Schief1957
door Schief1957 Jul 23, 2023 om 08:15
Vakantie & reizen

Dagprijs van der valk

Hoe kan het zijn dat ik met een dagprijs voor een kamer van van der valk wordt geconfronteerd?
Bij van der valk vraag ik op 6juli of er een kamer beschikbaar is op 22 juli en of ik deze kan reserveren alvast.
De receptie geeft aan dat ik nog kan cancelen op de dag zelf. Op 21 juli boek ik de kamer voor 22 juli.
Ik krijg een kamer met ontbijt voor 176 euro. Op de dag zelf kijk ik op de website en is de k amer (comfort kamer) 89 euro. De receptie laat weten dat ik de dagprijs van 6 juli heb betaald en dat men daar niet iets aan kan veranderen. Het komt er dus op neer dat als ik in een dure periode een kamer vastleg is op de dag zelf de hoofdprijs betaal op een goedkopere dag. Dit spoort niet.
Ik had op de dag zelf de cancellation moeten doen en 10 minuten later weer een boeking. Nu heb ik het dubbele bedrag betaalt ipv een "dag"prijs. Het lijkt mij dat van der Valk iets uit te leggen heeft

7571 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 23, 2023 om 08:45
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Het begrip dagprijs zou kunnen liggen aan het feit dat er een evenement in de buurt is. De hotelkamer kost in Nijmegeneer meer tijdens de 4 daagse. In de buurt van Zandvoort zijn de kamers ook duurder door de races. Ik verwacht een reactie in deze trend.

rj
door rjw - Jul 23, 2023 om 08:59
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Van der Valk heeft helemaal niets uit te leggen. Jij boekt op een bepaald moment voor een bepaalde prijs. Als later blijkt dat er lege kamers lijken te zijn is Van der Valk vrij om prijzen aan te passen om die lege kamers te vullen. Zo'n prijsbeleid bestaat al zolang er mensen zijn. Als je 's ochtends voeg een kilo appels koopt op de markt zijn die ook vaak duurder dan om 4 uur 's middags.

Iv
door Ivo W - Jul 23, 2023 om 09:16
729 Antwoorden / Vragen

U heeft blijkbaar nog nooit eerder een hotel, appartement of vakantie accommodatie geboekt.

Nagenoeg alle hotels, vakantieparken en dergelijke werken met flexibele prijzen. En het onderliggende algoritme hoeven ze echt niet aan de klant uit te leggen.

Prijzen van hotelkamers fluctueren. Als drukte verwacht wordt vanwege een groot evenement in de omgeving van het hotel, of gewoon omdat de toeristische plek in de zomer altijd heel populair is, liggen de prijzen rond die drukke periode heel hoog.

In andere periods liggen de prijzen lager. En dan veranderen de prijzen voor dezelfde datum ook nog met de tijd. Als voor de betreffende 22 juli de boekingen tegen vallen, wordt de prijs omlaag bijgesteld om zo meer klanten te lokken. Worden voor die datum ruim van tevoren al veel meer kamers geboekt dan verwacht, dan gaan de prijzen voor de resterende kamers omhoog. Zo simpel is het.

De laatste dag/dagen wordt er uiteraard met last-minute aanbiedingen gestrooid Indien nog niet alles volgeboekt is.

En nee, gratis annuleren en vervolgens opnieuw boeken tegen de lagere prijs gaat waarschijnlijk niet werken. Dat hebben de professionele hotels wel dichtgetimmerd in hun algemene voorwaarden. Als je annuleert en vervolgens voor dezelfde datum opnieuw boekt, moet je gewoon het bedrag betalen van je oorspronkelijke boeking, tenzij voor de nieuwe boeking een hogere prijs geldt.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2023 om 10:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

"En nee, gratis annuleren en vervolgens opnieuw boeken tegen de lagere prijs gaat waarschijnlijk niet werken. Dat hebben de professionele hotels wel dichtgetimmerd in hun algemene voorwaarden. Als je annuleert en vervolgens voor dezelfde datum opnieuw boekt, moet je gewoon het bedrag betalen van je oorspronkelijke boeking, tenzij voor de nieuwe boeking een hogere prijs geldt."

Zodra je de annulerings bevestiging binnen hebt staat het je vrij om wat nieuws te boeken tegen de dan geldende tarieven hoor. Je loopt natuurlijk het risico dat de website via je ip weet dat je eerder hebt gekeken en dat de prijs ineens veel hoger is maar de "oorspronkelijke" prijs betalen nee dat is onzin.

Heb zelf ook wel eens een arrangement geboekt bij vd Valk voor een bepaalde prijs. Een paar weken laten kreeg ik een mail dat er Toekan weken waren met korting en bleek hetzelfde arrangement goedkoper was, even annuleren en opnieuw boeken tegen de nieuwe prijs. Geen probleem hoor.

Iv
door Ivo W Jul 24, 2023 om 08:48
729 Antwoorden / Vragen

Dan heb je geluk gehad dat ze je er niet uit gefilterd hebben.

ro
door ronny530 - Jul 23, 2023 om 09:50
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Ik snap eigenlijk geen hout van uw vraag want op 6 juli vraagt u of er voor 22 juli een kamer beschikbaar is en of u die alvast kunt reserveren.
Misschien heeft u de kamer al gereserveerd tegen een prijs van 176 euro en op 21 juli uw komst bevestigd en dat zou maken dat u de afgesproken prijs van 6 juli dient te betalen.
Een hotel mag zelf de prijzen bepalen want aan leeg staande hotelkamers wordt niets verdient en geldt het principe kamervulling en vol is vol.

Gr
door Grunn1 - Jul 23, 2023 om 10:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vaak zijn op de dag zelf de prijzen lager. Logisch toch want als een kamer leeg blijft krijgen ze er niks voor dus beter voor de helft van de prijs doen.
Vroeg boeken heeft voor en nadelen. Soms krijg je korting, je weet zeker dat je een kamer hebt, je hoeft niet op het laatste moment op zoek naar een beschikbare kamer. Voordeel bij vd Valk is dat je meestal tot 12 uur op de dag van aankomst gratis kunt annuleren.

Volgende keer maar op de dag zelf boeken en hopen dat er wat beschikbaar is.

Ha
door Halo 04 - Jul 23, 2023 om 12:33
11 Antwoorden / Vragen

Waarom 6 nagenoeg inhoudelijk dezelfde reacties?
Like het eerst gegeven antwoord of schrijf "Ik sluit me aan bij de vorige schrijver". Scheelt een boel lettertjes, bladvulling en ergernis bij lezers.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2023 om 14:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ergenis? Je hoeft ze niet te lezen. Bladvulling? Reageer dan zelf niet met een antwoord wat niks met de vraag te maken heeft. Jouw bijdrage in de afgelopen jaren bestaat enkel en alleen op commentaar op anderen zonder enige inhoudelijke bijdrage te geven op een vraag.

br
door bravehenk - Jul 23, 2023 om 13:07
206 Antwoorden / 0 Vragen

Annuleren van deze reservering kan uitsluitend schriftelijk of online geschieden en is kosteloos tot 24 uur voor aankomst. Bij annuleringen op de dag van aankomst alsmede bij No-Show wordt 100% van de eerste nacht in rekening gebracht.

Tekst website van der Valk

Ik betwijfel of de receptie gezegd heeft cancelen op de dag zelf   ik boek al jaren bij van der Valk en elke keer staat er 24 uur van tevoren en niet op de dag zelf. dat is bij vrijwel geen enkel hotel zo.

rj
door rjw Jul 23, 2023 om 14:48
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dat laatste klopt niet. Vrijwel alle hotels die ik boek kan tot 18.00 op de dag van aankomst annuleren. Na 18.00 wordt het tarief voor de eerste nacht in rekening gebracht.

br
door bravehenk Jul 23, 2023 om 17:01
206 Antwoorden / 0 Vragen

Bij van de Valk klopt het wel staat op hun website.  Je hebt gelijk sommige hotels wel.

Ro
door Rooween Jul 24, 2023 om 15:47
1 Antwoorden / Vragen

Het ligt aan het tarief wat word geboekt. Je hebt vooruitbetaalde tarieven of flexibel tarief. Het laatste betekend dat u pas hoeft te betalen bij aankomst dit tarief is meestal iets duurder maar kan daarbij op dezelfde dag voor 2 uur(meestal) worden geannuleerd wat niet kan bij een vooruitbetaald tarief die meestal lager ligt.

mo
door mof - Jul 24, 2023 om 13:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, zo werkt het nu eenmaal. Als een brood bij de bakker vandaag 2 euro kost en u bestelt op die voorwaarde 10 broden voor de volgende week, dan heeft u een prijs afgesproken en die betaalt u, ongeacht de prijs volgende week. Had u voor de kamer willen bijbetalen dan als deze op 21 juli duurder geworden zou zijn dan? U heeft een overeenkomst gesloten op 6 juli, niet op21 juli.

Ro
door Rooween - Jul 24, 2023 om 15:42
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
ik werk toevallig in een hotel en ik zie in je berichtje terug dat je 6 juli informatie hebt aangevraagd over een kamer prijs voor 22 juli en ook gelijk hebt aangegeven dat het hotel de reservering mag plaatsen voor het aan u voorgestelde bedrag.

mevrouw heeft u de dagprijs gegeven van 6 juli. Dat de kamerprijzen wijzigen is normaal en heeft met allerlei factoren te maken.

Als je de goedkopere prijs die je die dag zag staan, wilde hebben moet je idd je reservering annuleren wat tot 2 uur kan op dezelfde dag en dan een nieuwe reservering maken maar dan heeft u kans dat er geen beschikbaarheid meer is in het hotel.

Hoe ik het zie is dat van der valk naar waarheid heeft gehandeld maar dat dit meer een vorm is van miscommunicatie vanuit jou kant aangezien ze je wel de optie geven om op dezelfde dag te kunnen annuleren had je er voor kunnen kiezen dit te doen en een nieuwe reservering te plaatsen.

Zo werkt het in alle hotels, dit is volkomen normaal.

hopende genoeg informatie en duidelijkheid te hebben gegeven zodat de volgende hotelovernachting je weet waar je aan moet denken!

1paul
door 1paul - Jul 24, 2023 om 16:56
3161 Antwoorden / 0 Vragen

het lijkt mij dat u zelf beter uit had moeten kijken!!!!