Luchthavenbelasting Tripair
Beste Kassa-leden,
Ik heb vorige week dinsdag een vlucht geboekt naar Madrid (vanuit Schiphol) voor de periode 18-22 februari. Ik heb deze vlucht geboekt via Tripair.nl (gezocht op Skyscanner) en ik zou vliegen met KLM
Helaas komt dit tripje toch niet gelegen uit, en willen wij deze vlucht graag annuleren.
Het heeft ons 185 euro gekost (2 retourtjes) en na wat mailverkeer met Tripair (zeer gebrekkig Engelse communicatie) blijkt dat we 30/40 euro over houden na deze annulering. Zij hebben wel 2x luchthavenbelasting (50 pp) in mindering gebracht, na wat Googlen ben ik erachter gekomen dat ik dat terug kan eisen. Ik heb contact gehad met KLM maar volgens hen moet ik wezen bij reisagent Tripair, heeft iemand enige ervaring om dit terug te kunnen eisen?
Ik hoor graag van jullie
Topantwoord
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Misschien hebt u hier wat aan?
https://www.skyscanner.nl/nieuws/luchthavenbelasting-zo-vraag-je-het-terug
Bedankt voor uw reactie.
Ja die link heb ik al kunnen vinden, ik dacht wellicht heeft iemand al ervaringen met kleinere vliegtuigmaatschappijen hiermee.
Anders bel ik morgen wel naar ANVR
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Doe dat, u hebt er gewoon recht op.
Beter eerst nadenken of je wel weg kan.
Dus niet boeken en dan bedenken of het tripje wel gelegen komt.
Ik ben eigenlijk al verbáasd dit u überhaupt iets terug krijgt.
Als je mijn reden niet weet wrm het niet meer gelegen uit kwam, dan aub niet zo onzinnig reageren
Als u geen reacties wilt die u niet aanstaan ga dan in gesprek met uzelf.
![newmikey](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a47f342b0933a8aca68fd60ff6c8515e41145076534290e2ab1e7a1fa5b12381.png)
Het klopt dat u dit terug kunt krijgen
Verschillende maatschappijen hebben ook verschillende voorwaarden om deze kosten terug the krijgen, meestal moet u dan binnen 3 maanden na de vluchtdatum online een claim indienen. Bij de KLM kunt u dat op de website doen maar je lijkt alleen recht te hebben op teruggave van de luchthavenbelasting bij KLM wanneer:
- De vlucht wordt geannuleerd en je geen alternatieve vlucht hebt genomen
- KLM de vlucht heeft gewijzigd en je daardoor afziet van je vervoer
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat je Europese vlucht meer dan 90 minuten vertraagd
- was én de heen- en terugvlucht waren op dezelfde dag
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat deze meer dan drie uur vertraagd was
- Je visum is geweigerd.
Uw reden "het kwam niet uit" staat hier niet tussen dus dat lijkt me vrij kansloos.
![ficus](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/7ae2160834be88780283f02cfcd299f29a97520c97f60551b81db3d3c9df5637.png)
Waar heb ik deze vraag en dit antwoord eerder gelezen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer