Ik krijg geen restitutie voor gecancelde vlucht van InselAir
Ik heb een jaar terug via CheapTickets een vlucht geboekt met de vluchtmaatschappij InselAir, gevestigd in Curacao. Eind maart, een paar dagen voordat ik zou vliegen hoorde ik via vrienden dat InselAir een groot aantal geplande vluchten had gecanceled vanwege financiele problemen, waaronder mijn vlucht. Een paar weken na de gecancelde vlucht kreeg ik van CheapTickets bericht dat de vlucht die had geboekt was gecanceld en dat zij de restitutieprocedure met InselAir in gang zouden zetten. Inmiddels is het ruim een half jaar verder en heb ik twee berichten van Cheaptickets ontvangen dat InselAir niet reageert op hun pogingen een resitutie aan te vragen en dat ze kans klein achten dat ik het geld terug krijg.
Ik heb zelf ook via de InselAir webpagina een poging gedaan de resitutie aan te vragen, maar werd daar direct doorverwezen naar een pagina waar werd vermeld dat ze voorlopig geen resituties hoefden uit te betalen omdat ze dat financieel niet aan konden en dat ik het later nog eens moest proberen.
Heeft iemand een gelijke situatie met InselAir meegemaakt. Is er iets wat ik kan doen om het geld terug te krijgen, of een instantie die ik kan mailen voor hulp?
Vriendelijke groet,
Doina
Hallo Doina ,
Neem eens contact op met ECC ,
Contact
- 030 - 232 6440 (ma/vr 09:00 - 17:00)
- info@eccnederland.nl
- contactformulier
https://www.eccnederland.nl/nl
Curacao valt niet onder EU recht.
Ik denk dat u zich beter kunt voorbereiden op het onvermijdelijke. Uw geld is weg!
Bij een faillissement maakt u geen kans maar ook bij een overname hoeft de nieuwe partij niet aan uw centjes te denken.
als u een rechstbijstand verz. heeft...laat die het doen. Is cheapticket niet verantwoordelijk?
Goedendag,
Ons is hetzelfde overkomen. We hebben via budgetair geboekt van miami naar curacao in august vorig jaar. 2 maanden voor vertrek werd de vlucht geanuleerd en zouden we ons geld terug krijgen. Tot nu toe niets gehad. Budget air zegt dat de kans klein is dat we ons geld terug krijgen. Hebben jullie verder al wat gehoord?
Hallo JenniferDepennifer , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels https://www.dagonline.nl/antillen/toekomst-insel-air-onzeker-na-uitvallen-toestellen/ , dien een klacht in bij ILT , niet geschoten is altijd mis https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/luchtvaart/vergoeding-bij-vertraging-of-annulering-vlucht
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer