ti
door tien Feb 25, 2019 om 13:44
Vakantie & reizen

Mag Sunweb een kortingsaanbieding intrekken?

In december kreeg ik een mail van Sunweb met een kortingscode van € 75,00 en deze was geldig tot 6 januari 2019. Op 5 januari boekte ik een reis en gebruikte deze kortingscode. Toen ik terug kwam van vakantie in januari zag ik dat die korting van € 75,00 niet door Sunweb was meegenomen in de factuur. Sunweb bood toen aan om bij de volgende boeking de reserveringskosten van € 25,00 in mindering te brengen. Hier was ik het niet mee eens en mailde dat ook. Daarna kreeg ik een mail van Sunweb dat ze niet anders konden doen dan hun eerdere voorstel. Mijn vraag is: Mag Sunweb dit doen?

6143 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2019 om 13:47
16867 Antwoorden / 202 Vragen
2

Neen, als de kortingsbon geldig was tot en met 5 januari. Sunweb is aangesloten bij de ANVR en de geschillencie. reizen dus daar een klacht indieien.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2019 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
3

Maar je ziet bij het boeken toch de te betalen prijs? Je krijgt toch niet een factuur achteraf? Je moet toch EERST betalen en gaat dan pas op vakantie.
Je hebt dus niet gezien bij het boeken dat je kortingscode niet toegepast was?
Want je had dan natuurlijk METEEN moeten reageren.
Nu wordt het lastig om aan te tonen dat je van die kortingscode gebruik hebt gemaakt.
Zou ze toch nog maar eens een brief sturen met daarbij een kopie van die mail met kortingscode en een kopie van de boeking van 5 januari.
Lijkt me dat ze alsnog kunnen terugbetalen.
En anders proberen via de Geschillencommissie reizen, maar ......
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen:
€ 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

marita5
door marita5 - Feb 25, 2019 om 14:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Tien , 

Sunweb is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 

https://www.sunweb.nl/keurmerken

ti
door tien - Feb 27, 2019 om 12:19
32 Antwoorden / 21 Vragen
2

Na nogmaals meerdere emails van mij dat ik het er niet mee eens ben, heeft Sunweb alsnog de beloofde korting toegekend dus ik ben tevreden.

mo
door mof - Feb 27, 2019 om 12:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

Nee, u heeft uzelf aan de voorwaarden gehouden, voor subweb geldt hetzelfde. Sunweb moet u de 75 euro op uw rekening storten.

ti
door tien - Feb 27, 2019 om 12:56
32 Antwoorden / 21 Vragen
1

Het geld wordt inderdaad op mijn rekening gestort.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2019 om 13:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen
0

@Tien , 

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

wimmi20
door wimmi20 - Feb 27, 2019 om 17:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hou toch op !
Je kunt nergens een reis boeken als je niet vooraf betaald hebt.
En dan zie je gelijk dat de rekening niet klopt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer