ar
door arend03 Feb 26, 2009 om 21:32
Vakantie & reizen

Moeite met reiscatalogi

Heb je eindelijk een reisje uitgezocht, alles uitgerekend

zoveel mogelijk de kleine lettertjes gelezen (dat kost je al flink wat
tijd en moeite) ga je naar het reisbureau, blijkt dat ze inmiddels weer
een nieuwe prijsbijlage hebben in dit geval van Holl.Int., terwijl de
oude t/m juni 2009 gold, maar wel duurder geworden he.

Ik baal hiervan, toch niet zo gek dat de mensen zelf op internet gaan zoeken.

293 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 26, 2009 om 21:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als het goed is staat er in de brochures aangegeven tot wanneer prijzen gelden/wanneer er nieuwe prijs uitkomt.

Groetjes,

brynnar
door brynnar - Feb 27, 2009 om 08:55
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Persoonlijk zou ik speciaal dit jaar de last-minutes willen aanraden. Grote kans dat i.v.m. de crisis en de teruglopende uitgaven van de consument er veel voor weinig te krijgen zal zijn.

Mvgr - B

do
door dolcevita81 - Feb 27, 2009 om 10:56
22 Antwoorden / 4 Vragen

Als er in de catalogi staat dat de prijzen tot en met 30 juni 2009 geldig zijn, hoeft u de prijsverhoging niet te accepteren.

stacey
door stacey - Feb 27, 2009 om 14:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Prijzen gelden veelal voor de reisdata, dus als je nu boekt voor Aug. is het veelal prijs onder voorbehoud van de prijswijzigingen in bv Juni omdat de ` Augustus-prijs` simpelweg dan in de Jan. catalogus nog niet bekend is.

Dus valt er niet  iets `niet te accepteren` in dat geval.

mw
door mw1978 - Mar 15, 2009 om 20:07
25 Antwoorden / 0 Vragen

waarom al die moeite van het doorbladeren van de prijsbijlage???
ga naar het reisbureau, ziij hebben de actuele prijzen en kunnen voor u misschien de moeite besparen omdat dezelfde reis bij een andere touroperator voordeliger is.

Zelf ben ik werkzaam bij d-reizen, wanneer u bij ons in de winkel aande balie plaats neemt gaan we kijken aan de hand van uw wensen wat er beschikbaar is, we hebben een heel makkelijk systeem waar het aanbod van alle grote touroperators ingeladen staat. Dit bespaart u een hoop frustaties wanneer u thuis op de bank de prijsbijlage doorneemt. De reisadviseuse rekent voor u de prijzen uit (wanneer er verschillende touroperators zijn die uw reis aanbieden vergelijken we deze).

Met betrekking tot uw opmerking over verschillende prijsbijlagen, bijvoorbeeld holland international werkt met prijsbijlage waar de prijzen voor het hele zomerseizoen in staan, maar deze komen indecember binnen en zijn doorgaans geldig tot 31 januari, dan komen er nieuwe prijsbijlagen, die vanaf dat moment geldig zijn. In de oude prijsbijlage staan de prijzen inclusief hogere vroegboekkortingen, deze vervallen na een bepaalde datum en vandaar ook hogere prijzen.De datum tot wanneer een prijsbijlage geldig is staat bij holland international keurig rechtsbovenin vermeld op het voorblad. Desondanks houdt een touroperator zich het recht voor om tussentijds wijzigingen door te voeren. Tip dus, vroegboeken loont, u heeft zelf het prijs verschil ervaren. Als u eerder geboekt had was de kans groter geweest dat u uw vakantie voordeliger had kunnen boeken.

En op internet zoeken geeft ook gevaren, want wat als u een leuke vakantie gevonden heeft en deze wordt aangeboden door touroperator a, b en c. Maar u kijkt alleen bij touroperator a en b en vergeet c. Maar nu was c wel het voordeligst, zou toch vervelend zijn, dus kom gewoon naar d-reizen en laat ons het werk voor u doen. Wij hebben als onafhankelijk reisbureau het overzicht over alle grote touroperators en kunnen met recht als enige reisbureau zeggen dat wij echt onafhankelijk zijn en niet verbonden zijn aan een touroperator.

Succes