Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:40
Vakantie & reizen

Reis geboekt

Hallo,

wij hebben een pakketreis geboekt afgelopen januari bij een reisburo wat aangesloten is bij de anvr.Echter hebben wij nog niks aanbetaald. Dit hoeft pas 6 juni ivm een actie tijdens het boek moment. Wat is ons recht? We zouden dan betalen voor iets wat je niet weet of het nog plaats kan vinden.
groetjes

1257 5 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - May 2, 2020 om 19:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft het recht op de betaling op te schorten tot u zekerheid heeft verkregen over het doorgaan van de reis.

Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:55
Antwoorden / 1 Vragen

Besankt voor uw bericht

lo
door lovewinnie - May 2, 2020 om 19:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas moet u toch betalen. Velen hebben dit probleem. Tenzij rutte besluit geen vliegvakantie tot 1 augustus zitten wij veilig. Wel mag u eisen uiterlijk 14 dag ipv 6 WK van te voren te betalen .
( Wij gaan 14 juli) . Wij moeten uiterlijk 30 juni betalen ( 2wk ipv 6 WK van te voren ivm Corona)
Zolang de reis niet geannuleerd wordt heeft u de plicht te betalen. Wordt hij later geannuleerd krijgt u voucher . Annuleerd u zelf kost dat u een percentage en mag u ook geld gaan wegbrengen .
Succes

tijger1
door tijger1 May 2, 2020 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag van alles eisen. Maar waar staat dat je kunt eisen dat de periode ingekort moet worden tot twee weken?

Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw bericht

lo
door lovewinnie May 2, 2020 om 19:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag de betaling opschorten ivm onzekerheid. Ga het voor je opzoeken .

lo
door lovewinnie May 2, 2020 om 20:00
1210 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Puntje 5

marita5
door marita5 - May 2, 2020 om 20:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo San1986 ,

De kans is groot dat mijn pakketreis niet doorgaat. Moet ik nog betalen?

Wel betalen als uw aanbieder kan leveren

Zegt de aanbieder dat ze de reis nog gewoon kan uitvoeren volgens de afspraken? Dan moet u volgens de reisvoorwaarden gewoon de rekening betalen. Maar er zijn een paar uitzonderingen:

Niet betalen als uw aanbieder annuleert

Neem altijd eerst contact op met de aanbieder. Mogelijk geeft die zelf al aan dat u niet meer hoeft te betalen, omdat zij de reis zelf moeten annuleren. Als de aanbieder de reis niet uitvoert, hoeft u er ook niet voor te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug (zie vraag 1).

Niet betalen als u kosteloos mag annuleren

Soms mag u door corona een pakketreis zelf kosteloos annuleren. Dat mag als de situatie tijdens uw reis zo erg is, dat de reis niet door kan gaan (zie vraag 2). U hoeft dan niets meer te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug.

Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat

Heeft de aanbieder nog niet zelf geannuleerd? Maar is er een heel grote kans dat de reis niet door kan gaan? Bijvoorbeeld omdat er voor uw reisdata al een inreisverbod bekend is? Dan hebt u het wettelijke recht om uw betaling op te schorten. Dat betekent dat u wacht met betalen. U moet de aanbieder in een brief of e-mail uitleggen waarom u wacht met betalen.

U mag alleen wachten met betalen als u echt goede redenen hebt om te vrezen dat uw aanbieder de afspraken op uw reisdata en bestemming niet kan nakomen. Verwacht de aanbieder wel dat hij kan leveren? En hebt u hierover een meningsverschil? Dan kan de aanbieder u aanmanen te betalen en daarna incassokosten in rekening brengen. Of hij beëindigt de overeenkomst met u, omdat u niet betaalt. En hij brengt u hiervoor dan kosten in rekening.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

aurora1
door aurora1 - May 2, 2020 om 20:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw recht, om preciezer te zijn, uw plicht is om te betalen. Heel veel is onzeker voor iedereen, om allerlei redenen, maar dat ontslaat niemand van zijn (betaal) verplichtingen. Les verder de voorwaardenscheppende kijk op de website van de reisorganisatie, en lees de voorwaarden van uw annuleringsverzekering.