook, want we zijn niet tevreden.
Heel jammer en zoveel spijt van onze beslissing met hun in zee te gaan.
Als je de volgende klant aanmeldt, krijg je 100 euro..... Ik zou 't niet durven!!
Hallo,
In april 2011 hebben wij door Design Bouw kunstof kozijnen laten plaatsen rondom het huis.Wij hebben alleen maar goede ervaringen. Prettige medewerkers. hard werkend keurige afwerking, geen smeerboel in huis. En wat betreft de zwarte foamranden, ja die zie je wel maar het is niet storend en het sluit perfect op de stenen muren. Als wij weer iets nodig hebben zullen wij zeker weer naar deze firma gaan
Hallo Katja,
Lees alle reacties maar eens door en dan zou je genoeg moeten weten.
Ze zijn nergens bij aangesloten dus je moet het met hunzelf doen en geloof mij, de beleefdheid is na de klus ver te zoeken!
Bij ons is een aardige serviceman geweest, maarrrrr: meer dan de helft van onze punten kon hij niet oplossen (alles vastgelijmd - dus dan gevel helemaal naar filistijnen). Wat hij heeft opgelost is tot tevredenheid, behalve het stellen van de deuren. Gisterenmiddag lagen ineens stukken van scharnieren in de tuin.
Ik kan een A4 voltypen, dat doe ik niet. Kijk gewoon rustig nog eens verder zou ik zeggen, ik wilde dat we dat zelf ook hadden gedaan .......
Succes!
Hallo Anne, ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe het verder met disign bouw is verlopen. Wij hebben dus problemen met de kustof pui van designbouw. Vinden dat het tocht en het is kouder in huis als ervoor. Ook met het stellen van de deur hebben wij problemen en ook bij ons lag een stuk van scharnier in de tuin. Jammer allemaal
Hallo Kaalhoofd,
toevallig pas weer een monteur geweest. Heeft een aantal punten opgelost, ook zeker de deuren. Afgelopen zomer kwam het voor dat de deuren niet eens meer dichtgingen (nogal onhandig met kindje ophalen van school!!!!!) en dan deden we het zonnescherm uit en na heel veel uren kon de deur eindelijk dicht. Die man van pas zei dat we zulke problemen niet meer zullen gaan hebben. Ook de rest van zijn werk netjes gedaan, neemt niet weg dat ik nog steeds ontevreden ben over een aantal uitgevoerde zaken (met name de vensterbanken zijn zo slordig gezaagd, alsmede de lijsten langs de ramen. Oja, wij hebben ook diverse malen scharnierenkapjes in de tuin kunnen oprapen! Ook die zitten nu vast zei diezelfde monteur.
Raar dat jullie nu meer kou en tocht voelen, wij merken echt wel positief verschil.
Ze zeggen dat ze service hoog in het vaandel hebben staan en 10 jaar garantie, ik zou zeker bellen en jullie problemen voorleggen en een afspraak maken met de servicemonteurs. Wij hebben 2 of 3 van die gasten gezien en die zijn wel vriendelijk, begripvol en vakmensen.
Verder agressief bedrijf (de dreigingen van rechtbank hebben we een paar keer om onze oren gehad!!, maar ja, als het niet af is, hoefden we niet alles te betalen... hun eigen voorwaarde) met lomp personeel, met vakkundig en vriendelijke servicemonteurs.
Veel succes met bellen en hoop dat er snel een goede, vriendelijke vakman komt die jullie probleem oplost!!!
hoi Anne, we hebben dus een groot probleem met zoveel kou in huis, had nog een vraagje over de drempel, wij hebben een zwarte drempel, zo op de vloer, afdeklat er tegenaaan gekit. Maar de in de laminaatvloer zit natuurlijk beweging, dus de kit laat los. Kennen jullie dat probleem? En de afvoergaatjes zitten aan de binnenkant van de drempel met een open verbinding dus ook daar komt veel kou door. Hebben jullie nog iemand ingeschakeld i.v.m. dreiging rechtbank en hoe is dat afgelopen? Groetjes.
Ze moeten de plint tussen gevel en laminaat zo monteren dat bewegen mogelijk is.
Verder is een overgang tussen laminaat en gevel niet het probleem van de kunststof gevel maar van jou vloer.
Een plint tegen gevel aan gelijmd die over de laminaat kan schuiven en het is opgelost.
De meeste hebben een kleedje voor de deur dus niets kan ook nog.
Wel moet de gevel kiervrij zijn voor tocht maar tussen laminaat en gevel hoeft niets te zitten.
Hoi Kaalhoofd,
Jouw verhaal klopt van geen kanten, ik bedoel natuurlijk te zeggen dat je dat soort klachten écht niet hoort te hebben. Wij hebben ze niet. De beschrijving van jullie drempel met gaatjes en kou-doorlatend herkennen wij niet, wel dat-ie zwart is.
Wij hebben daarna plavuizen laten leggen en pas na een aantal weken laten kitten. De kit (van de professionele kitter van het plavuizenbedrijf) zit goed. Ik vraag me af hoeveel beweging er in een laminaatvloer zit, naar mijn mening dus niet zoveel dat de kit daardoor zou moeten loslaten o.i.d.
Nadat we werden bedreigd met rechtgang hebben we de directeur gesproken (mijn man is een vrij goede prater, dat scheelde 99%!!) en die is ook geweest. Hij zou trouwens alleen komen als we 1000 betaalden, want zij (die agressieve planner Frank) zou ons voor de rechter slepen vanwege wanbetaling. Nou, daar gaat het niet om, maar het werk was naar onze mening niet af. Directeur heeft ook alles bekeken en ja, hij ziet natuurlijk ook heus wel verschil zoals het bij hem in de showroom staat, dus alhoewel zonder "excuus en of erkenning van de lelijke uitvoering" zei hij toe een servicemonteur te sturen. Dat is dus pas gebeurd.
Zet je punten/klachten goed op een rij, maar ook hoe je het opgelost denkt/hoopt te zien en binnen welke termijn, en bel gewoon. Wij hebben 10 jaar garantie, dat zullen jullie toch ook wel hebben?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer