Handelsplaten
Een paar maanden geleden heb ik handelsplaten aangevraagt bij het RDW. In verband dat ik caravans en aanhangwagens verkoop.
In agustus 2012 kwam een man van het RDW die ons uitleg zou geven.Net op die dag is mijn vrouw ontslagen uit het ziekenhuis ivm een operatie.Hij vond dat het niet het geschikte moment was (ivm mijn vrouw) om ons duidelijk uitleg te geven, en zou deze dag als niet informatief beschouwen en dat er geen verplichting aan vast zat. Hij zou over 3 maanden wel opnieuw komen.
Meteen een paar dagen later stuurt het RDW mij 2 stellen handelsplaten en de bijbehorende spullen op. Deze zijn meteen nog diezelfde week teruggestuurt.Met vermelding: nog geen interesse. Toch kreeg ik de volledige rekening van €555.00. en moest deze toch betalen.Aangezien ik het er niet mee eens was heb ik meteen gebeld en een brief geschreven, om mijn ontevreden over hun te uiten. Toch moest ik betalen.
Zelfs als het zo moest zijn, had de bezoekende heer kunnen aangeven dat ik ze niet nodig han. Alleen bij handel in auto`s.Toen ik mijn boekhouder opbelde om te vragen of hij iets kon regelen met het RDW, hadden hun al een incassoburo op mij afgestuurt.Deze hebben ze wel weer ingetrokken indien ik meteen de rekening zou betalen. Zoniet gingen ze met mij procuderen en alle kosten waren dan voor mij. Aangezien ik maar een hele kleine ondernemer ben en mijn vrouw bang werd heeft deze maar betaald. Toch uit ik mijn ongenoegen over de informatie van het RDW.
Ik dacht dat in Nederland de wet was dat je binnen een bepaalde termijn de koop kon anuleren, schijnbaar niet bij een instantie van het rijk.
Is het mogelijk om alsnog dat geld terug tevorderen?
met vriendelijke groeten L W Mager
........Ik dacht dat in Nederland de wet was dat je binnen een bepaalde termijn de koop kon anuleren.........
Dat valt onder het consumentenrecht. Jij bent geen consument, maar een ondernemer.
*en binnen het consumentenrecht betreft het dan koop op afstand en colportage (en soms in winkels, als de winkel dat van te voren duidelijk aangeeft)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer