hd
door hdg52 Dec 19, 2011 om 19:17
Vakantie & reizen

Prijs vakantie

Elk jaar boek ik voor een behoorlijk bedrag hetzelfde tophotel op de Canarische eilanden.
Hoe kan het dat de prijs hetzelfde is als, ik zelf direct via Internet bij de touroperator reserveer, danwel door tussenkomst (bemiddeling) van mijn reisbureau?
In het 1e geval hoeft de touroperator de reisagent geen provisie/commissie te betalen. In het 2e geval wel. De touroperator kon mij op deze vraag geen antwoord geven.
In afwachting,

H de Geus

741 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 19, 2011 om 19:52
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat wil je hier nou horen? Ze gaan toch niet met zichzelf concurreren? Bovendien: hoe weet je dat het reisbureau dezelfde prijs aan de touroperator moet betalen als jij? Misschien kunnen ze het wel goedkoper regelen (o.a. door langlopende contracten en bulkinkoop) en rekenen ze er zelf een bedrag bovenop waardoor het op hetzelfde bedrag uitkomt.

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2011 om 20:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo hdg52,

Als je goedkoper uit wilt zijn kun je toch ook zelf het hotel boeken via hun site?
Scheelt vaak aanzienlijk.
En dan het ticket via Vliegwinkel o.i.d.

En anders: liever boeken via je reisbureau dan via internet als de prijs hetzelfde is. Heb je tenminste een aanspreekpunt indien nodig.

Met vr.gr.

ju
door juist ja - Dec 23, 2011 om 13:51
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er zijn genoeg internetreisbureaus die korting geven op de prijzen van de reisorganisaties zoals Tjingo, Traveltroef, 7%korting.nl, Travelbits etc etc. Goed zoeken levert u dus wel degelijk prijsvoordeel op. Succes ermee.

rj
door rjw - Dec 23, 2011 om 14:06
3298 Antwoorden / 5 Vragen
0

VOor de hoeveelheid werk maakt het niet uit of een reis via een reisbureau wordt verkocht of direct. In dat laatste moet de touroperator zelf het werk doen wat anders door het reisbureau wordt gedaan.

Daarnaast is het ook niet netjes om als touroperator onder de prijs van je resellers te gaan zitten. Dat kan je 1 keer doen, maar dan ligt je reisgids het seizoen daarop niet meer bij de reisbureau's.....

ma
door marian1957 - Dec 25, 2011 om 15:46
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=naitsoezn schreef op maandag 19 dec 2011, 19:52]Wat wil je hier nou horen? Ze gaan toch niet met zichzelf concurreren? Bovendien: hoe weet je dat het reisbureau dezelfde prijs aan de touroperator moet betalen als jij? Misschien kunnen ze het wel goedkoper regelen (o.a. door langlopende contracten en bulkinkoop) en rekenen ze er zelf een bedrag bovenop waardoor het op hetzelfde bedrag uitkomt.

Reisbureaus krijgen een commissie van de touroperator. Deze schommelt tussen de 9 en 11%.
Bij een reisbureau betaal je alleen nog wat administratiekosten, maar heb je wel hulp bij vragen, problemen, annuleringen etc.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer