Jettie90
door Jettie90 Sep 20, 2021 om 20:30
Vakantie & reizen

D-reizen

Vorig jaar augustus zouden wij op vakantie gaan via d-reizen. Ivm corona heeft dreizen deze geannuleerd. Wij zouden ipv een voucher het gehele bedrag terug krijgen. Dit is ons in oktober toegezegd. Het zou een aantal weken duren voordat dit terug betaald zou gaan worden. Ondertussen ging april dit jaar dreizen failliet. Wij hebben geen voucher dus nodigt sgr ons ook niet uit voor een claim in te dienen maar waar moeten we nu dan heen?? Ik heb ondertussen een claim ingediend bij claimsagent.nl maar daar krijg je ook geen antwoord meer als je een vraag stelt. Lopen er nog meer mensen tegen dit probleem.  En heeft iemand al geprobeerd dit met het juridisch loket?.. Alvast bedankt voor de antwoorden!


4812 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 20, 2021 om 20:33
1781 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Jettie90,

Een soortgelijke vraag is hier al eens eerder gesteld. 

Klik op de volgende link :


https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/terug-betaling-dreizen

Jettie90
door Jettie90 - Sep 20, 2021 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor u antwoord. Helaas gaat dit over een voucher waarmee geld terug gehaald moet worden. Alleen hebben wij nooit een voucher gehad.  Maar een mondelinge afspraak over het terug krijgen van het geld. Zo doende hangt onze zaak ergens in de lucht waar niemand grip op lijkt te krijgen.

marita5
door marita5 - Sep 20, 2021 om 20:48
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Jettie90 , 

Mijn reis is vorig jaar geannuleerd door D-reizen en ik heb geen voucher of terugbetaling ontangen , Val ik onder de SGR - garantie ? 

Nee. Als je reis is geannuleerd door D-reizen en je hebt geen voucher of geld terug ontvangen, dan val je – normaal gesproken – niet onder de SGR-dekking. Je hebt dan geen reisovereenkomst meer op het moment van faillissement en er is geen voucher uitgegeven door D-reizen, hierin voorziet de regeling van SGR niet. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is. SGR gaat in overleg met het Ministerie van Economische Zaken bekijken of er een mogelijkheid gevonden kan worden om jou alsnog te helpen. Zodra hier meer over bekend is, ontvang je bericht van SGR. Dat kan nog wel maanden duren.

Jettie90
door Jettie90 Sep 20, 2021 om 20:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ellende niet!! Snap dat dit voor iedereen een vervelende situatie is hoor begrijp mij niet verkeerd maar als ik dan zie dat er alweer wordt geadverteerd door dreizen na de overname. Dan valt mond wel even open van verbazing!

marita5
door marita5 - Sep 20, 2021 om 21:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1
Jettie90
door Jettie90 Sep 20, 2021 om 21:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel. Ik ga zeker even proberen contact op te nemen met de curatoren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 21, 2021 om 03:22
1781 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Jettie90,

Eerder dit jaar heeft Kassa een item van D-reizen gemaakt.

Klik op de volgende link :


https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisorganisatie-d-reizen-is-failliet-verklaard

panter22
door panter22 - Sep 21, 2021 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen
2

D-reizen is failliet en je geld krijg je niet meer terug . Het juridisch loket of een advocaat kan dat niet veranderen. 
Dat is het risico als je geen voucher accepteert en je geld terug wilt.
Misschien hoor je nog wat de de SGR, maar reken daar niet op.

Jettie90
door Jettie90 Sep 21, 2021 om 10:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben nooit de mogelijkheid gehad om een voucher te weigeren. We kregen van d-reizen te horen dat we het bedrag zouden terug krijgen. En nooit de optie voucher gehad.

panter22
door panter22 Sep 21, 2021 om 10:44
6599 Antwoorden / Vragen

Nog erger dus. Ze hebben je maar wat wijsgemaakt. Heb contact gehad met de SGR ? Zou ik even melden. Ben je naar een reiswinkel geweest, dan zul je de enige niet zijn die dit overkomen is,

Jettie90
door Jettie90 Sep 21, 2021 om 12:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is echt ongelooflijk hoe dit gaat. Ik heb nu idd een claim ingediend bij claimsagent. Maar ook daar hoor je verder niks van. Snap dat dit voor iedereen een groot probleem is maar je wordt er wel moedeloos van.

1paul
door 1paul - Sep 21, 2021 om 08:29
3173 Antwoorden / 0 Vragen
1

je zult een claim neer moeten leggen bij de curator....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2021 om 09:18
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie ook nog deze info die echter nu D-Reizen failliet is strikt gesproken inhoudt dat u uw claim kunt deponeren bij de curator en gelet op de omvang van de schuld, het feit dat er preferente eisers zijn zoals Balastingdienst en UWV en voor u wel niets 'meer te halen zal zijn':  

In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld.    https://www.maxmeldpunt.nl/ en ook https://www.juridischloket.nl/actueel/d-reizen-failliet/  en deze https://www.amsadvocaten.nl/blog/insolventierecht/een-van-mijn-klanten-is-failliet-wat-moet-ik-doen/  ergo, indien u wilt claimen bij de curator, doe dat dan snel.

Su
door Susan van Poppel - Feb 2, 2022 om 06:29
1 Antwoorden / Vragen
0

D-Reizen,

Inderdaad wij hadden een vakantie geboekt. En precies hetzelfde geval. We hadden in eerste instantie niet eens geboekt bij D-reizen.
Maar het reisbureau waar we wel geboekt hadden werd overgenomen door D-reizen. Nu zitten we te wachten op een bedrag van meer dan € 4.700,-

panter22
door panter22 - Feb 2, 2022 om 07:27
6599 Antwoorden / Vragen
0

Misschien heb je hier nog wat aan:
https://www.fti.nl/faillissement-d-reizen

Wanda1971
door Wanda1971 - Jun 1, 2022 om 17:22
2 Antwoorden / Vragen
0

Beste Jettie90,

Wij zitten in hetzelfde schuitje, regelmatig bestook ik SGR met de vraag of er al iets bekend is voor de groep die geen voucher hebben gekregen na het annuleren van hun reis door DReizen. Zij zouden namelijk met het Ministerie in gesprek gaan. Vandaag kreeg ik de volgende reactie: " Het ministerie heeft besloten om geen compensatie voor gedupeerde reizigers uit te keren. Wij kunnen u helaas niet anders melden. U kan zich tot de curator wenden hoe nu verder."
Ik ben bang dat wij en met ons een grote groep mensen naar onze zuurverdiende centen kunnen fluiten aangezien de belasting en het UWV grote vorderingen hebben.

Wanda1971
door Wanda1971 - Jun 8, 2022 om 17:06
2 Antwoorden / Vragen
0

Ook ik ben gedupeerd door het faillissement van D-Reizen en heb vorige week een brief gestuurd naar beide curatoren.
Vandaag ontving ik een reactie:  
 In antwoord op uw schrijven aan curator mr. Tekstra, bericht ik u als volgt.

 

U heeft uw vordering ingediend in het faillissement van D-RT via www.claimsagent.nl. Na de afwikkeling van het faillissement zal er helaas geen uitkering kunnen worden gedaan aan de concurrente crediteuren, waaronder aan de gedupeerde reizigers. De reden hiervoor zijn o.a. de hoge preferente vorderingen, zoals die van de fiscus en het UWV. De voorgaande informatie kunt u teruglezen in de faillissementsverslagen onder 8.7 via https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/15.nho.21.47.F.1300.1.21.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer