ha
door hajager Nov 10, 2011 om 00:17
Huishouden & energie

Woonenergie - afrekening

Begin dit jaar heb ik een afrekening ontvangen van woonenergie. Ik zou een bedrag van ongeveer 160 euro ontvangen.

Echter, men heeft ongevraagd een termijn verrekend, terwijl er maandelijks een termijnbetaling plaats vindt. Het resterende bedrag van bijna 77 euro is uitbetaald naar mijn oude rekeningnummer. Dit rekeningnummer bestaat niet meer en ik heb het bedrag dus ook niet ontvangen. Na verschillende brieven van mijn budgetcoach (ik zit in een schuldhulpverleningstraject), is er nog geen cent terugbetaald.
Nu probeer ik al een paar weken om via mail toch een antwoord te krijgen. Zowel de schuldhulpverlening als de bank waar de oude rekening liep, geven aan dat Woonenergie onderzoek moet doen om het bewuste bedrag boven water te krijgen.

Tot op heden heb ik geen inhoudelijke reactie gehad, behalve dat het is doorgestuurd naar de afdeling Finance. Ik zou binnen 5 dagen bericht ontvangen. En dat is inmiddels 23 dagen geleden.

Mijn vraag: hoe kan ik dit allemaal beïnvloeden? En daarnaast: welke problemen kan ik verwachten als ik ga overstappen?

996 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

20
door 2012 - Nov 10, 2011 om 06:58
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo.als u rekening niet meer bestaat dan is het per direct terug gestort naar hun of zelfs word er aangegeven dat de rekening niet meer bestaat en dus is er geen geld overgeschreven.ik raad u aan gewoon de rest te betaalen wat nog open staad en dan gewoon de 77 euro er af trekken en als je zwart op wit hebt staan dat ze je de 77 euro terug zouden storten en is inderdaad niet gedaan dan word het een makkie voor u want dan zijn zij gewoon bezig met spookrekeningen naar u toe te stuuren houd in( spookrekening kan niet uitgeschreven worden als het niet bestaat en niet rechtgeldig is.met vriendelijke groet 2012

wo
door woonenergie - Nov 10, 2011 om 09:56
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste hajager,

Uw verhaal maakt duidelijk dat er een tegoed is verrekend en gedeeltelijk uitbetaald naar een opgeheven rekeningnummer.

Graag wil ik voor u uitzoeken wat de status is van het onderzoek bij de afdeling Finance. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klant- en telefoonnummer te e-mailen naar michael@woonenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Medewerker WoonEnergie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer