zadinia
door zadinia Oct 30, 2006 om 19:09
Vakantie & reizen

Camping in Frankrijk

Wij, gezin met dochter van 11 jaar, zijn op zoek naar een leuke camping in Frankrijk. Wij zijn nog nooit op vakantie in Frankrijk geweest en hebben dus geen idee waar we het beste heen kunnen. We zoeken een leuke stacaravan/bungalow op een camping. Beetje ruim en netjes ingericht met in ieder geval 2 slaapkamers. Een (groot) zwembad(complex), animatie en gezelligheid vinden we fijn, alsmede leuke dorpjes/stadjes in de omgeving met gezellige terrasjes etc. Het hoeft van ons ook niet echt heet te zijn, gewoon kortemouwenweer is perfect! Ik spreek goed Frans, dus het is geen must dat er Nederlands sprekend personeel is.

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft, alvast bedankt voor jullie reacties!  Groetjes van Zadinia

744 8 Rapporteer

fe
door feeny - Oct 31, 2006 om 13:01
35 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
misschien is de ANWB camping gids iets voor u?
Hier staan allerlei campings in beschreven en beoordeeld.

Misschien de moeite waard om even te bekijken,
gidsen zijn zowiezo te koop in de anwb winkel

succes,

zadinia
door zadinia - Nov 1, 2006 om 15:43
77 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor het meedenken, maar het gaat mij juist om advies uit de eerste hand. De gids van de ANWB zegt nl. niet alles. Wij waren vorige jaar op de camping van het jaar volgens de ANWB, maar we hebben nog nooit zo'n nare vakantie gehad. De faciliteiten waren er wel, maar het personeel zo verschrikkelijk onaardig en er mocht niet eens een opblaasband voor kind het zwembad in! (Geen opblaasspullen is de regel.......)

Dus vandaar dat we op zoek zijn naar mensen die echt ergens zijn geweest en weten hoe het er is. Toch bedankt, groeten Zadinia

ka
door kassielinda - Nov 1, 2006 om 16:09
7 Antwoorden / 8 Vragen

http://www.camping-frankrijk.nl/

kijk daar eens op je kunt op het forum je vraag stellen en bij de laatste meningen kun je zien de ervaringen en meningen van mensen die daar geweest zijn.

Je moet wel rekening houden dat de populaire campings met zwembaden complexen vaak snel volgeboekt zijn en met de meeste Nederlanders aan vakantiegangers.

Echt kijk op die site zet um bij je favorieten en de wereld over Frankrijk gaat voor je open

succes en laat nog eens op dat forum horen waar je heen gaat maar wel snel zoeken en boeken !

grt Linda

hm
door hmt - Nov 29, 2006 om 11:19
37 Antwoorden / 0 Vragen

Zadinia, ik hoop dat ik jullie op weg kan helpen in Frankrijk. Zelf gaan wij met uitzondering van 2 zomervakanties al vanaf 1984 naar Frankrijk. Eerst moet je uitzoeken in welk departement  je wilt camperen want ..... Frankrijk is groot. Je kunt bijvoorbeeld eerst een kijken op www.camping-frankrijk.nl/ Klik met de muis het gewenste departement aan en je hebt de campings in beeld. Let wel, niet alle campings staan geregistreerd.

Als je een keuze hebt gemaakt naar welk departement jullie willen, kan ik mogelijk wel een camping aanbevelen.

zadinia
door zadinia - Nov 29, 2006 om 11:29
77 Antwoorden / 25 Vragen

Het maakt ons niet zoveel uit waar we zitten, we vinden Vendee goed, maar ook Frejus of zo. Ik merk al in de gidsen dat er heel veel keus is. Ik ben ook driftig aan het zoeken geweest op zoover.nl en reiswijzer.nl met alle beoordelingen, maar vaak vind de een het een bende, terwijl de ander het fantastisch vind. Het hoeft voor ons niet heel erg warm te zijn, maar zoals ik al aangaf wel een zwembad en gezelligheid en wat dorpjes/stadjes in de buurt. Alvast bedankt voor je hulp! groetjes van Zadinia

brynnar
door brynnar - Nov 29, 2006 om 11:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hoi Zadinia,

Wellicht een wat late reactie, maar heb je al dit onderwerp in het forum doorgeworsteld?

Campingrapporten

Mvgr - B

hm
door hmt - Nov 29, 2006 om 14:52
37 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.vacansoleil.nl/campinginfo.php?land=nl&RLCO=2042003&ref=frankrijk_ZO

hm
door hmt - Nov 29, 2006 om 14:55
37 Antwoorden / 0 Vragen

Over Frejus kan ik wel oordelen, maar het is te lang geleden dat wij daar op een camping hebben gestaan. Er kan in 12 jaar tijd veel veranderd zijn.

Weet ook nog wel een paar leuke campings in andere departementen, o.a. in de omgeving van St. Malo. Bretagne