Ka
door Kampeerder2020 Apr 2, 2020 om 18:42
Vakantie & reizen

HOE LANG IS DE VOUCHER GELDIG

Tijdens een gesprek met een camping heb ik als eerste aangegeven hoe vervelend ik de situatie vind voor hen en gevraagd om de voucher meteen om te zetten in een boeking voor 2021.
Het gaat gewoonweg niet, wegens andere verplichtingen in het naseizoen, niet lukken om de voucher in 2020 in te wisselen.

Na verschillende keren met u tot een oplossing proberen te komen bleven zij volhouden dat we de voucher alleen in 2020 mochten gebruiken. Anders hadden we pech. Nadat wij hebben aangegeven inlichtingen te gaan inwinnen of wij dan toch recht op geld terug hebben, kregen wij een mail dat we al niets meer kregen en de voucher/het tegoed ingetrokken werd omdat wij inlichtingen gingen inwinnen hoe het nu precies zit.

Meerdere keren heb ik mijn sympathie geuit aan u door te zeggen dat we het heel vervelend vonden voor de campingeigenaren maar een redelijk gesprek was met deze camping in Berg en Terblijt niet mogelijk.
Heel vervelend want als consument kregen wij nu de schuld niet mee te willen denken terwijl we meteen een nieuwe boeking wilde maken in 2021 die we anders niet hadden gedaan.

De camping heeft hierna de boekingen geannuleerd van onze 8 daagse vakantie met Pasen. Dit alles gebeurde op 1 april nl... slechte grap.

2154 4 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Apr 2, 2020 om 18:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de reden van annulering? Dat is van belang om te weten. Als de camping gewoon open is en u hebt eigen sanitair (stacaravan of prive sanitair), dan is er geen reden om te annuleren. Als u een plaats geboekt hebt met eigen caravan/tent en geen prive sanitair, dan kan de camping simpelweg niet leveren wat er overeengekomen is. Ook als alle faciliteiten gesloten zijn die er normaal wel zouden zijn (animatie, zwembad), dan is er een reden om te ontbinden.

U hebt dan normaal recht op het geld terug. Nu dat er vouchers zijn geeft dat wat lucht voor de campingeigenaar, maar dat wil niet zeggen dat u geen andere rechten hebt.

Mocht de annulering komen omdat de camping niet kan leveren wat je normaal gesproken mag verwachten, dan kunt u kosteloos annuleren en kunt u gewoon het geld terug halen.

Ka
door Kampeerder2020 Apr 2, 2020 om 20:05
Antwoorden / 1 Vragen

De camping is zelf dicht gegaan omdat ze gezamenlijk sanitair hebben en het zwembad gesloten is.

voor ons was het dus ook te verwachten dat dit ging gebeuren maar we hadden toch verwacht dat we of hetzelfde bedrag op een voucher zouden krijgen die we volgend jaar zouden mogen inwisselen.

En niet een veel lager bedrag en de verplichting hem in het najaar in te moeten wisselen.

Al helemaal niet dat de voucher ingetrokken zou worden nadat we aangaven meer info te willen.

ne
door neodutchio Apr 2, 2020 om 20:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Normaal ben ik enorm van het samen overeenkomen, maar de campingeigenaar kan je niet verplichten om later terug te komen en dan ook nog in de korte periode die nog rest dit jaar.
In dat geval gewoon uw poot stijf houden en aangeven dat de camping in gebreke blijft en dat overmacht geen reden is om van het consumentenrecht af te wijken.

Ka
door Kampeerder2020 Apr 2, 2020 om 21:20
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw uitleg en reactie(s)

Omdat de camping het weigert om tot een oplossing te komen hebben wij het uit handen gegeven. Hoe vervelend ook want het liefste hadden wij de boeking verplaatst naar Pasen 2021.

Zo had de camping haar liquiditeit behouden en wij een weekje vakantie gehad.

Maar het lijkt nu de omgekeerde wereld.
Wij houden nu idd onze poot stijf want een voucher geven en weer ontnemen, geen geld teruggeven...ongelooflijk. We zijn nog steeds verbaasd vanwege de reactie van de camping eigenaresse.

Prachtige camping in Berg en Terblijt maar helaas niet zulke fijne mensen als het er op aankomt.

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 13:19
Antwoorden / 1 Vragen

We krijgen gelukkig het geld van onze rechtsbijstandsverzekering terug. Dat is voor hen gunstiger dan het bij Camping Oriëntal te verhalen. We stonden in ons recht dat is fijn. Zoals eerder vermeld in de reacties is het alleen jammer dat deze 'zaak' voor al die kampeerders zo valt en de eigenaars niet op de vingers worden getikt.

Waarschuwing dus voor ieders...pas op met aanbetalen bij Camping Oriëntal want gebeurt er iets kan je zwaaien naar je geld.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2020 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind al diezelfde vragen over het zelfde onderwerp een slechte grap worden.

Tik op Google voucher in en u kunt dagen lezen. Ook hier bij zoek een vraag. Idem dito.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Apr 2, 2020 om 19:05
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Bij een bedrijf met zo'n instelling zou ik er met gestrekt been ingaan

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 07:18
Antwoorden / 1 Vragen

Dat gaan we nu ook doen maar wel triest dat het zo moet...

Wij zijn meer van denken in oplossingen.

Dank voor je reactie.

ju
door juliomariner Apr 3, 2020 om 07:20
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Dit geeft meer aan hoe zij zijn dan hoe u bent. Maar ze vragen er zelf om.

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

Vanmorgen heb ik bericht van mijn verzekering ontvangen. Zij gaan zelf aan ons uitkeren omdat dat voordeliger is dan dat zij er werk van gaan maken maar ik stond dus inderdaad in mijn recht. Wellicht voor anderen ook handig om te weten!

ju
door juliomariner Apr 3, 2020 om 11:58
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Eigenlijk vind ik dit jammer want nu leert de campingeigenaar er nog niets van

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 13:09
Antwoorden / 1 Vragen

Daar dacht ik ook meten aan maar  ik ga zeker een review op zoover achter laten in de hoop dat meer mensen dit zullen doen.

De Camping is Camping Oriëntal in Berg en Terblijt.

marita5
door marita5 - Apr 2, 2020 om 22:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kampeerder2020 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 07:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de link.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 3, 2020 om 10:56
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is ook een goed antwoord op uw vraag

Ka
door Kampeerder2020 Apr 3, 2020 om 13:13
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag was wat breder. Camping Oriëntal had de voucher/tegoed nml ingetrokken nadat wij het er niet mee eens waren dat het tegoed alleen in 2020 verzilverd kon worden. We hebben aangegeven hier navraag op te doen of dit wel mag. De eigenaresse blijkt een soort Jackel en Hyde figuur te zijn. Dit was onze tweede keer op de camping en in deze houding had ik haar nog niet eerder gehoord.

hier nooit meer heen!