fr
door fransevers53 Mar 29, 2011 om 12:12
Vakantie & reizen

Hotel factuur

Heden een hotel factuur ontvangen, zijn eerder vertrokken wegens een slecht bed. Lees mijn reactie naar het hotel. Deze geeft niet thuis. Maar wat moet ik ondernemen om de factuur niet te hoeven betalen.

Graag wil ik u informeren over het door mij en partner geboekte weekend, 18-03 t/m vertrek op 20-03-2011, in uw hotel Du Commerce in Middelburg.

Als eerste wil ik aangeven dat de prijs – kwaliteit ten aanzien van de gekregen kamer (325) niet overeen kwam met mijn verwachting (een tweepersoonskamer Comfort met bad), nogmaals gelet op de prijs. De prijs was hier niet conform het geen geboden werd. Een veel te kleine kamer, je zou kunnen spreken van een zeer ruim bemeten berghok.
Maar we hebben het teleur gesteld helaas wel geaccepteerd. Vermoeid van de reis, is mijn echtgenote gebruik gaan maken van het ligbad. Ze lag er niet alleen, vele kleine vliegjes deelde het ligbad eveneens. Ronduit vies dus. Kennelijk was de kamer / badruimte al enige tijd niet gebruikt of ook maar schoongemaakt. Geen reclame voor uw hotel.

Tussen 19:00 en 20:00 uur hebben we het diner gebruikt in het restaurant, waar we door buitengewoon vriendelijk personeel werden bediend. Dat was dan ook het enige positieve dat we over uw hotel kunnen vermelden.

Nadat we dachten van een welverdiende nachtrust van een heerlijk bed gebruik te kunnen maken, kwamen we van de welbekende koude kermis thuis.
Uiterst slecht bed, we hebben niet kunnen slapen zoals we van een goed hotel mogen verwachten. Los van het feit dat het buiten zeer rumoerig was die nacht, want daar kunt u niets aan doen, was het bed ronduit slecht te noemen. We stonden dan ook vóór 08:00 uur gebroken op. Nadat ik toch even snel had gedoucht, ben ik me gaan vervoegen bij de receptie die net open ging. Daar de rekening opgevraagd en laten weten dat ik wilde vertrekken. De receptioniste deelde me even later mee dat zij de rekening van eerder vertrekken niet accepteerde. Daarop heb ik verzocht om de hotelmanager te informeren, waarop terstond de rekening kon worden voldaan.

Wil u toch laten weten niet tevreden te zijn om de volgende reden, we hebben naar dit weekend uitgekeken, daar ruim 200 km voor gereden. Zeer teleurgesteld vandaag naar huis gereden. Al met al zou ik dit mijn vrienden / collega’s of familie niet aanraden dit zeer gedateerd hotel voor een bezoek aan Middelburg te gebruiken. U moet toch echt eens aan renovatie denken. Ook in het volgens uw reservering uitgebreid ontbijt mag enige nuance worden aangebracht, gaat u eens kijken naar het ontbijt van de familiehotels met die vogel (Toekan) op hun dak.
Dát is pas uitgebreid ontbijt.
Voor mij en mijn partner was dit weekend een deceptie van de bovenste plank. Voor mij hoeft de Fletcher hotels niet meer, dat uitstapje hebben we wel gehad.

5043 12 Rapporteer

rj
door rjw - Mar 29, 2011 om 12:27
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het een herkenbaar verhaal. Ik heb dezelfde ervaring bij veel van dat soort hotels. Mijn ervaring is dat de grote hotels van de bekende ketens op bijna alle punten beter scoren dan dit soort hotels. Het enige waar de kleinere hotels beter in zijn betreft de mogelijkheid tot persoonlijke aandacht. Maar ik heb liever een ruime, schone kamer met een goed bed.

Qua bedden moet je overigens in de Marriott of Courtyard (zelfde keten) hotels zijn: dat is echt het beste waar ik ooit in heb gelegen. Je kan die bedden daar ook kopen voor thuis.

quantas
door quantas - Mar 29, 2011 om 12:30
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u niet fijn slaapt op het bed wil niet zeggen dat het bed dan slecht is, smaken verschillen nu eenmaal.

Een hotelbed is niet zoals je bed thuis.

325 euro rekent u 2 personen en ontbijt en diner 2x want anders betaal je iets van 190 euro.
Dus u heeft er extra's bij gepakt, anders kom je niet aan uw bedrag.

Betalen zult u moeten u vraagt nl geen oplossing hotel krijgt dus geen enkele kans want u gaat.

freya
door freya - Mar 29, 2011 om 12:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo fransevers53,

Even voor de duidelijkheid. Je boekt voor twee dagen, gaat een dag eerder naar huis, betaalt voor één dag en je wil nu de rekening van de tweede dag niet betalen?

De gebruikelijke gang van zaken, als er iets niet in orde is, is toch om je klacht ter plekke neer te leggen en te vragen naar een oplossing. Heb je dat gedaan? Bijvoorbeeld een andere kamer gevraagd? Of is er een andere oplossing geboden?

Een dag eerder vertrekken en dan die tweede dag niet betalen kan uiteraard niet 'zomaar'. Er is een overeenkomst gesloten voor twee dagen.

Kortom, wat aanvullende informatie zou welkom zijn.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2011 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@quantas,

Zou dat getal van 325 het kamernummer kunnen zijn?! ;-)

Die € 190 voor dat weekend klopt wel.

Met vr.gr.

quantas
door quantas - Mar 29, 2011 om 12:51
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken de kamernummers daar niet.

Ik denk eerder dat de TS verwacht voor 190 euro 2 dagen in het Hilton te zitten schijnbaar.
Want de extra's die moet je niet rekenen daar was ook geen commentaar op.

fr
door fransevers53 - Mar 29, 2011 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel degelijk aan de receptioniste laten weten dat we niet tevreden waren, duidelijk aangeven niet goed geslapen te hebben op een slecht bed. We gaan al ruim 20 jaar naar diverse hotels en dit nog niet eerder meegemaakt. Er werd ons ook niets anders geboden. Collega's hebben me gewezen op de site www.zoover.nl.
Ik zou zeggen doe dat eens en tik dan Du Commerce Middelburg maar in, had ik dat maar eerder zelf ook gedaan.

quantas
door quantas - Mar 29, 2011 om 13:15
670 Antwoorden / 0 Vragen

Zeggen dat je niet tevreden bent is niet hetzelfde als een oplossing vragen.

Buiten dat denkt u waarschijnlijk voor slechts 190 euro 2 nachten met 2 personen te kunnen slapen in alle luxe ja droom verder dat is 47,50 pppn.

Een gemiddeld hotel ligt al ver boven die prijs.

Buiten dat is het ook een oud hotel staat duidelijk aangegeven, en ja die site is leuk ik ken hem en beoordelingen zijn altijd zo leuk.

Ik ben ooit eens in een hotel geweest wat zo slecht was volgens de zgn mensen op zoover dat geen mens er naar toe wilde.
Nou laat ik duidelijk zijn ik had geluk dat er nog plek was het was nl volgeboekt en mensen die er zaten wilden nog graag extra dagen boeken indien het mogelijk was.

En het was er zo slecht volgens mensen die op zoover reageerden, dus dat soort sites neem ik niet met een korreltje zout maar met een hele emmer.

pavoordf
door pavoordf - Mar 29, 2011 om 13:52
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=quantas schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 12:51]Ik ken de kamernummers daar niet.

Ik denk eerder dat de TS verwacht voor 190 euro 2 dagen in het Hilton te zitten schijnbaar.
Want de extra's die moet je niet rekenen daar was ook geen commentaar op.
Zo duur is het Hilton nu ook weer niet. Is sterk afhankelijk van de locatie.
EUR 120,= p/n voor 2 personen (Dresden)

fr
door fransevers53 - Mar 30, 2011 om 19:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een aanbod gekomen, een medewerkster van de Fletcher groep heeft een hotelbon aangeboden, dat is in principe voor twee dagen. Uiteraard moeten we dan wel het ontbijt en diner zelf betalen. Tja, ik was toch liever de factuur van € 93,-kwijt. Want daar laat de medewerkster zich niet over uit. De klacht was doorgezet naar het hotel du Commerce in Middelburg.
Verder is er enige kritiek in de vorm van, "je moet betalen want je hebt een contract afgesloten".
Ja, maar op het moment van afsluiten via internet heb ik geen mogelijkheid om te controleren of het hotel wel aan mijn verwachting voldoet. Je gaat toch een beetje af op de ervaring die we de afgelopen twintig jaren hebben met vele hotels. En natuurlijk op de informatie die het hotel zelf op haar website plaatst. En als er staat "het oudste hotel van..., wat zegt dat dan? Dan kan zo'n hotel toch up to date (modern) zijn? We zijn zeker geen zeurpieten, overal is wel eens iets. En als we er al eens iets over zeiden, werd dat naar tevredenheid opgelost.

moeder56
door moeder56 - Mar 30, 2011 om 20:07
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 12:44]@quantas,

Zou dat getal van 325 het kamernummer kunnen zijn?! ;-)

Die € 190 voor dat weekend klopt wel.

Met vr.gr.

Het hotel heeft 45 kamers dus dat kan niet.
Als TS dit heeft genomen dan klopt die 325,00 wel

3-daags Culinair Verwen Arrangement
Aankomst: 31-03-11
Vertrek: 02-04-11

2 volwassenen

Prijsopgaaf:
1 x Tweepersoonskamer Comfort met douche
€ 248.00
4-gangen diner met korting
€ 59.00
Annuleringsverzekering
€ 7.00

Subtotaal € 314.00

Toeristenbelasting en servicekosten
2 x € 4.00 € 8.00
Reserveringskosten
€ 5.00
Totaal € 327.00

Mijn advies aan TS , zoek altijd reviews op op internet, dan was je erachter gekomen dat dit een drama hotel is. Boek nooit rechtstreeks maar zoek via hotelspecials en dat soort sites.

de motormuis
door de motormuis - Mar 30, 2011 om 20:07
598 Antwoorden / 13 Vragen

Heeft U de hotelbon al geaccepteerd ?? Want dat is ik niet zo'n geweldige oplossing hoor.Zeer moeilijk om ergens mee te boeken. En er zijn ook veel klachten over. Kijk maar eens op google. Of tik rechtsboven bij zoeken maar eens hotelbon in,dan krijgt U ook nog van alles daarover te zien.
Groeten.

moeder56
door moeder56 - Mar 30, 2011 om 20:08
483 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.hotels.nl/middelburg/ducommerce/#reviews

via deze link kun je de reviews lezen. Misschien kopietje naar het hotel ???