ro
door roberts91 May 31, 2017 om 18:03
Vakantie & reizen

Autohuur amerika

Ik zit momenteel met een probleem ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld heb even gezocht maar kon niks vinden hierover.

18augustes ga ik met een vriend naar Florida we vliegen via Miami, heen en terug reis is geboekt ook de hotels al. Maar enigste wat we nog niet hebben is een auto. We hebben al een hele avond gezocht op het internet om wat te zoeken maar je komt zoveel verschillende dingen tegen.

Mijn vraag is eigenlijk wat is jullie ervaring kwa auto verhuur in Amerika je kunt op verschillende manieren autohuren, direct bij verhuur bedrijven, via Amerikaanse tussenpersonen maar ook via Nederlandse organisaties zoals ANWB Expedia etc.

Als je zelf wil boeken bij een Amerikaans verhuurbedrijf krijg je zoveel verschillende verzekeringen te zien welke moet je wel en welke hoef je niet te hebben. en welke zijn betrouwbaar en welke niet, niet dat ik bij thuis komst zie dat er extra honderden euro's zijn afgeschreven.

Bij de Nederlandse organisaties zoals Expedia staat er alleen incl verzekering staat niet bij welke verzekering en/of er extra kosten bij komen en volgens mij als er wat is kun je nooit bij hun terecht dan zeggen ze dan moet je maar bij je verhuurbedrijf zijn wij zijn alleen tussenpersoon.

oftewel enig idee waar je het beste een auto kan huren zonder verrassingen achteraf

10871 20 Rapporteer

hammond
door hammond - May 31, 2017 om 18:11
122 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is een goedkope auto kopen een oplossing. In Amerika zjn bende's die aan de auto kunnen zien dat deze gehuurd is en dan de inzittenden beroven. Je hoeft maar 1x een verkeerde afslag nemen en je komt in een levensgevaarlijke buurt terecht.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 1, 2017 om 00:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bendes kunnen dat al zéker 15 jaar niet meer aan een auto zien.

Gr
door Grunn1 Jun 2, 2017 om 13:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Reinste flauwekul

Gr
door Grunn1 Jun 2, 2017 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je een auto koopt moet je die ook verzekeren. Je moet hem op de laatste dag ook weer zien te verkopen anders wordt het een duur geintje. Als je weinig uitgeeft krijg je een onbetrouwbare oude auto en je bent veeeeel duurder uit dan huren. Bij huren heb je altijd een nieuwe auto en alles verzekerd. Al sinds 2000 mag het niet meer zichtbaar zijn dat het een huurauto is je loopt dus ruim 17 jaar achter.

Eo
door EoH - May 31, 2017 om 18:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf in 2000 naar Amerika geweest en heb daar twee weken een auto gehuurd.
Ik raad je sterk aan ALLE mogelijke verzekeringen te nemen.
Schadeclaims in Amerika gaan wat anders dan hier ;-)
Voor je het weet ben je honderdduizenden dollars kwijt als je een ongeluk veroorzaakt.
Voordeel was ook dat bij inleveren van de auto , er niet eens naar gekeken werd.
Had alle mogelijke verzekeringen, dus onderzoeken of er niet ergens een deukje zat, zou toch door de verzekering geregeld worden.
Helaas weet ik uit mijn hoofd niet meer welke maatschappij dat was.
Wat ik nog wel goed weet is dat de verzekeringen duurder waren dan de huur van de auto ;-) ;-)

(En : huur altijd een auto zonder stickers van het verhuurbedrijf !! Zie reactie van iemand anders)

Succes !

marita5
door marita5 - May 31, 2017 om 20:03
11513 Antwoorden / 15 Vragen
ja
door janf43 - May 31, 2017 om 21:22
733 Antwoorden / 0 Vragen

Sunny Cars kan ik aanbevelen.

newmikey
door newmikey - May 31, 2017 om 21:33
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou je aanraden om gewoon via een Nederlandse vestiging van een grote Amerikaanse verhuurder te boeken (en betalen) zoals Hertz of Avis. Dat zijn daar de grootsten met altijd voldoende keus op elke internationale luchthaven alsmede lokale vestigingen in steden. Zorg in ieder geval voor voldoende dekking en dat betekent inderdaad alles, inclusief de CDW (collision damage waiver).

aurora1
door aurora1 - Jun 1, 2017 om 00:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien zijn op Amerikaforums ook nog tips te vinden? Of anders daar deze vraag nog eens stellen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 1, 2017 om 00:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je zou een belletje kunnen doen naar Jan Doets in Heerhugowaard. Ze bieden complete reizen aan maar omdat ze veel zakelijke klanten hebben ook losse vluchten en auto's.
Ze verhuren er duizenden op jaarbasis en hebben goede contacten in de States . Ze verhuren voor alle bekende maatschappijen.
Je kunt een poging doen toch.

tenormin
door tenormin Jun 2, 2017 om 06:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, ons misverstand met mr. Amerika, weet je nog? Ga al bijna weer naar huis, ervaring met auto huur heb ik (misschien gelukkig) niet.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 2, 2017 om 10:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin, toen ik dit schreef moest ik ook aan mr. Amerika denken, die van jou in dit geval.

TP
door TPeeters - Jun 1, 2017 om 15:34
31 Antwoorden / Vragen

Heb daar zelf een reis gemaakt en via het reisbureau hier een huurovereenkomst afgesloten met Sunny Cars. Helemaal geen problemen mee gehad.

we
door weethet - Jun 2, 2017 om 11:48
107 Antwoorden / 2 Vragen

newmikey is het enige juiste antwoord. Het is niet zo moeilijk hoor!

Ik kom net terug uit de USA en heb bij Budget(Avis)  geboekt. Even uitzoeken wat je wil en dan via de NL vestiging gebeld, dat geeft je Euro prijs en klaar. Alles ziet er in.
LET OP . Als in je verreist aankomt in Miami Car Rental (wat nog een heel eind vam het vliegveld af ligt) dan vragen ze je naar allerei extar verz. Niet nodig en ik trapte erin om af te laten tanken.  niet doen. zelf taken is veel goedkoper. Heb nu nog discussie met ze over teveel berekende benzine.

veel plezier

door newmikey - 31 mei 2017 om 21:33
359 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou je aanraden om gewoon via een Nederlandse vestiging van een grote Amerikaanse verhuurder te boeken (en betalen) zoals Hertz of Avis. Dat zijn daar de grootsten met altijd voldoende keus op elke internationale luchthaven alsmede lokale vestigingen in steden. Zorg in ieder geval voor voldoende dekking en dat betekent inderdaad alles, inclusief de CDW (collision damage waiver).

lo
door loekvandooren - Jun 2, 2017 om 12:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, mijn ervaring met autohuur in Amerika zijn slecht.

Huren bij Sunnycars geeft geen problemen. Alle verzekeringen zitten in de huurprijs en worden door sunnycars gedekt. En dat weten ze heeel goed in amerika en ook in andere landen. Zo goed dat ze bij het ophalen vd auto niets meer "durven" aanbieden. Je kunt stellen dat ze hun eigen markt verpest hebben. Veel succes!

Pi
door PimJoris - Jun 2, 2017 om 12:12
78 Antwoorden / Vragen

Ik heb om precies dezelfde redenen een paar jaar terug mijn huurauto geboekt in Nederland, bij Sunnycars en dat is prima bevallen.
Ze werken samen met betrouwbare buitenlandse verhuurbedrijven, hanteren een all-in prijs ( ik moest alleen bij aankomst een kleine waarborgsom betalen voor benzine, die na afloop verrekend werd). Sunnycars zorgt ervoor dat je alle verzekeringen hebt, die echt nodig en slim zijn.  Je kunt dus alle extra verzekeringen / afkoop negeren die ter plaatse aangeboden worden. Alleen een gehuurd navigatiesysteem was niet meeverzekerd, maar mogelijk valt dat onder je reisbagageverzekering.
En wat ik erg belangrijk vond: Sunnycars heeft een 24/7 bereikbaar noodtelefoonnummer in Nederland. Vanwege tijdsverschil zinvol om daarop te letten. Als je daar zit wil je niet tot nederlandse kantooruren moeten wachten als je hulp nodig hebt. Ik heb aan den lijve ondervonden hoe handig dat was: ik reisde alleen, kreeg een ongeluk, auto total loss, ik in het ziekenhuis En kon niets zelfs regelen. Eén telefoontje van mijn broer was genoeg ( ' meneer, u heeft het juiste gedaan, wij regelen alles') en inderdaad! Een en al hulpvaardigheid, ook toen er weken later rekeningen kwamen voor dingen waarvan ik dacht dat ik verzekerd was ( was ook zo). En toen bleek dat het navigatiesysteem niet verzekerd was, betaalden ze dat ook (' U heeft maar zo kort van de auto kunnen genieten en genoeg meegemaakt').
Kortom: een aanrader als je met een veilig en rustig gevoel op vakantie wilt gaan!

ta
door tamara81 - Jun 2, 2017 om 12:20
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik boek al jaren bij Sunnycars. Zij zijn namelijk de enige die glas bodem en banden schade dekken. Alle belangrijke verzekeringen zitten bij hun in 1 prijs. Ze zijn Nederlands en hebben een prima helpdesk die je 24/7 kan bellen.

Als je ergens anders boekt let op de tp (diefstal) cdw ( wa) dekking.
Dat zijn de belangrijkste.
De  pia is een dekking voir inzittenden en die is alleen nodig als je geen reisverzekering hebt.

Als latste tip; koop altijd het eigen risico af! Dit is een groot bedrag meestal, maar echt doen. Als je in amerika wordt aangeklaagd dan gaat dat vaak over miljoenen. Met afkoop eigen risico voorkom je dat.

Hele fijne vakantie!

re
door red1 - Jun 2, 2017 om 12:36
329 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk of er een motor in hangt en od er wielen onder bungelen

mo
door mousevdm - Jun 2, 2017 om 13:02
21 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gaan al jaren naar Amerika. Huur altijd een auto bij Alamo, via website. All inclusive verzekering, geen eigen risico. Je krijgt hem met een volle tank en hoeft hem niet vol in te leveren. Hebben een keer met pech gestaan. Eén belletje en ze kwamen een nieuwe auto brengen. Een keer een steen op het raam gehad met een scheur als gevolg. Geen probleem, omruilen bij de dichtsbijzijnde vestiging. Waar je op moet letten is dat ze wel proberen (net als alle andere bedrijven) is dat ze bij het ophalen je een grotere, dus duurdere auto aan te smeren en je een extra soort wegenwacht te verkopen. Beide gewoon nee op zeggen. Werkt super simpel, op iedere luchthaven zijn bushaltes voor de uitgang waar bussen langskomen. Je stapt in en ze brengen je naar het verhuurbedrijf. Zelfde als je terugkomt. Je levert je auro in en de bus brengt je naar de vertrekhal.veel plezier in Amerika!

Gr
door Grunn1 - Jun 2, 2017 om 13:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ga al jaren naar Amerika en huur altijd een auto.
Vooral niet via een Nederlandse site huren en zeker niet via sunnycars want je betaald altijd meer zonder dat je er iets extra's voor krijgt.
Neem een grote verhuur maatschappij als Hertz of Alamo (.com). Zodra je aangeeft uit Nederland te komen zijn alle noodzakelijk verzekering inclusief en zonder eigen risico. Enige optie is road service voor bijvoorbeeld een lekke band onderweg of verlies van sleutel. Verder kan je er voor kiezen om een volle tank incl te krijgen en eventuele extra bestuurders.
Zelf huur ik altijd bij Alamo via de Engelse site (Alamo.uk) altijd net even voordeliger en inclusief 1 extra bestuurder en volle tank.

koekeloer
door koekeloer Jun 4, 2017 om 18:23
562 Antwoorden / 18 Vragen

je betaal"t altijd meer zonder dat je er iets extra's voor krijgt".

Wat betaal je dan wat je niet krijgt?

Gr
door Grunn1 Jun 4, 2017 om 19:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je betaald via de nl site meer dan wanneer je rechtstreeks in Amerika boekt of via een Engelse site en je krijgt hetzelfde. Zo duidelijker? Dus meer betalen zonder dat je er meer voor krijgt.

ho
door honza23 - Jun 2, 2017 om 13:43
261 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.nporadio1.nl/consument/4372-11-tips-voor-zorgeloos-autohuren-in-het-buitenland?

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/verzekering-huurauto

tolsma1945
door tolsma1945 - Jun 2, 2017 om 14:38
229 Antwoorden / 6 Vragen

Eautohuur is de beste optie.dit bedrijf heeft nu een andere naam,maar je komt vanzelf op de juiste site.

koekeloer
door koekeloer - Jun 3, 2017 om 10:10
562 Antwoorden / 18 Vragen

Boek bij Sunnycars.nl Alle verzekeringen zitten erbij en je komt niet voor verrassingen te staan.

Gr
door Grunn1 Jun 4, 2017 om 19:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Boek bij sunnycars.de en je krijgt hetzelfde voor een lagere prijs, kan een paar honderd euro schelen. Oh en je komt niet voor verrassingen te staan.
Ik ga al ruim 20 jaar 2 a 3 keer per jaar naar Amerika en na veel boeken, zoeken en gebruikerservaringen raadplegen is de conclusie heel duidelijk, boek niet via een Nederlandse site want je betaald honderden euro's meer.

Ook een goede betrouwbare auto verhuur aanbieder is usareisen.de.

ro
door ronald eveleens - Jun 5, 2017 om 23:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

auto hieren via een gerenomeerd bedrijf met een kantoor in NL dan weet je wa tje hebt en kun je ook uitleg krijgen in je eigen taal.
Als je wacht en daar pas wilt regelen kun je goedkoper terecht, da tis wel zo, maar een web van regels, zo moet je boven een bepalde leeftijd zijn, ik meen boven de 25, een internationaal rijbewijs(of Amerikaans) een creditkaart met een limiet van minimaal 2500 of 5000 euro, in elke geval voldoende om schade te betalen het eigen risiko dus.

Advies is om zodra je de auto krijgt en vopor je weg rijdt, goed rondom de auto te lopen en inspecteren en foto's nemen van bestaande schade plekken en terug gaan naar de balie en de bestaande schade laten aftekenen het is niet de eerste keer dat ze later de schade die er al was op jou te verhalen(en ze die ook al eerder verhaalt hebben op vorige onwetende huurders).
je kunt je eigen risiko indekken met een extra verzekering, maar als je een reisverzekering hebt, betaald je reisverzekering(kijk de polis) ook die egen risiko al voor je, dus dan ben je onnodig dubbel verzekerd, maar stel je daarvan op de hoogte. en zorg bij inleveren dat de tank vol is, ze rkenen zowat het dubbele als hun het moeten doen. J meot bij ophalen van de auto een blanko afdruk goedkeuren van je credit kaart, zodat ze je credit kaart kunnen belasten als er schade is, of een bekeuring of een lege tank. na inleveren en hun inpspecteren vraag deze blanco terug en verscheur het. Dat was het. doe er je voordeel mee.