im
door imkemoll Nov 7, 2010 om 19:39
Vakantie & reizen

Boeken vakantiepark

Ik zag in het kruidvat reclame blaadje een advertentie voor een midweek in een roompot park voor 29,00 euro.
Ik ben naar de website gegaan en dit is wat ik te zien kreeg:

MededelingenBij uw boeking op Hambachtal zijn bedlinnen en eindschoonmaak niet meer bij de huurprijs inbegrepen (met uitzondering van de Hambachtal Hit).
Wij hebben voor u een accommodatie gereserveerd waarin uw huisdier van harte welkom is.

Volgende Vorige Overzicht
Vakantiepark Hambachtal
HA6C
(Max. 6 personen)

6 pers. bungalow

€ 217,30 Totaal bedrag Gekozen opties
Aankomstdatum03 januari 2011Vertrekdatum07 januari 2011Nachten4jongere3volwassene2huisdieren1huisdieren welkomKruidvat uiting
Prijs
1x Kruidvat uiting € 29,00
1x premie annuleringsverzekering Het bedrag van de annuleringsverzekering is een vrijblijvende aanbieding. Indien u dit na ontvangst van de factuur niet betaalt, vervalt de verzekering automatisch. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. € 10,00
1x reserveringskosten huren € 22,50
4x huisdier per nacht € 16,00
20x lokale heffingen € 11,80
1x verplichte eindschoonmaak (6-7 pers. accommodatie) € 63,00
1x waarborgsom € 65,- Als u het vakantieverblijf conform de voorwaarden achterlaat, en uw rekeningnummer bij ons bekend is, wordt de waarborgsom binnen 14 dagen na vertrek op uw rekening teruggestort. Meer informatie vindt u in de algemene voorwaarden. € 65,00
Totaal € 217,30
© 2010 Roompot Vakanties

Dit houdt dus in dat we 152.30 moeten betalen. dat is 123,30 MEER dan de aanbieding!!!!

Mag dit zomaar??

groetjes, Imke Moll

8832 19 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 7, 2010 om 19:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De annuleringsverzekering is niet verplicht = € 10,--

Huisdieren is een extra en nooit bij aanbiedingen inbegrepen = € 16,--

Je kiest voor eindschoonmaak niet inbegrepen: € 63,--

Lokale heffingen zijn nooit inbegrepen bij deze keus uit meerdere locaties, want die verschillen ter plaatse € 11,80.

Als je werkelijk dacht dat je met 7 personen en 2 huisdieren voor € 29,-- een midweek onderdak kan, moet je je tent meenemen naar het Sprookjesbos bij de Efteling.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 7, 2010 om 20:05
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kiest niet voor de eindschoonmaak, die is verplicht.

vladja
door vladja - Nov 7, 2010 om 20:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

En wat staat er rechtsonder ook nog op de pagina in de folder:

alle prijzen zijn excl. reserveringskosten en locale heffingen.

Vladja

vladja
door vladja - Nov 7, 2010 om 20:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij andere aanbiedingen, die in de folder staan, is die niet verplicht.

Maar ja, dan betaal je meer.

Vladja

jannyholtrop
door jannyholtrop - Nov 8, 2010 om 12:43
84 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een huisdier meeneemt is inderdaad de eindschoonmaak verplicht! Het mes snijdt dan aan 2 kanten. Dit is trouwens bij alle vakantieparken het geval, dus ook bij Hogenboom etc. Alleen bij Landal en Centerparcs is de huur inclusief schoonmaak.
Bij alle vakantiepark aanbiedingen, dus niet alleen Roompot, geldt dan ook : maak eerst een totaalberekening voordat je boekt!!!!!!!
Je ziet dan direct waar de voetangels en klemmen zitten in de eindprijs.

Bij Roompot heb je tegenwoordig ook leuke aanbiedingen zoals het winterarrangement. Vaak vanaf 59 euro pp. en dan inclusief 1 dinerbuffet, 1 ontbijtbuffet, 1 koffie met gebak en 1 saunabezoek.
Dergelijke aanbiedingen zijn als je het omrekent vaak goedkoper dan alleen het huisje.
Abonneer je op de roompot-nieuwsbrief, dan krijg je al deze aanbiedingen thuisgestuurd via e-mail.

Wij hebben een dergelijk winterarrangement ook bij hambachtal geboekt met 4 volwassenen, 2 peuters en 1 hond. Zijn in totaal 408 euro kwijt in de krokusvakantie! Hoogseizoen dus!!!! Niet duur toch, inclusief al het bovenstaande totaalarrangement.

De omgeving is prachtig in ieder seizoen. Hoop dat jullie ondanks de prijs toch zullen genieten.

kr
door kralenm1e - Nov 8, 2010 om 12:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

waarom wordt er dan geadverteerd met die lage prijs en niet all in zoals bij de andere reizen verplicht is,dan weet je waar je aan toe bent.

lola

lu
door luckystrike_1 - Nov 8, 2010 om 13:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, het moet toch niet gekker worden. Jullie zijn alle 5 wel 30.46 kwijt voor 4 nachten in een huisje, schandalig. Dat is toch wel meer dan 7,60 per nacht. Het zou verboden moeten worden.

moeder56
door moeder56 - Nov 8, 2010 om 13:18
483 Antwoorden / 2 Vragen

Kruidvat 29,00
De annuleringsverzekring hoeft niet.
Reserveringskosten is normaal, betaal je overal.22.50
4x huisdier is eigen keus (pension is vele malen duurder) per nacht € 16,00
Dit geld wordt afgedragen aan de gemeente 20x lokale heffingen € 11,80
Jij wilt ook in een schoon huisje en de medewerker moet ook betaald 1x verplichte eindschoonmaak (6-7 pers. accommodatie) € 63,00
Deze krijg je terug 1x waarborgsom € 65,-

Dus eerlijk gezegd , met alle faciliteiten, moet het park hier geld op toe leggen. Maar door bestedingen op het park spelen ze misschien quite.

Dus om heel eerlijk te zijn, wat zeur je nou !

ru
door rugenbrink - Nov 8, 2010 om 13:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heet het bovenstaande niet gewoon " misleiding "

ja
door jadejong75 - Nov 8, 2010 om 13:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar vakantie veiling Betaal je maar € 4.00 voor Reserveringkosten Ook voor de Roompot

va
door vai13 - Nov 8, 2010 om 14:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een dier meeneemt naar een roompothuisje ben je verplicht om de schoonmaakkosten te betalen. Dat staat ook beschreven als je boekt.

Bij andere organisaties ben je ook nog eens verplicht om het linnengoed te huren.

he
door hensbroek - Nov 8, 2010 om 14:50
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook eens gereageerd om met 2 personen in een huisje van Roompot te gaan. De aanbieding was van Roompot. Wij wilden met 2 personen, maar ik moest voor 8 personen toeristenbelasting betalen.

conamper
door conamper - Nov 8, 2010 om 15:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik vind het ook idioot hoor .
ik ga zo'n 4 x per jaar gratis naar de roompot en ben dan ook een 40 a 50 euro kwijt.
voor het voetballen moeten we 2,50 per kind betalen met een gratis glaasje ranja de toeristenbelasting is 1,89 per pers en je betaald voor 5 pers 3 dagen al ga je er maar 2. daarbij wonen wij in zeeland hoezo toerist dan ???
voor de eerste hond hoeven we niet te betalen.
waarom ik ga gewoon omdat ik een pracht van een caravan heb ,erg gezellig zo vlak bij de zee.

408 euro kwijt in de krokusvakantie vind ik een hoop geld deze mevrouw boft dat haar man goed verdient!!!

merlijn2005
door merlijn2005 - Nov 8, 2010 om 15:19
47 Antwoorden / 43 Vragen

Deze misleiding, of hoe je het ook wilt noemen geldt ook voor boekingen via Vakantieveilingen.nl.
Biedt daar op een aanbieding van Roompot en schrik je een ongeluk als je de totale rekening krijgt. Heel veel meer dan dat wat je had geboden voor een weekend of midweek. Dat weet je pas als je geboden hebt en ook gewonnen. Die verrassing komt dus pas achteraf als je er al aan vast zit!

merryweather
door merryweather - Nov 8, 2010 om 16:22
50 Antwoorden / 0 Vragen

U moet toch € 217 betalen of zie ik dat nou verkeerd?

nanne_1
door nanne_1 - Nov 8, 2010 om 17:08
22 Antwoorden / 8 Vragen

de vragensteller is niet gek,leeft niet in een sprookje en zeurt ook niet.
ze constateert dat er geadverteerd wordt met een midweek voor 29 euro terwijl het veel duurder uitpakt.
haar vraag is:mag dit zomaar?
het valt mij op dat de mensen op dit forum steeds hatelijk worden in hun antwoorden,vooral de antwoorden van vladja zijn mij in negatieve zin al eerder op gevallen.
er werd een vraag gesteld ,op hatelijkheden zit niemand te wachten.

vladja
door vladja - Nov 8, 2010 om 17:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nanne,

Dan moet er wel eerlijk gesteld worden wat er aan de hand is.

Annuleringsverzekering: niet verplicht, geen € 10,--

Reserveringskosten: genoemd in de folder als exclusief: geen € 22,50

4x huisdier, zit nooit in een aanbieding: geen € 16,00

Lokale heffingen: genoemd in de folder als exclusief: geen € 11,80

Verplichte schoonmaak, lees de algemene voorwaarden:
Verplichte Eindschoonmaak
* Verplichte eindschoonmaak (in geval van vakantieverblijven waarin huisdieren zijn toegestaan)

Laat het huisdier thuis, geen verplichte schoonmaak in een aantal accommodaties, waar huisdieren niet zijn toegestaan. Weer een valse voorstelling van zaken! Geen € 63,--.

Wat blijft erover:

Volgens vraagsteller bij te betalen: € 123,30

Niet verplicht/extra wensen

€ 10,-- + € 16,00 + € 63,-- ......= € ..89,00.
............................................-----------

Blijft over om bij de betalen:.........€ ..34,30
.
En laat dat nou precies de reserveringskosten en lokale heffingen zijn, die duidelijk in de folder vermeld staan als exclusief.

haar vraag is:mag dit zomaar?
het valt mij op dat de mensen op dit forum steeds hatelijk worden in hun antwoorden,vooral de antwoorden van vladja zijn mij in negatieve zin al eerder op gevallen.
er werd een vraag gesteld ,op hatelijkheden zit niemand te wachten.

Ja, dat mag zomaar, want alles is geheel correct.

Ik check eerst de feiten voor ik meehuil met de wolven.

Er wordt hier volslagen ten onrechte geklaagd en volkomen onterecht een sneer/zwartmakerij uitgedeeld aan een vakantie-onderneming.

Dan kan en mag je een scherpe reactie ontvangen.

Vladja

ch
door chrissie36 - Nov 8, 2010 om 21:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg van de site van Roompot zelf een aanbieding
Ben met man en twee volwassen dochters in Egmond a/Zee geweest een
Midweek voor 85 euro voor niks toch en de Borgkosten had ik vanaf een week weer op de bankrekening.Wij konde kiezen voor schoonmaak en linnen.
Alles zelf meegebracht.Mooi Chalet zeker aan te raden.Kon ook nog op het park betalen omdat het kort van te voren was.Wij waren er de eerste week van Oktober.

jo
door jobsoer - Nov 9, 2010 om 12:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een paar weken geleden een vakantiehuis gehuurd op het Roompotpark te Bad Bentheim.
Een prachtig huis met sauna, 2 toiletten en 2 badkamers.
De totale kosten voor deze midweek waren € 64,- (inclusief lokale kosten, zoals toeristenbelasting)
Wij maken al jaren gebruik van deze goedkope aanbiedingen en hebben geen
huisdieren en voorts maken wij het vakantiehuis zelf schoon.
Ook nemen wij onze eigen beddegoed mee,