Baby 1 jaar oud moet voor volwassene betalen
Recent een huisje geboekt via happyhome voor 2 pers. en 1 baby van 1 jaar. Er moest echter voor 3 personen betaald worden. Ik ben gewend dat kinderen tot 2 jaar eigenlijk gratis meegaan op vakantie.
Let wel energiekosten moesten nog extra afgerekend worden dus ook dit kan geen argument zijn.
Is dit nou wel of niet normaal?
Beste A. v.d Haar,
Het klinkt misschien vervelend, maar het is geen algemeen recht dat kinderen tot 2 jaar gratis meegaan. Ik vrees dat dit is voorbehouden aan de reisorganisatie of de eigenaren van de vakantiehuizen. HappyHome vermeldt dit ook niet in de algemene voorwaarden.
Mijn ervaring is dat in brochures vaak expliciet al ergens vermeld staat dat kinderen tot een bepaalde leeftijd gratis meemogen, hetzij in de inleidende tekst, hetzij bij de omschrijving van de accomodaties.
Inderdaad is het in veel gevallen wel zo dat kleine kinderen gratis meekunnen, maar dit is afhankelijk van de goodwill van de organisatie/accomodatie. Ik begrijp echter uw verwarring volledig en ben er zelf ook eens bijna vanuitgegaan (heb ook een kind van bijna een jaar).
Brynnar
Zelf heb ik ervaring met Happyhome en ook bij ons ging een baby mee van 1 jaar. Wij hebben het toen nagevraagd en bij ons was het dat het even afhing van de verhuurder van het desbetreffende huisje. De verhuurder ging akkoord dat we niet diende te betalen voor de kleine. Maar wat inderdaad al eerder is gezegd het hangt af van de verhuurder in dit geval.
Hoi,
Ik weet bijna zeker dat Happy Home het bedrag voor de baby vraagt, omdat de eigenaar een minimaal aantal 'volbetalende' personen in zijn huis wil hebben....Als hij hier geen minimum aan stelt en 2 volw. en 1 baby boeken zijn huis, dan ontvangt hij 1/3 huurgeld minder dan als hij 3 volw. in zijn huis had mogen ontvangen. Meestal is dit idd een uitzondering...normaal gesproken zijn baby's gratis of betalen een symbolisch bedrag aan reserveringskosten.
groetjes reisgek!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer