Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:27
Vakantie & reizen

Geld terug booking.com

In juli heb ik via booking.com vluchten geboekt naar Thira. Dit is eerst mislukt. Het geld is wel van de rekening afgetrokken.
Booking.com heeft dit nooit weer overgemaakt. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Tussen partij Adyen geeft aan het geld over te hebben gemaakt naar Booking.com, zij geven aan het niet te kunnen vinden. Ik kan echter met documentatie aantonen dat het geld van de rekening is afgetrokken. Wat kan ik nog doen?

2882 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2021 om 20:45
2094 Antwoorden / Vragen
0

Twee wegen, aan het werk, contact zoeken, schrijven bellen etc of de zaak uit handen geven aan een kundige advocaat.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:49
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heb ik alles binnen mijn macht al gedaan. Inmiddels aan het kijken hoe ik via de rechtbank kan dagvaardigen, helaas zijn de griffiekosten ook erg hoog. Wat maakt dat het uiteindelijk alleen maar meer gaat kosten..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 30, 2021 om 20:55
2094 Antwoorden / Vragen

Wie recht om een koe legt er één toe. Is er geen geschillencommissie die bevoegd is?

sira
door sira - Nov 30, 2021 om 20:50
2361 Antwoorden / 24 Vragen
2

Stuur een aangetekende brief met een kopie van de bewijzen en stel een ultimatum.

Yd
door Ydijk Nov 30, 2021 om 20:52
Antwoorden / 1 Vragen

Het is een engelse klantenservice, omdat het om vluchten gaat. Is een aangetekende brief sturen in zo'n geval handig denk je?

sira
door sira Nov 30, 2021 om 20:59
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik naar de site van booking.com ga, kan ik alles in het Nederlands klik hier, bovendien zitten ze in Amsterdam.

Booking.com B.V.
Herengracht 597
1017 CE Amsterdam
Nederland

Postadres:
Postbus 1639
1000 BP Amsterdam
Nederland

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2021 om 21:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Misschien Wordt u al geholpen van SBS6 inschakelen. Simpelste: bellen naar 020-24424440 Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2021 om 11:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Kent u deze gratis service van de consumentenbond? https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/booking.com/details?companyId=9a2daab7-b851-4638-99ec-6831aaa4f16c

 
Iets wat u ook zelf kjunt doen is het zenden van een briefd waarvan ik u een voorbeeld geef https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  U heeft m.i. duidelijk bewijs dat men bij booking.com in deze in gebreke is. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan. Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2021 om 11:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen
0
mo
door mof - Dec 1, 2021 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

MEt Adyen heb je als klant van Booking niets te maken. Als jij kunt aantonen dat je Booking hebt betaald dan moet je Booking voor de rechter slepen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 1, 2021 om 15:10
16885 Antwoorden / 202 Vragen

M.a.w. eerst dan maar beginnen met het ingebreke stellen en zo dat tot negatief resultaat lijkt een incasso starten of echte deurwaarder inschakelen.

youri
door youri - Dec 2, 2021 om 17:00
28 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hetzelfde is mij ook overkomen. Via Facebook een chat gestuurd . En onderaan de site van Booking , staat klantenservice, help center, die gebelt en gechat. Later werd ik teruggebelt met een nummer uit Londen, en binnen 24 uur had ik mijn geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer