Mag een organisatie zomaar 500 euro borg p.p. vragen?
Betreft: klacht borgsom vakantiepark de Roompot
Samen met een aantal vriendinnen hebben we één accomodatie geboekt bij de roompot. Dit was bij het park in Renesse, Soeten Heart.
Wij hadden een 8 persoons accomodatie geboekt voor een weekend van vrijdag middag-maandag ochtend. Dit was voor de mooie prijs van 442 euro, hier kwam nog een borg van 60 euro bij. Wij hebben geboekt op één naam, en geen familie naam (of dit nog invloed heeft gehad weet ik niet..).
Één dag later kregen we een bevestiging via de mail (die eigenlijk telefonisch zou komen..). Waarin werd vermeld dat de borg voor het huisje anders is, omdat ze problemen hebben gehad met groepen. Daarom is volgens de Roompot een regeling ingesteld vanuit de gemeenten. Dat er een borg wordt gevraagd van 500 euro p.p.... dit zou neer komen op een borg van 4000 euro per huisje voor dit ene weekendje, met een accomodatie van 442 euro. Belachelijk vind ik zelf. Ook vraag ik me af wat de verhouding is van deze gevraagde borg. Mag een organisatie zoveel borg vragen voor een accomodatie van die prijs? Nu heb ik mijn boeking direct geannuleerd, het geld wordt terug gestort, wanneer dit zal zijn kon de receptioniste mij niet vertellen. Ik kreeg na mijn verzoek een schriftelijke bevestiging via de mail, dit was niet standaard.
Ik ben behoorlijk boos over de gang van zaken en wij gaan nu snel opzoek naar een nieuwe locatie. Ik heb dit ook over gebracht aan de telefoniste, die leek hier niet echt van onder de indruk. Ook enig begrip ontbrak volledig.
Ze mogen hun eigen voorwaarden stellen, dus ja dit mag.
Of het verstandig is is een tweede, goedwillende mensen jagen ze zo dus weg.
En kwaadwillende houden ze zo weg.
Kortom ze jagen iedereen weg naar het buitenland
Ze hebben geen krimp, want we worden overspoeld door Duitsers.
Dat er voor een groep jongelui een wat hogere borg wordt gevraagd, kan ik mij indenken, maar
€ 500 per persoon, is compleet belachelijk.
Om discriminatie te voorkomen dan ook maar een hogere borg vragen aan ouderen in een scootmobiel.
Wat heb jij toch tegen ouderen op een scootmobiel? ;-))
Maar alleen als ze onder de 74 zijn want daarboven wordt gevonden dat ze extra beschermd moeten worden.
De roompot weet niet eens dat wij een vriendinnengroep zijn, ze weten wel dat wij geen familie zijn en dat wij tussen de 20 er 55 jaar oud zijn. We zouden ook 2 families kunnen zijn, mijn gezin zit ook in deze leeftijdsgroep De volgende keer maar boeken onder een familie naam...?
Tijger1, heb je dat wel goed gelezen? Is het niet de omgeving die in dat geval extra beschermd moet worden? @tenormin: niks, zolang ze niet proberen mij ook in een scootmobiel te krijgen.
@carola.83. Mijn reactie refereert aan het topic van die fietser die achterop een auto reed. Daarin wordt geklaagd dat fietsers voordeel hebben. En iemand vindt dat dat voordeel alleen van toepassing zou moeten zijn voor kinderen tot 14 en bejaarden vanaf 74. Edit moet zijn 78.
@tenormin: moet u maar eens gaan kijken in De Kroon passage in Lelystad.De wordt regelmatig (1 à 2 keer in de maand een electtrische schuifdeur door een scootmobieler kapot geramd :-(
Of je wordt erdoor van de sokken gereden, of het houden samen praatje pot voor de entree van een winkel. Oftewel geen hangjongeren maar zitouderen.:-)
Volgens mij dwalen we af
Uit de alg. voorwaarden van Roompot:
14. WAARBORGSOM EN VERREKENING
In verband met de “eindcontrole” zal op de meeste parken een waarborgsom per persoon en/of per gereserveerde Accommodatie per periode in rekening worden gebracht.
De Ondernemer behoudt zich het recht voor om in bepaalde situaties bijvoorbeeld bij reservering c.q. aankomst c.q. verblijf van een gemelde of niet gemelde Groep, per Groep of per individuele Gast van die Groep alsnog een (extra) waarborgsom/ schoonmaak/extra linnengoed in rekening te brengen.
De Ondernemer heeft te allen tijde het recht om vorderingen (zoals openstaande posten, boeten en schade) op de Recreant en de onder diens overeenkomst vallende Gasten, uit welke hoofde dan ook, te verrekenen met alle door hen betaalde bedragen, waaronder de (extra) Waarborgsom. Zo nodig zal een aanvullende factuur worden nagezonden
De (extra) Waarborgsom of het restant daarvan wordt uiterlijk 7 dagen ná het vertrek teruggestort mits de Accommodatie achtergelaten wordt conform onze (schoonmaak)voorschriften en er geen (schade)bedragen ter verrekening meer openstaan. Door het terugstorten van de waarborgsom wordt geen afstand gedaan van enige schadevordering of schadevergoeding in welke vorm dan ook. Eén jaar na vertrek vervalt het recht op restitutie van de waarborgsom.
Ik heb dit ook over gebracht aan de telefoniste, die leek hier niet echt van onder de indruk.
Nee, waarom zou ze ook. Die is geen belanghebbende in deze 'zaak'.
Belachelijk vind ik zelf.
Ja, dat vind jij dus.
Wat denk je dat zo'n huis(je) kost als het 'gesloopt' wordt?
Ze hebben blijkbaar slechte ervaringen met huurders en dekken zich nu in.
Dat het als een koude douche op je overkomt kan ik me voorstellen, aangezien je geboekt hebt zonder de hoogte van de waarborgsom p.p te kennen.
Dát er een waarborgsom gevraagd kon worden had je kunnen weten als je de voorwaarden gelezen had.
Suc6 met het vinden van een andere accomodatie.
Volgens mij is een receptioniste een visitekaartje van een organisatie... en dus moeten zij ook begrip kunnen tonen wanneer klanten ontevreden zijn!
Zeker als een huisje gesloopt wordt kost dat geld, in mijn ogen kun je dan geen accomodaties meer verhuren als je zo denkt.
@donna. Die receptioniste zal die klacht vaak genoeg gehoord hebben en was het geen callcenter medewerkster?
Ts was wel op de hoogte van de borgsom.
prijs van 442 euro, hier kwam nog een borg van 60 euro bij.
Dat dit verhoogd wordt naar € 500 pp is belachelijk.
Nou, dat valt niet echt onder 'jongeren'. Lijkt er dus op dat ze dit ook bij grotere groepen doen, ongeacht leeftijd. Heb eigenlijk geen idee of andere vakantieparken ook zo'n belachelijk hoge waarborg vragen.
Zolang mensen bereid zijn zo'n achterlijk hoge waarborgsom te betalen, zal er geen verandering in hun beleid komen.
De roompot weet niet eens dat wij een vriendinnengroep zijn, ze weten wel dat wij geen familie zijn en dat wij tussen de 20 er 55 jaar oud zijn. We zouden ook 2 families kunnen zijn, mijn gezin zit ook in deze leeftijdsgroep De volgende keer maar boeken onder een familie naam...?
Die Roompot wil zeker alleen maar gezinnetjes hebben met kleine kinderen.
Om dat te bereiken, gaan ze de waarborg voor mensen die niet tot de doelgroep horen fors verhogen. Dan blijven die wel weg.
Maar volgens hun regels behoren 2 bejaarde echtparen die samen een huisje willen huren ook tot de risicogroep om dat huisje kort en klein te slaan. Die betalen ook €500 p.p. extra borg.
Er zijn problemen geweest in het verleden:http://www.pzc.nl/algemeen/vakantieparken-nemen-gasten-onder-de-loep~a0200a73/
https://www.bungalows.nl/nl/bungalow-zeeland/roompot-vakanties-soeten-haert.html
- Er wordt een waarborgsom gevraagd, € 65,- per accommodatie (staat op de factuur van het park en wordt na verblijf teruggestort).
- Tijdens Hemelvaart en Pinksteren kunnen jongeren helaas niet verblijven op de park Soeten Haert.
- Groepsboekingen (muv families) tijdens Hemelvaart, Pinksteren en Fronleichnam zijn niet toegestaan.
- Roompot Vakanties hanteert voor reserveringen met meer dan 3 personen (muv families) een waarborgsom van €500,- per persoon. Er bestaat de mogelijkheid dat Roompot Vakanties telefonisch contact met u opneemt voor aanvullende informatie. Verblijft u met 2 personen in de leeftijdscategorie van 18 t/m 25 jaar op het park dan wordt er een waarborg van € 50,- pp. berekend.
Ergens anders wordt het wel, zoals het hoort, van te voren aangegeven:
- Op last van de gemeente worden groepen op dit park alleen toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Wanneer een gemaakte boeking in de risicogroep valt zal er een waarborg van € 500 per persoon worden gevraagd. Deze borg dient vooraf betaald te worden en zal na het verblijft en controle van de accommodatie binnen een week worden terug gestort.
- In de risicogroep vallen sportgroepen en gezelschappen waarbij het gezelschap enkel uit mannen of vrouwen bestaat met de leeftijd van 18 tot 35 jaar zonder kinderen.
https://www.aanzee.com/nl/vakantiehuis-nederland/renesse/vakantiepark-soeten-haert-type-sd8c.htm
Dat zou Roompot ook moeten doen.
De Soeten Haert is onderdeel van Roompot vakanties! ;-) https://www.roompot.nl/vakantieparken/nederland/zeeland/de-soeten-haert/
Maar daar, op de site van Roompot zelf, staat het niet. Of het is heel goed verstopt.
In de risicogroep vallen sportgroepen en gezelschappen waarbij het gezelschap enkel uit mannen of vrouwen bestaat met de leeftijd van 18 tot 35 jaar zonder kinderen.
En daar vallen jullie toch niet onder? Heb je dat niet duidelijk aangegeven?
Zou toch eens een klacht indienen bij de directie.
Postadres
Roompot Service
Postbus 12
4493 ZG Kamperland
De gemeeente staat hier dus duidelijk buiten. Lekker bij centerparcs boeken zonder gezeur! Port Zelande
Dan heb je alleen wel het nadeel dat je naar CenterParcs moet. Dat wil je toch niemand aandoen?
De volgende keer gewoon boeken bij Landal. Hebben wij ook een aantal jaar gedaan en daar worden niet zulke achtelijk hoge borgsommen gevraagd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer