br
door brts May 31, 2011 om 21:25
Elektronica & tv

Nordland wasmachine kapot

Het is al een tijd geleden dat ik mijn Nordland wasmachine bij de It's in Enschede gekocht heb. Maart 2007 om precies te zijn. Daarbij extra garantie gekocht, naar blijkt een Nordlandgarantie.
Nou is mijn wasmachine kaport gegaan binnen deze garantieperiode. It's failliet, Nordland failliet
Ik ben ondertussen gaan zoeken en heb het volgende kunnen vinden:
De expert heeft een bepaalde vorm van garantie overgenomen, maar daar valt de Nordlandgarantie van de It's niet onder.
Electrolux heeft Nordland overgenomen, maar daar vallen de It's wasmachines niet onder.

Ik heb het gevoel dat ik bestolen wordt door een fabrikant en/of een winkel, maar als consument kom ik er niet meer uit. Morgen komt er een monteur kijken wat er mis is, en dat ding hopelijk ook maken. Ik zit al een week met een kapote wasmachine, en dat zint me niets.

Het zint me ook niet dat ik deze mijnheer van de Nordlandservice.nl (waar ik mijn reparatieverzoek heb neergelegd, Nordlandgarantie is nordlandservice), moet gaan betalen.

Is er iemand die nog enige ideeen en/of tips voor me heeft waar ik met mijn garantie wel terecht kan? Het kan toch niet zo zijn dat voor financiele producten wel wordt bijgesprongen maar dat voor eerste levensbehoeften de consument aan z'n lot wordt overgelaten?

8962 5 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - May 31, 2011 om 21:59
827 Antwoorden / 2 Vragen

Simpel gezegd heb je dubbel pech! It's kan er niets aan doen dat Nordland failliet is en vice versa.
Nordland service is geen afdeling van Nordland doch een bedrijf dat "gespecialiseerd" is in Nordland apperatuur.
Die monteur moet je dus gewoon betalen, of je dat nou zint of niet...
Helaas pindakaas.

toolboy
door toolboy - May 31, 2011 om 22:27
965 Antwoorden / 40 Vragen

Over het algemeen brengen de fabrikanten en importeurs de verzekering over naar een externe partij.
Als u de externe weet te achterhalen kan u beroep doen op de verzekering.
Nordland was een handelsnaam die fa Frenko te A importeerde.

T

th
door thendrx - Aug 1, 2011 om 12:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had precies hetzelfde probleem: Nordland wasmachine gekocht in december 2008 bij Prijstopper, met 3 jaar extra Nordlandgarantie.
Vorige maand draaide de trommel vast. Naar Expert geweest, zei dat dit kansloos was: waarschijnlijk kapotte lagers, want Nordland is een flutmerk, aldus de verkoper. Enkel verzekeringen via Aureka gaan via Expert, Nordlandgarantie telt niet.

Maar...

Bel Elektrolux (tel 0172-468468), alle machines waarvan het serienummer begint met 914xxxx komen bij die fabriek vandaan en vallen ook onder de garantie van Elektrolux. Servicemonteur komt, vist er een vastgedraaide sok(!) uit, machine loopt weer prima. En de kosten (95,-) hoefde ik niet te voldoen. Was een grijs gebied of het garantie was of niet, maar na volhouden van mijn kant dat het belachelijk is dat de garantie verloopt als de winkel failliet gaat, heeft de monteur het administratief opgelost. TOP!

th
door thendrx - Aug 6, 2011 om 14:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Let op: ik ontving gisteren alsnog een rekening van Electrolux, ondanks de belofte dat het garantie zou zijn! Volgens Electrolux valt de "nordland extra garantie" niet onder hun service omdat het bedrag betaald is aan de Its.
Bovenstaande bericht klopt dus niet meer!

te
door ten hoven - Sep 16, 2011 om 15:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

ria

ja hoor ook wij zitten met een kapotte nordland wasmachine,en ook bij it's in amersfoort gekocht 08-2008.

wij hebben inmiddels alles afgebeld maar niemand vergoed de reparatie.

goed door vragen anders zit je achter af met een rekening.maar het is niet normaal dat een wasmachine van rond de 2 jaar er gewoon me ophoud of storingen geeft.