mp.lugthart
door mp.lugthart Jun 27, 2011 om 10:26
Geldzaken & recht

Sun Efficiency

Enkele maanden geleden zijn wij benaderd door een bedrijf genaamd Sun Efficiency. Zij bieden o.a. raamfolie aan waardoor met warm weer de warmte buiten blijft en met koud weer de warmte binnen. Wij zouden hier minimaal 600 euro per jaar aan energie door besparen. Ook zouden zij het hele huis van Led-verlichting voorzien.
Dit alles is het eerste jaar gratis en als wij in dat jaar ook daadwerkelijk aan energie bespaard zouden hebben wat dit bedrijf beweerd gaat het lease-contract in van 48,54 euro per maand.

Nu zouden zij begin deze maand komen om de folie te plakken en kregen wij één dag van te voren een mail met daarin de uitleg dat de folie nog bij de douane zou liggen. Mijn man heeft hiervoor voor niets een snipperdag genomen.
Vandaag tussen 08.00 en 09.00 zouden zij weer komen om de folie te plakken, maar om 09.15 werden wij weer afgebeld. De persoon die de folie zou plakken, had zijn werkzaamheden van vrijdag nog niet klaar.

Wat ik mij nu afvraag, is of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met Sun Efficiency of dit bedrijf kennen?

34106 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 27, 2011 om 11:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nee.

Blijkbaar worden de afspraken niet efficiënt gepland.

Als het het bedrijf uit Loosdrecht betreft staan hier de contactgegevens.
klik

Misschien tijd om een aangetekende klacht in te dienen waarbij u aangeeft dat mocht een volgende afspraak onverhoopt niet doorgaan u de bestelling kosteloos wilt annuleren, omdat dan voor de derde maal een afspraak niet zou doorgaan. Verzoek meteen om toezending van hun algemene voorwaarden, want die kan ik niet terug vinden op deze site.

hutch
door hutch - Jun 27, 2011 om 15:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mp.lugthart schreef op maandag 27 jun 2011, 10:26]Wij zouden hier minimaal 600 euro per jaar aan energie door besparen. Ook zouden zij het hele huis van Led-verlichting voorzien. Dit alles is het eerste jaar gratis en als wij in dat jaar ook daadwerkelijk aan energie bespaard zouden hebben wat dit bedrijf beweerd gaat het lease-contract in van 48,54 euro per maand.

Minimaal 600 euro. En u schrijft over daadwerkelijk energie besparen.

Wie bepaald die besparing? Hoe wordt dat gecontroleerd? En wat als dit geen besparing oplevert? En als de besparing maar bijv. 100 euro is? Hoeft u dan (helemaal) niets te betalen? Hoe veel jaren duurt dat contract? Bent u al vanaf het begin eigenaar van die led-verlichting (lease-contract), of pas na zoveel jaar?

Ik voel hier toch een beetje een verkooppraatje, vooral wat die 'minimaal 600 euro' betreft.
12 X 48,54 is bijna 600 euro, dus die verkoper heeft waarschijnlijk gezegd, dat die verlichting dan in principe gratis is....... (maar dat maandbedrag en die besparing van 600 euro kan uiteraard ook heel 'toevallig' zijn).

Die verkoper zegt dus: minimaal. Dus garandeert hij dat ook, of? Zo ja, waar bestaat die garantie dan precies uit?

Buiten dat begint het al goed met dat bedrijf. Hopelijk hebben jullie dat contract met een vergrootglas gelezen en (ook uiteraard) NIET waar die verkoper bij was. Dus eerst rustig en ontspannen dat contract doorgenomen, en vooral de zogenaamde kleine lettertjes bestudeert.

U heeft in ieder geval al enige twijfel, zoals ik uit uw verhaal begrijp. Ik ben ook zeer benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen.

Gr. Hutch

abarth
door abarth - Jun 27, 2011 om 21:48
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als dit echt zou kloppen dan zou hier vanuit de overheid wel subsidie op zitten. Ook de energieboeren zouden volop adverteren. Kijkt u eens naar de energie rekening van vorig jaar en bedenk dat deze daadwerkelijk €600 naar beneden zou gaan. Dat is bijna niet haalbaar.
Tel daar de kosten van het leasecontract bij dan is het voordeel marginaal. Dit soort constructies kennende moet u toch betalen ook al wordt het voordeel niet op de energie rekening gehaald.

mi
door mieke250 - Jun 29, 2011 om 16:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook iemand thuis gehad voor deze folie. Er schijnt € 400,00 subsidie op te zitten. Volgens de verkoper betaal je ca.€ 48,00: maar daar is door hen de belastingaftrek al doorberekend. Je betaalt dus ca. € 68,00 per maand en het ligt er maar aan of je voor aftrek in aanmerking komt. Wij zouden ca. € 700,00 besparen, werd verteld

ja
door jakeb - Jul 26, 2011 om 21:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een aparte regeling. maar het blijkt te kloppen. Initieel lijkt de kost wat hoger. maar door de juiste belastingregeling toe te passen is de kostprijs lager.

ri
door rick36 - Sep 14, 2011 om 17:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die man ook over de vloer gehad. Volgens mij zijn het gewoon oplichters. Je betaalt netto 40 euro per maand, 10 jaar lang. Dat is 4800 euro. Je krijgt daarvoor automatische ontluchters op je radiatoren die je voor 5 euro per stuk in de winkel kunt kopen, maximaal 15 LED-lampen (rond de 20 euro per stuk) en een folie voor de ramen die het 15% donkerder in huis maakt. Volgens mij draagt die folie weinig bij aan de besparing als je al dubbel glas hebt...
Ik heb hem lekker even laten goochelen met zijn cijfers en daarna heb ik hem vriendelijk bedankt. Ik heb gewoon zelf lekker overal LED-lampjes voor gekocht. Kan ik de besparing gewoon in mijn eigen zak steken en niet in die van Sun Efficiency...

abarth
door abarth - Sep 14, 2011 om 19:54
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=rick36 schreef op woensdag 14 sep 2011, 17:13]Ik heb die man ook over de vloer gehad. Volgens mij zijn het gewoon oplichters. Je betaalt netto 40 euro per maand, 10 jaar lang. Dat is 4800 euro. Je krijgt daarvoor automatische ontluchters op je radiatoren die je voor 5 euro per stuk in de winkel kunt kopen, maximaal 15 LED-lampen (rond de 20 euro per stuk) en een folie voor de ramen die het 15% donkerder in huis maakt. Volgens mij draagt die folie weinig bij aan de besparing als je al dubbel glas hebt...
Ik heb hem lekker even laten goochelen met zijn cijfers en daarna heb ik hem vriendelijk bedankt. Ik heb gewoon zelf lekker overal LED-lampjes voor gekocht. Kan ik de besparing gewoon in mijn eigen zak steken en niet in die van Sun Efficiency...

Hear Hear