Mag Sunweb een kortingsaanbieding intrekken?
In december kreeg ik een mail van Sunweb met een kortingscode van € 75,00 en deze was geldig tot 6 januari 2019. Op 5 januari boekte ik een reis en gebruikte deze kortingscode. Toen ik terug kwam van vakantie in januari zag ik dat die korting van € 75,00 niet door Sunweb was meegenomen in de factuur. Sunweb bood toen aan om bij de volgende boeking de reserveringskosten van € 25,00 in mindering te brengen. Hier was ik het niet mee eens en mailde dat ook. Daarna kreeg ik een mail van Sunweb dat ze niet anders konden doen dan hun eerdere voorstel. Mijn vraag is: Mag Sunweb dit doen?
Neen, als de kortingsbon geldig was tot en met 5 januari. Sunweb is aangesloten bij de ANVR en de geschillencie. reizen dus daar een klacht indieien.
Maar je ziet bij het boeken toch de te betalen prijs? Je krijgt toch niet een factuur achteraf? Je moet toch EERST betalen en gaat dan pas op vakantie.
Je hebt dus niet gezien bij het boeken dat je kortingscode niet toegepast was?
Want je had dan natuurlijk METEEN moeten reageren.
Nu wordt het lastig om aan te tonen dat je van die kortingscode gebruik hebt gemaakt.
Zou ze toch nog maar eens een brief sturen met daarbij een kopie van die mail met kortingscode en een kopie van de boeking van 5 januari.
Lijkt me dat ze alsnog kunnen terugbetalen.
En anders proberen via de Geschillencommissie reizen, maar ......
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen:
€ 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Hallo Tien ,
Sunweb is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
https://www.sunweb.nl/keurmerken
Na nogmaals meerdere emails van mij dat ik het er niet mee eens ben, heeft Sunweb alsnog de beloofde korting toegekend dus ik ben tevreden.
Nee, u heeft uzelf aan de voorwaarden gehouden, voor subweb geldt hetzelfde. Sunweb moet u de 75 euro op uw rekening storten.
Hou toch op !
Je kunt nergens een reis boeken als je niet vooraf betaald hebt.
En dan zie je gelijk dat de rekening niet klopt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer