Ji
door Jimm002 Jan 30, 2017 om 22:09
Vakantie & reizen

Luchthavenbelasting Tripair

Beste Kassa-leden,

Ik heb vorige week dinsdag een vlucht geboekt naar Madrid (vanuit Schiphol) voor de periode 18-22 februari. Ik heb deze vlucht geboekt via Tripair.nl (gezocht op Skyscanner) en ik zou vliegen met KLM
Helaas komt dit tripje toch niet gelegen uit, en willen wij deze vlucht graag annuleren.
Het heeft ons 185 euro gekost (2 retourtjes) en na wat mailverkeer met Tripair (zeer gebrekkig Engelse communicatie) blijkt dat we 30/40 euro over houden na deze annulering. Zij hebben wel 2x luchthavenbelasting (50 pp) in mindering gebracht, na wat Googlen ben ik erachter gekomen dat ik dat terug kan eisen. Ik heb contact gehad met KLM maar volgens hen moet ik wezen bij reisagent Tripair, heeft iemand enige ervaring om dit terug te kunnen eisen?

Ik hoor graag van jullie


2042 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2017 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10
Ji
door Jimm002 Jan 30, 2017 om 23:14
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.
Ja die link heb ik al kunnen vinden, ik dacht wellicht heeft iemand al ervaringen met kleinere vliegtuigmaatschappijen hiermee.

Anders bel ik morgen wel naar ANVR

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2017 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe dat, u hebt er gewoon recht op.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 31, 2017 om 00:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Beter eerst nadenken of je wel weg kan.
Dus niet boeken en dan bedenken of het tripje wel gelegen komt.
Ik ben eigenlijk al verbáasd dit u überhaupt iets terug krijgt.

Ji
door Jimm002 Jan 31, 2017 om 12:49
Antwoorden / 1 Vragen

Als je mijn reden niet weet wrm het niet meer gelegen uit kwam, dan aub niet zo onzinnig reageren

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 31, 2017 om 18:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u geen reacties wilt die u niet aanstaan ga dan in gesprek met uzelf.

newmikey
door newmikey - Jan 31, 2017 om 09:41
830 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het klopt dat u dit terug kunt krijgen

Amsterdam Schiphol is de enige luchthaven die de luchthavenbelasting openbaar maakt op de website. Dit zijn de toeslagen per passagier: - Veiligheidstoeslag: €12,17  - Passagierstoeslag: €14,38  - Geluidsisolatietoeslag: €0,50 *

Verschillende maatschappijen hebben ook verschillende voorwaarden om deze kosten terug the krijgen, meestal moet u dan binnen 3 maanden na de vluchtdatum online een claim indienen. Bij de KLM kunt u dat op de website doen maar je lijkt alleen recht te hebben op teruggave van de luchthavenbelasting bij KLM wanneer:
- De vlucht wordt geannuleerd en je geen alternatieve vlucht hebt genomen
- KLM de vlucht heeft gewijzigd en je daardoor afziet van je vervoer
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat je Europese vlucht meer dan 90 minuten vertraagd
- was én de heen- en terugvlucht waren op dezelfde dag
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat deze meer dan drie uur vertraagd was
- Je visum is geweigerd.

Uw reden "het kwam niet uit" staat hier niet tussen dus dat lijkt me vrij kansloos.

ficus
door ficus Jan 31, 2017 om 19:53
147 Antwoorden / 2 Vragen

Waar heb ik deze vraag en dit antwoord eerder gelezen?

jo
door jorisw - Jan 31, 2017 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou om te beginnen gaan vragen i.p.v. eisen. Dat werkt eigenlijk altijd beter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer