ha
door hajager Nov 10, 2011 om 00:17
Huishouden & energie

Woonenergie - afrekening

Begin dit jaar heb ik een afrekening ontvangen van woonenergie. Ik zou een bedrag van ongeveer 160 euro ontvangen.

Echter, men heeft ongevraagd een termijn verrekend, terwijl er maandelijks een termijnbetaling plaats vindt. Het resterende bedrag van bijna 77 euro is uitbetaald naar mijn oude rekeningnummer. Dit rekeningnummer bestaat niet meer en ik heb het bedrag dus ook niet ontvangen. Na verschillende brieven van mijn budgetcoach (ik zit in een schuldhulpverleningstraject), is er nog geen cent terugbetaald.
Nu probeer ik al een paar weken om via mail toch een antwoord te krijgen. Zowel de schuldhulpverlening als de bank waar de oude rekening liep, geven aan dat Woonenergie onderzoek moet doen om het bewuste bedrag boven water te krijgen.

Tot op heden heb ik geen inhoudelijke reactie gehad, behalve dat het is doorgestuurd naar de afdeling Finance. Ik zou binnen 5 dagen bericht ontvangen. En dat is inmiddels 23 dagen geleden.

Mijn vraag: hoe kan ik dit allemaal beïnvloeden? En daarnaast: welke problemen kan ik verwachten als ik ga overstappen?

1001 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

20
door 2012 - Nov 10, 2011 om 06:58
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo.als u rekening niet meer bestaat dan is het per direct terug gestort naar hun of zelfs word er aangegeven dat de rekening niet meer bestaat en dus is er geen geld overgeschreven.ik raad u aan gewoon de rest te betaalen wat nog open staad en dan gewoon de 77 euro er af trekken en als je zwart op wit hebt staan dat ze je de 77 euro terug zouden storten en is inderdaad niet gedaan dan word het een makkie voor u want dan zijn zij gewoon bezig met spookrekeningen naar u toe te stuuren houd in( spookrekening kan niet uitgeschreven worden als het niet bestaat en niet rechtgeldig is.met vriendelijke groet 2012

wo
door woonenergie - Nov 10, 2011 om 09:56
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste hajager,

Uw verhaal maakt duidelijk dat er een tegoed is verrekend en gedeeltelijk uitbetaald naar een opgeheven rekeningnummer.

Graag wil ik voor u uitzoeken wat de status is van het onderzoek bij de afdeling Finance. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klant- en telefoonnummer te e-mailen naar michael@woonenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Medewerker WoonEnergie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer