Reis geboekt met verkeerd mail adres
Hallo,
Ik was op 23-2-2018 aan het kijken om een vakantiehuis op Atraveo.nl te huren om samen met wat vrienden naar toe te gaan. Ik heb destijds wat willekeurige gegevens ingevuld maar wel mijn eigen naam, adres en telefoonnnummer. Echter heb ik een verkeerd mail adres ingevuld wat resulteert in dat ik geen enkele mail heb ontvangen. Toen ik op 12-3-2018 werd gebeld dat ik een reis had geboekt was de bedenktijd van 14 dagen al verlopen en werd mij meedegedeeld dat ik de annuleringskosten moet betalen. Tussen de periode van 23-2-2018 en 12-3-2018 zijn meerdere aanmalingen gestuurd naar het willekeurige mail adres en zelfs een mail waarin gevraagd werd of ik de 'echte gegevens' kon opsturen. Helaas ben ik in de bedenktijd van 14 dagen niet gebeld en is er ook geen brief gestuurd of is er geen andere vorm van contact gezocht behalve door middel van mails (die ik dus niet ontvangen heb). Ik moet toegeven dat dit niet mijn slimste actie is geweest en dat dit een goede les is geweest. Er is in de tussentijd contact geweest met het reisbureau die aangeven dat ik gewoon moet betalen.
Mijn vragen: omdat ik de mails niet ontvangen heb zijn ze dan nog rechtsgeldig? Had de reisorganisatie meer kunnen doen? Als ik iemand anders zijn gegevens 'voor de grap' dan zit die persoon dus vast aan kosten of dan zal het voor deze persoon veel moeite kosten om er onder uit te komen? Welke opties heb ik nog?
Graag verneem ik jullie reacties.
Met vriendelijke groet
Jules
Dat is dus niet zo'n slimme actie van je geweest.
Wél je gegevens invullen, maar een fout mailadres.
Je hebt geboekt en zult nu dus de annuleringskosten moeten betalen.
Of toch - met die vrienden - gezellig naar dat vakantiehuis. ;-)
Het is een dure grap. Je hebt een vakantiehuis voor geboekt en een verkeerd emailadres opgegeven.
Dat kan de reisorganisatie niet weten.
Opties? Gebruik maken van het vakantiehuis of annuleringskosten betalen.
Hier kom je niet onderuit door de schuld bij de reisorganisatie te leggen. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je voor de grap gedaan hebt.
Kijk in de voorwaarden:
http://www.atraveo.nl/bemiddelingsvoorwaarden
.3 Contractwijzigingen (omboeking, annulering)
De voorwaarden voor de door de klant opgedragen of gewenste contractwijzigingen (bijvoorbeeld een omboeking, annulering) zijn afhankelijk van de algemene voorwaarden van de aanbieder. atraveo is gerechtigd deze kosten in naam van de aanbieder bij de klant in rekening te brengen en deze bedragen bij de klant te incasseren c.q. van de klant in te houden, indien deze kosten ontstaan door de contractwijziging die aan de klant toe te schrijven is. Bovendien brengt atraveo een vast bedrag aan omboekingskosten ad 30 euro in rekening.
Bedankt voor je antwoord EDRICK3, echter geef je niet concreet antwoord op mijn vragen omdat je nu alleen de feiten opsomt. Zou je zo vriendelijk willen zijn en een antwoord kunnen geven op de vragen die ik stel? Er wordt verwacht dat ik maandag betaal echter wil ik mijn opties weten voordat ik het geld overmaak.
Alvast bedankt
U zou sowieso geen bedenktijd gehad hebben bij het boeken van een reis.
Uw opties? Op reis gaan of annuleringskosten betalen.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/reizen/boeken-wijzigen-annuleren/wettelijke-bedenktijd-online-boeking
Het is nu zo dat de reis automatisch is geannuleerd omdat er niet is aan betaald. Ik wist in mijn geval niet dat ik moest aanbetalen omdat ik geen email heb ontvangen. Ik moet dus automatisch de annulerings kosten betalen.
En dat dan maar gauw doen.
Kijk in de voorwaarden:
http://www.atraveo.nl/bemiddelingsvoorwaarden
Ja.
Hallo @Jules,
het reisbureau is er dus achtergekomen dat u verkeerde gegevens hebt verstrekt en u dat via het verkeerde mailadres laten weten.
Dat zij u niet eerder waarschuwden zal wel zijn dat zij u niet in de gelegenheid wilden stellen om alles straffeloos ongedaan te maken.
De reisorganisatie heeft tijd in uw grap gestoken en daar betaalt u nu voor. Gratis lesje.
Hij geeft toch antwoord?
Dat is dus niet zo'n slimme actie van je geweest.
Wél je gegevens invullen, maar een fout mailadres.
Je hebt geboekt en zult nu dus de annuleringskosten moeten betalen.
Of toch - met die vrienden - gezellig naar dat vakantiehuis. ;-)
ja
@holy53, kan zijn dat de laatste 2 regels er later maar binnen het uur door @edrick3 bij zijn gezet.
@sjoppie, nee hoor. ;-)
@edrick3, ze stonden er dus al, ;-)
Topantwoord
Ja, de reisorganisatie had meer kunnen doen om u te informeren. Maar zij maken zich er nu erg makkelijk vanaf. Als uw e-mailadres fout was, maar uw adresgegevens correct dan hadden zij u moeten aanschrijven of even telefonisch contact met u op moeten nemen. Dat hebben zij verzuimd. Iedereen kan een fout maken, u ook, maar er moet wel een faire kans geboden worden om uw gemaakte fout binnen redelijke termijn te herstellen. Die kans is u niet geboden.
Had de reisorganisatie kunnen weten dat uw e-mailadres fout was? Ja, als het foute e-mailadres een niet bestaand e-mailadres is wel. Als je een email stuurt naar een niet bestaand e-mailadres dan komt de verstuurde email binnen luttele seconden terug. De verzender van de email weet dan dat er in het e-mailadrres iets fout zit. Dan kun je op een andere wijze met de geadresseerde contact op proberen te nemen. U kunt dat zelf controleren. Stuur zelf een email naar dat foute e-mailadres en wacht of de verstuurde email terugkomt of niet. Komt deze terug dan heeft u het bewijs in handen dat de reisorganisatie het daarbij heeft gelaten, sterker nog er niets mee heeft gedaan en bij herhaling in dezelfde fout is gevallen. Print deze teruggekomen email uit, dat is uw bewijs zwart op wit.
Schrijf de reisorganisatie daarover aan en stel ze in gebreke. Komt het eventueel tot een civiele rechtzaak dan kunt u aantonen dat de reisorganisatie in gebreke gebleven is om op een andere manier, die wel goed was en waarvan zij ook over de gegevens beschikten, contact met u op te nemen.
Hartelijk dank voor uw duidelijke reactie.
Het mailadres is een bestaand mail adres helaas. Ik zal zeker contact opnemen met de reisorganisatie en vragen waarom er niet eerder contact is gezocht via telefoon of per post binnen de 14 dagen.
Als 12341234 dat vakantiehuis had willen boeken, dan was ik het met je eens geweest.
Dan was de reisorganisatie wat te verwijten geweest en had ze de kans moeten krijgen om de vergissing met het emailadres recht te zetten om alsnog het vakantiehuis voor de aangeboden prijs te huren.
Echter, ze was helemaal niet van plan te boeken en zal dit ook aan de reisorganisatie hebben meegedeeld.
Ze had voor de grap geboekt.Bovendien heeft ze geen 14 dagen herroepingsrecht.
Ik denk niet dat ze dit bij een rechtzaak gaat winnen. En mocht de reisorganisatie nog niet op de hoogte zijn van deze uit de hand gelopen grap. Dan kunnen ze het nu zeker weten.
Hallo PANTER22, Ik wil even terugkomen op uw reactie. Ik heb niet voor de grap geboekt maar perongeluk. Ik wilde de totaalprijs zien en om die reden heb ik wat gegevens ingevuld zodat ik snel de totaalprijs kon zien. Er is hier iets misgegaan en ik heb perongeluk de vakantie geboekt. Wij zijn op dit moment daadwerkelijk bezig op zoek naar een vakantie (ook naar hetzelfde gebied) en zijn ons nu flink aan het oriënteren. Om die reden wil ik een overzicht hebben wat de kosten zijn van alle accomodaties.
Maar je hoeft je eigen gegevens helemaal niet in te vullen om een prijs te zien en waarom neemt u dan iemand anders zijn mailadres?
Dat is een fout geweest. Ik heb op de pijl geklikt en blijkbaar resulteert dat in het meteen bevestigen van de boeking. Ik wilde de extra kosten ook nog zien (administratiekosten etc.), deze staat niet vermeld op de beginpagina.
Als u een bestaand emailadres heeft opgegeven dan wordt het een stuk moeilijker voor u uw geld terug te halen. Die emails zijn door de reisorganisatie verstuurd, die zijn ergens aangekomen en het reisbureau kon dus niet op de hoogte zijn dat het emailadres fout was. Zij zijn er vanuit gegaan dat de email door de aanvrager simpelweg niet gelezen is, of dat de aanvrager daar niet op gereageerd heeft. Daarom hebben zij niet op andere wijze contact met u opgenomen. Helaas hebben reisorganisaties nogal wat negatieve ervaringen met personen die het minder goed bedoelen als u. Daar nemen zij hun maatregelen tegen waar u weinig meer aan kunt doen.
U raadt ik aan zelf eens telefonisch met de reisorganisatie contact op te nemen of, als dat mogelijk is, een afspraak te maken om er eens langs te gaan. In een goed gesprek, mogelijk onder het genot van een bak koffie en met wederzijds respect voor elkaars argumenten, komt u dan met elkaar toch misschien nog tot een redelijke oplossing.
Het is niet aan het reisbureau om uw mailadres te controleren en al.zeker niet om binnen 14 dagen contact met u te zoeken.
En hoe moeten zijnde geldigheid van een mailadres controleren? Als de mail niet terugkomt zal het wel goed zijn toch.
Uw mogelijkheden zijn duidelijk en kent u zelf ook. Lees anders de reactie van @tijger1. Dat is dus ook wat @edrick3 zegt, die uw vraag gewoon goed beantwoordt.
U komt er dus niet onderuit ook al hoopt u hier anders te lezen.
Hallo PANTER22, Ik wil even terugkomen op uw reactie. Ik heb niet voor de grap geboekt maar perongeluk. Ik wilde de totaalprijs zien en om die reden heb ik wat gegevens ingevuld zodat ik snel de totaalprijs kon zien. Er is hier iets misgegaan en ik heb perongeluk de vakantie geboekt. Wij zijn op dit moment daadwerkelijk bezig op zoek naar een vakantie (ook naar hetzelfde gebied) en zijn ons nu flink aan het oriënteren. Om die reden wil ik een overzicht hebben wat de kosten zijn van alle accomodaties.
U hebt al uw eigen gegevens ingevuld behalve het mailadres. Dus niets willekeurig.
@12341234, dat heb je al geschreven. ;-) .Dat je daadwerkelijk op zoekt bent kan dan waar zijn, realiteit is dat je dan twee vakanties moet gaan betalen. Ook de "per ongeluk" vakantie.
@12341234
Ook ik heb wel eens gegevens ingevuld om te kijken wat iets kost echter wel gegevens die niet naar mij te traceren zijn (verzonnen naam, adres en telefoonnummer). Wat ik nooit heb gedaan is vervolgens op bevestigen geklikt omdat je daarmee een overeenkomst aangaat.
U heeft en uw persoonsgegevens opgegeven en de reis vervolgens bevestigd en geboekt en dat wist u. Dat u een bestaand mail adres heeft gebruikt die niet van u is is uw eigen fout. Betaal de kosten voordat deze hoger worden want eronder uitkomen zal niet zomaar lukken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer