gr
door grootvader_1 Jul 4, 2011 om 16:31
Vakantie & reizen

Kanalen in Noord-Frankrijk

Wie weet wat te vertellen over de kanalen in Noord-Frankrijk =(Frans)Ardenne ----Elzas.
En over bevaarbare delen van Saône en Doubs die ook verbindingen heeft (trein/bus) terug naar beginpunt.
Trefwoord = kano (C2) varen.

De Vrije Vogel

1085 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt hier zeker veel over te weten komen als je een frans verkeersburo erover benadert. Als je naar "Kanalen Noord-frankrijk" Googelt komt er al heel wat informatie te voorschijn.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Druifje,Druifje,
Dacht je nou echt dat ik daaraan niet dacht?
En over dat googlen op die trefwoorden?
Ook dat is al gedaan!
Hopend op wat serieuzere antwoord. Bijvoorbeeld van een (ex)binnenvaartschipper) of mede kanovaarder.

Tsjonge, jonge, wat ben jij behulpzaam !?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was al verbaasd, gelukkig terecht. Hoop je niet beledigd te hebben, was mij bewust van het "gevaar" van het antwoord.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Druif,

Wat slim dat je grootvader adviseert:

Als je naar "Kanalen Noord-frankrijk" Googelt komt er al heel wat informatie te voorschijn.

Dat had hij zelf niet kunnen bedenken en doen en vast al gedaan.

Maar ja, je hebt je geurvlag weer eens achtergelaten, net als die reu met al die bomen, die hij tegenkomt..

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader, ken je dit forum: varen door Frankrijk?....

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee,
Dat kende ik niet en een zeer goede tip,hoewel ik denk dat dit niet gespecialiseerd is op kanovaarders.
Maar ik verwacht wel dat daar dus wel de kennis van zaken zit.
Ik heb in ieder geval het een en ander opgeslagen.

Bedankt door...............

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, je kon je gif weer kwijt, he Vladja. Ik had een minuut daarvoor toch al geschreven dat ik bij wijze van spreken al onder de tafel gekropen was met het tapijt overmijn hoofd van schaamte. Toch kon je het weer niet laten minachtend te doen. Maar, dat historische krantenartikel dat je vond mbt dat oorlogsvoedsel vond ik grandioos! Zou je vaker moeten doen als het uitkomt. Dat is nog eens documentatie! Zullen we het verder gezellig houden?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader, ik heb nog wat gevonden, kijk hier....

Hoe goed is je Frans?

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frans,Engels Duits,Rotterdams,
Ach,ik schud dat uit m'n mouw.
Alleen moet ik wel vaak "Lentement si vous plaît"zeggen als het nogal rap gaat.
Maar ik hoef niet Tok,Tok te zeggen als ik een ei wil.

l' oiseau libre.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader, had je al gekeken op kanoweb.nl en kanoweb.be?

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, als kanovaarder heb ik daar uiteraard gekeken maar........... die hebben het veel te vaak over dagtochten over beken en rivieren en bij meerdaagse kanotochten ontbreken veel te vaak info's over trein/busverbindingen terug naar het beginpunt omdat men meestal ervan uit gaat dat vervoer al geregeld is (groepen).
1 beek (de Rur) dat richting Nederland stroomt heeft wel een stuk kort stukje tussen Heimbach en Ober-Maubach dat fraai is , maar ook daar is het de vraag hoe het staat met de waterstand.
Dat is vergelijkbaar met het probleem Semois, een prachtige (niet te brede) rivier dan bij normale waterstand vanaf Florenville mooi te bevaren is maar geeft bij Bouillon het probleem van over te moeten dragen.
Hoe het daarna is weet ik niet maar lijkt mij ook erg fraai te varen (Google Earth).

Kortom, als kanovaarder zoek ik nu de stukken bovenstrooms Saône en Doubs.

En voor wie naar het zuiden gaat raad ik aan om via Charleroi-Reims richting St Dizier te gaan en als rustplaats eens het meer van Du Der Chantecoq aan te doen = zandstrand-douches-toiletten en goed zwemwater(presque Ill) ---te lui om de coördinaten nu door te geven/schijf bijna vol dus geen downloadmogelijkheden meer.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen,

Iemand heeft gedacht leuk te zijn en mijn account gehacked.

Mijn account van grootvader zonder de . is gehacked !

erg vervelend vind ik dit zelf.

Grrrrr

De Vrije Vogel