go
door goth63 Jun 6, 2020 om 12:06
Vakantie & reizen

Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Mensen die al maanden geleden een verblijf hebben geboekt bij de Efteling, worden nu opeens gevraagd of eigenlijk verplicht om de avonden, naast de geboekte reservering, maar te gaan betalen en wel 25 euro p.p en als dat de betekenis is van onbeperkte toegang, zoals zo mooi in het contract staat, dan snapt iemand het niet helemaal, of ben ik gek? Wat is hier tegen te doen, mag dit zomaar en ze zijn ook niet van plan om mensen te compenseren hebben ze al laten weten. Is dit hun monopolie positie ten voeten uit uitspelen of ook een soort van arrogantie om nergens op te reageren?! Mensen komen toch wel. Mij lijkt het dan het eerlijkst wanneer mensen hier niet mee eens zijn, dat ze dan kosteloos zouden moeten kunnen annuleren, want om zomaar de regels te veranderen is beneden alle peil vind ik.

4203 15 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jun 6, 2020 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verandering van een overeenkomst is normaliter ook een aanleiding om kosteloos te kunnen annuleren. Dus lees de voorwaarden en overeenkomst eens door.

Tr
door Trostomaat Jun 7, 2020 om 21:15
239 Antwoorden / Vragen

Tja, wat is 'verandering van de overeenkomst' dan precies?

diumenge
door diumenge Jun 7, 2020 om 21:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee, dat kan/mag TS beantwoorden. Overigens, los van de Corona omstandigheden, lijkt mij dat het veranderen van de openingstijdens wel degelijk deel van de overeenkomst. TS ging tenslotte van bepaalde openingstijden uit tijdens het aangaan van de overeenkomst.

Tr
door Trostomaat Jun 7, 2020 om 23:56
239 Antwoorden / Vragen

Niet iedere verandering, rechtvaardigt ontbinding.

diumenge
door diumenge Jun 8, 2020 om 00:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat schrijf ik dan ook niet.

Tr
door Trostomaat Jun 8, 2020 om 00:23
239 Antwoorden / Vragen

Het scheelt anders niet veel ;)
U schrijft 'normaliter'. Dat geeft aan dat het alleen bij wijze van uitzondering geen aanleiding is tot kosteloos annuleren.
Die uitspraak is dan toch niet juist?

diumenge
door diumenge Jun 8, 2020 om 08:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Correct, beter was geweest om 'in veel gevallen' o.i.d. te gebruiken.

go
door goth63 - Jun 6, 2020 om 12:23
10 Antwoorden / 3 Vragen

De Efteling is wat dat betreft heel star en reageert nergens op en ook compenseren gaat niet gebeuren, maar inderdaad je moet in dit geval kennelijk als consument alle kleine lettertjes gaan lezen. Ik heb inmiddels ook een berichtje naar het juridisch loket gestuurd en het ACM liet mij ook al weten, dat dit niet zomaar kan en mag wat de Efteling doet.

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:17
239 Antwoorden / Vragen

En wat zei de ACM dan precies? Kunt u dat hier even, liefst letterlijk, delen?

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jun 6, 2020 om 12:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Staat daar niets van in het contract dan is het een eenzijdige wijziging van de overeenkomst en dan heeft u normaliter het recht te annuleren maar....het is afhankelijk in welke periode u gereserveerd heeft. Maar er is ook nog de algemene voorwaarden.

Je hebt als gast van Efteling Bosrijk onbeperkt toegang tot het Efteling Park (exclusief avondopenstelling in juli en augustus),

Voor de voorwaarden zie hier

alfatrion
door alfatrion Jun 7, 2020 om 15:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Die voorwaarden bestonden nog niet toen TS bestelde.

gerbera
door gerbera Jun 7, 2020 om 16:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Die bestaat al jaren, lees ff entree tot het park, alleen zijn nu de openingstijden veranderd en is er nu een dag en avond opening. Maar voor de door mij aangegeven periode is dat al jaren zo dat in die periode extra betaald moet worden. En dat is wat ik schrijf

alfatrion
door alfatrion Jun 7, 2020 om 19:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doelde op de voorwaarden die je citeerde. De Efteling adverteerde met openingstijden die eindigden om 18h, 19h of 20h. Ik neem aan dat dit inbegrepen zit in de prijs. Dat is nu veranderd, ook voor mensen die al geboekt hebben. Daar zit het probleem.

Tr
door Trostomaat Jun 7, 2020 om 21:10
239 Antwoorden / Vragen

Ze adverteerde ook met openingstijden die begonnen om 10h of 11h.
Het ligt dus aan de precies datums van je verblijf of je recht van spreken hebt, en zo ja, in welke mate.

Bij  verblijf in juli en augustus 2020 zijn de daadwerkelijke tijden geworden: van 9h tot 18h, voor iedere dag.

Inbegrepen in de prijs is toegang tot het park gedurende je verblijf, tijdens die reguliere openingstijden.
Een boeker zal verwachten dat hij het park in mag op de openingstijden waarvan op het moment van boeken aan hem gepresenteerd is dat ze zouden gelden tijdens zijn verblijf. Ten opzichte van die (mogelijke) verwachting krijgt hij er voor iedere dag van zijn verblijf in de ochtend 1 of 2 uur bij. Voor iedere dag van zijn verblijf gaat er aan het eind van de dag 0, 1 of 2 uur af.

gerbera
door gerbera Jun 7, 2020 om 21:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@alfatron, Dus schreef ik,  Staat daar niets van in het contract dan is het een eenzijdige wijziging van de overeenkomst en dan heeft u normaliter het recht te annuleren.

Tr
door Trostomaat Jun 7, 2020 om 21:49
239 Antwoorden / Vragen

@gerbera, en dat is dus niet waar. Er zitten wel wat meer haken en ogen aan.
En er moet sprake zijn van 'tekortschieten in de nakoming'. Ook moet de tekortkoming de ontbinding kunnen rechtvaardigen, d.w.z. ze mag niet te gering zijn.

mi
door miennaamishaaz Jul 12, 2020 om 18:59
725 Antwoorden / 1 Vragen

als ik de Laatste archived page bekijk staat er niets over in van dat je niet in de avonduren het park mag bezoeken als Hotelgast.
https://web.archive.org/web/20190528010157/https://www.efteling.com/nl/bosrijk/algemene-informatie

ne
door neodutchio - Jun 6, 2020 om 12:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als overnachter krijgt u de mogelijkheid om binnen de reguliere openingsuren binnen te gaan. Sterker, u mag zelfs een half uur eerder het park in. Echter zijn sinds dit seizoen de reguliere openingstijden aangepast. Ze zijn nu elke dag open tot 18:00u. Om 19:00u gaat de efteling extra open, maar alleen voor diegene die een kaart daarvoor gekocht hebben. Deze extra uren vallen buiten de reguliere openingsuren.

U hebt geen verblijf geboekt met onbeperkte toegang, maar met onbeperkte toegang binnen de reguliere openingstijden. En die tijden zijn aangepast.

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:18
239 Antwoorden / Vragen

Dit is exact de juiste uitleg.

Repelstaaltje
door Repelstaaltje Jul 12, 2020 om 01:07
1 Antwoorden / Vragen

Kan je me dan uitleggen dat als je nu nog een huisje boekt er aangegeven word dat je eerder het park in mag als andere bezoekers terwijl dat niet zo is.
Het gaat niet alleen over de avonden.
En in 2019 waren er al berichten/krantenartikels over de openingstijden van dit jaar dus dan noem ik dat voor de zomer wel een reguliere tijd.

ne
door neodutchio Jul 12, 2020 om 08:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, nu mag je zelfs nog eerder het park in. Oorspronkelijk was 10:00u de officiele openingstijd. Als gast mocht je dan om 9:30u naar binnen en nu al om 9:00u.
De tekst die nu op de site staat is: Bovendien heb je een half uur eerder toegang tot het Park (m.u.v. verblijven in juli en augustus). Omdat ze al een uur eerder open gaan vervalt dat extra half uur.

Al met al zijn op de meeste dagen de openingstijden verruimt.

go
door goth63 - Jun 6, 2020 om 12:35
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben in december geboekt..

go
door goth63 - Jun 6, 2020 om 12:39
10 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt helemaal Shoppie

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 6, 2020 om 12:46
11513 Antwoorden / 15 Vragen
go
door goth63 - Jun 6, 2020 om 12:51
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik dat artikel kan ik me helemaal vinden Maritas want het is ook precies zoals het daar staat.

marita5
door marita5 Jun 6, 2020 om 13:00
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Een duur grapje .

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:22
239 Antwoorden / Vragen

Helemaal geen duur grapje. Er is geen verplichting om van de extra avondopening gebruik te maken. Het is eigen keuze als men dat wil en voor hoeveel avonden men dat wil.
Ik vind dat de Efteling dit prima aanpakt, gegeven de coronacrisis.
#IstandwithTheEfteling ;)
Zij willen zo veel mogelijk gasten kunnen verwelkomen en dat lukt zo het best (helaas is dat nog steeds slechts 1/3 van wat voor de coronacrisis mogelijk was).

panter22
door panter22 - Jun 6, 2020 om 13:34
6599 Antwoorden / Vragen

Door de coronamaatregelen zijn er maatregelen genomen om toch zoveel mogelijk mensen de kans te geven het park te bezoeken.
Je mag onbeperkt tot 18.00 uur in het park zijn. 's avonds is voor abonnementshouders en wil je dan ook, dan moet je betalen.
Misschien zou je begrip moeten hebben voor je medemens die ook graag naar het park wil. Soms is het geven en nemen.
Geniet van het park nu het weer kan en verpest je vakantie niet door te mopperen over iets wat nu even niet kan.

marita5
door marita5 Jun 6, 2020 om 13:40
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , heeft u de bedragen gelezen in mijn link , wat de mensen moeten bij betalen ? Duur grapje . Dan zou ik ook mopperen van hier tot in Tokio ;-)) Alhoewel dit lost ook niks op .

panter22
door panter22 Jun 6, 2020 om 13:48
6599 Antwoorden / Vragen

Ja, er hoeft alleen bij betaald te worden als ze in de avonduren willen. Overdag is bij de prijs inbegrepen.,

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:26
239 Antwoorden / Vragen

De Efteling doet dit gewoon prima, gegeven de omstandigheden.

Niet mee eens: ga maar naar de rechter.

ne
door neodutchio Jun 7, 2020 om 21:46
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En bij de rechter ga je echt geen gelijk krijgen. Je boekt geen onbeperkte toegang, er is een accomodatie geboekt. En bij die boeking kan je gebruik maken van het park binnen de reguliere openingstijden. Er worden vooraf geen tijden gegeven. Dat ze vorig jaar later open gingen en later sloten geeft geen zekerheid dat ze dat dit jaar aanhouden.

Repelstaaltje
door Repelstaaltje Jul 12, 2020 om 01:04
1 Antwoorden / Vragen

Makkelijk praten zeg als je zelf niet geboekt hebt.
En het park is in de avond uitgestorven.
Dus die behoefte valt wel mee.
En er is al vastgesteld door meerdere organisaties dat Efteling hier zich niet aan de regels houd.

ne
door neodutchio Jul 12, 2020 om 20:27
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hebben zeker wel geboekt voor binnenkort.
Door welke organisaties is vastgesteld dat de Efteling zich niet aan welke regels houdt? De meeste mensen hebben in juli en augustus een langere mogelijkheid om het park in te gaan. Slechts op enkele dagen zal het een uur schelen in openingstijd. Maar dat wordt weer gecompenseerd door kortere rijen omdat er minder mensen naar binnen kunnen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2020 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is een mooie tegenvaller!
Zou me daar ook boos over maken.
Ten tijde van de boeking kon je er van uitgaan dat de avondtoegang inclusief was.
Het staat de Efteling uiteraard vrij om de toegangstijden aan te passen, maar dat kan niet zomaar ten koste van de gasten gaan die reeds geboekt hebben.
Enige compensatie zou ze sieren.
Aangezien ze eenzijdig de Voorwaarden van je boeking veranderd hebben zou je kosteloos moeten kunnen annuleren (maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn).
Ondanks alles: toch een paar fijne dagen toegewenst.

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:28
239 Antwoorden / Vragen

U zegt dat de voorwaarden van de boeking eenzijdig gewijzigd zijn. Ik denk het niet. Welke voorwaarden zijn dat dan precies?

Wat gewijzigd is, zijn de reguliere openingstijden.

alfatrion
door alfatrion Jun 7, 2020 om 15:29
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De openingstijden maken deel uit van de voorwaarden.

ne
door neodutchio Jun 7, 2020 om 20:39
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De openingstijden maken juist geen deel uit van de voorwaarden. Je boekt een overnachtingsplek met daarbij toegang tot het pretpark. De Efteling bestaat uit verschillende onderdelen. Je boekt dus niet bij het pretpark, je boekt bij de accomodatie. En bij die accomodatie krijg je onbeperkt toegang tot het pretpark tijdens de regulieren openingsuren. Er staan geen openingsuren in de overeenkomst.
Dit is hetzelfde als een huisje boeken bij een vakantiepark die het aanwezige zwembad een uur eerder sluit. Of de supermarkt op de camping die sinds dit jaar geen broodjes meer verkoopt. Je boekt geen huisje met zwemgelegenheid tot een bepaalde tijd of een camping met supermarkt die bepaalde broodjes verkoopt. Je boekt een huisje op een vakantieparc waar een zwembad aanwezig is en een campingplek waar ook een supermarkt gevestigd is.
Een knappe jurist die het voor elkaar zal krijgen om een overeenkomst te laten ontbinden op iets wat niet afgesproken is. Tenzij iemand kan aangeven dat broodjes bij een supermarkt of een zwembad die vorig jaar tot een later tijdstip open was bij een boeking hoort.

Topantwoord

Fa
door Familie de Jongh - Jun 30, 2020 om 22:13
1 Antwoorden / Vragen

Graag wil ik reageren op het bericht van goth63 over de Efteling. Ik weet niet of dit de juiste weg is.
Wij als gezin met 4 kinderen lopen namelijk tegen hetzelfde aan. Wij hebben in oktober 2019 een midweek naar de Efteling geboekt met onbeperkt toegang tot het Park. Wij hebben juist in het hoogseizoen geboekt, zodat we dan 's avonds ook het park in kunnen. Hier hebben wij ook veel voor betaald.
Nu krijgen wij als mededeling dat de Efteling 's avonds open gaat (dat waren ze toch altijd al tijdens het hoogseizoen.. ????), maarrrrr dat het niet bij ons verblijf in zit...pardon? Het voelt voor ons als een sigaar uit eigen doos. De Efteling doet het voorkomen alsof wij iets extra's krijgen, maar eigenlijk moeten wij extra betalen voor iets waar wij al voor hebben betaald? Met bellen en een klacht sturen komen we niet zoveel verder. Een andere optie zoals bv reductie op de prijs van ons verblijf, of annuleren wordt ook niet geboden. Hier moeten we het mee doen en er wordt ons een Spookjesachtig verblijf toegewenst. Deze manier van omgaan met klanten vinden wij alles behalve Sprookjesachtig. Wij zijn dan ook erg teleurgesteld in de Efteling.
Wij snappen dat deze tijd om aanpassingen van iedereen vraagt, maar dit klopt onzes inziens gewoon niet.....

Tr
door Trostomaat Jul 1, 2020 om 01:35
239 Antwoorden / Vragen

Waarom klopt het niet?
Of u recht heeft tot (beperkte) avondtoegang op grond van uw boeking wordt niet bepaald door de aannames die u over die openingstijden  doet ('dat waren ze toch altijd al tijdens het hoogseizoen'), maar wat u mocht verwachten op grond van die boeking. Dat heeft eerder te maken met openingstijden die de Efteling gepubliceerd kan hebben ten tijde van het boekingsmoment of wat men anderszins aan u beloofd heeft.
Het zou redelijk te stellen dat je ervan uit mocht gaan dat u op die tijden toegang zou hebben.

Op welke tijden mag u nu binnen en wat zou dat anders geweest zijn? Wat is het verschil?

ne
door neodutchio Jul 1, 2020 om 07:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe komt u er bij dat het park 's avonds open zou zijn? De openingstijden die vorig jaar bekend waren voor dit jaar was het park enkel in het weekend open van 10:00 tot 20:00u en slechts in de week van 20 tot 25 juli ook van 10:00 tot 20:00u. Alle andere dagen van 10:00 tot 18:00u. U mag nu dus een uur eerder al het park in.
In augustus idem. Enkel van 3 tot 8 augustus was het park open van 10:00 tot 20:00u. Alle andere door de weekse dagen 11:00 tot 18:00 en in het weekend 11:00 tot 19:00u. Dat zijn tijden die toendertijd op internet stonden.

Bijna de hele zomer zou de efteling dus niet tot 's avonds open zijn. Nu zijn de openingstijden verandert en krijgen de meeste mensen juist meer waar voor hun geld. 1 tot 2 uur eerder het park in. Enkel in de weekenden, wanneer u daar dus niet bent, en tijdens 2 specifieke weken mag u een uurtje korter in het park verblijven.

Nergens in de overeenkomst wordt gerept over openingstijden of is er een belofte gemaakt dat u langer het park in mag dan in 2019. U mag nu eerder het park in en op hetzelfde moment weer uit het park. En voor 25 euro extra mag u om 19:00u terug komen tot 23:00u.

panter22
door panter22 Jul 1, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wij snappen dat deze tijd om aanpassingen van iedereen vraagt, ...
Jullie zijn het er niet mee eens en willen je niet aanpassen
Dan is er een mogelijkheid om schriftelijk een klacht in te dienen bij de organisatie waar jullie hebben geboekt.

lo
door lovewinnie - Jul 1, 2020 om 08:12
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal is hij in elk jaar alle vrijdag en zaterdag avonden in juli en augustus open tot 23.00. volgens mijn ook voor de mensen die overnachten. Andere dagen normale openingstijden

Helaas door corona vervallen alle zomer avonden ( evenementen) en werken ze met 2 aparte dagdelen . U mag gebruik maken van de reguliere openingstijden . De avonden zijn extra . Staat los het evenement. Ook mensen die een ticket kopen normaal.voor hele dag  ( 10 tot 23.00 uur ) moeten nu 6 uur het park uit en willen ze avond toch blijven nieuw ticket kopen, reserveren. Er zijn nu eenmaal geen zomeravonden nu . Zijn letterlijk 2 losse dagdelen .

U kunt terecht in reguliere openingstijden en ik denk dat er ergens in kleine letters vast wel staat dat deze kunnen wijzigen .

ne
door neodutchio Jul 1, 2020 om 08:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als je kijkt naar de gecommuniceerde openingestijden die vorig jaar op de site stonden voor dit jaar, was de langste openingsdag 10:00 tot 20:00u. Op geen enkele dag was de planning dat ze tot 23:00u open zouden zijn. Tenminste, niet bij de reguliere gecommuniceerde openingsuren.

lo
door lovewinnie Jul 1, 2020 om 08:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net opgezocht en zomeravonden voor 2020 waren al afgelast. In 2020 zouden er geen zomeravonden plaatst vinden. wel zou hij langer open blijven , Tot 22 uur als ik goed heb gelezen . Staan geen uitzondering bij.
Ik als abonnement houder wist hier ok niks van . Dacht dat zomeravonden niet doorgingen door corona maar dat is dus niet zo. Het ging sowieso al niet door.

https://www.looopings.nl/weblog/12830/Efteling-s-zomers-langer-open-in-2020--maar-zonder-Negen-Pleinen-Festijn.html

Tr
door Trostomaat Jul 12, 2020 om 14:55
239 Antwoorden / Vragen

Inderdaad. Dus 'normaal.voor hele dag  ( 10 tot 23.00 uur )' is gewoon niet waar.

lo
door lovewinnie Jul 12, 2020 om 19:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vrijdag en zaterdag waren tot die tijd in juli en augustus 2019 zeker wel tot 23 uur. Andere dagen gewoon 8 uur. . Maar hoe dat zou zijn in 2020 weet ik zo niet. Weet wel dat zomeravonden niet zouden plaatsvinden in 2020

ne
door neodutchio Jul 12, 2020 om 20:30
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Op het forum van Radar heet Alfatrion de openingstijden voor deze maanden neergezet die in oktober 2019 op de site van de Efteling stonden. En slechts 2 weken en enkele weekenden zou het park open zijn van 10:00 tot 20:00u. De andere dagen verschilde het. Soms van 10:00 tot 18:00 of 19:00u en zelfs dagen pas vanaf 11:00u open. Er is nooit opgenomen dat ze tot 23:00u open zouden zijn.

De
door DennisR - Jul 2, 2020 om 14:24
8 Antwoorden / 2 Vragen

Waren de avond van tevoren al ingebrepen? Of is dit als extra optie erbij gekomen? Bij slagharen heb ik meegemaakt dat het park plotseling langer open was 's avonds maar dat koste niets extra's en konden we gewoon het park inlopen.

Repelstaaltje
door Repelstaaltje - Jul 12, 2020 om 00:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb percies hetzelfde probleem.
De voorwaarden aandachtig nagelezen maar nergens een antwoord op deze vraag gevonden.
En zelfs twee keer gemaild met ze maar word gewoon genegeerd.
En mijn moeder heeft heel lang aan de telefoon in de wacht gezeten.
waarna ze uiteindelijk een medewerker aan de telefoon kreeg.
Die gaf haar de reactie dat ze pas twee weken voor vertrek antwoord willen geven op de vragen omdat dingen nog kunnen wijzen.
Kortom als je dan nog zou willen annuleren ben je 75 procent van je geld kwijt.
Ik ben geschokt van dit alles want niet gewend van de Efteling.
En dan lees ik vandaag dat iemand met een abonnement al 100 keer in de max en moritz is geweest omdat ze bijna dagelijks gaat.
En dat kan dan wel echt schandalig en in de avond is het park uitgestorven.
Waarop de Efteling vorige week verblijfsgasten gratis toegang gaven.
Maar dat was maar een beperkt aantal dus de andere hadden gewoon pech.
En degene die al een kaartje hadden gekocht ook.

panter22
door panter22 Jul 12, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Het was je misschien nog biet opgevallen, maar de wereld is veranderd sinds het coronavirus.
De Efteling moet zich aan de regels van het RIVM houden en dat betekent dat alles niet meer zo is als voorheen.
Wen er maar aan.

ne
door neodutchio Jul 12, 2020 om 20:35
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Elke abonnementhouder kan eenmalig een bezoek reserveren. Pas na die dag kan er opnieuw gereserveerd worden. Dus waar u gehoord hebt dat iemand bijna dagelijks gaat ben ik wel benieuwd naar.
Maar wat is uw probleem dan? Dat u 1 tot 2 uur eerder het park in kan? En dat op een beperkt aantal dagen in het hoogseizoen het park niet om 20:00u of om 19:00u sluit, maar om 18:00u? En dat vanwege een begrijpelijke oorzaak.

Er wordt u een onbeperkte toegang tot de reguliere openingstijden gegeven. En daar kunt u ook gewoon gebruik van maken. En dat wil zeggen dat er 2/3 van de tijd langer toegang is. In die overige 1/3 van de tijd scheelt het een uurtje dat je korter naar binnen kan. Het uurtje dat u in normale omstandigheden in rijen moet wachten vanwege de drukte. Dus al met al verliest men aan netto tijd niets. En de op de meeste dagen is er gewoon een tijdswinst. Ik snap werkelijk niet wat daar het probleem van is.