J.
door J.e Dec 17, 2017 om 11:46
Vakantie & reizen

Schade wordt niet volledig vergoed door Univé verzekeringen

In juni een valwind [is een zeer harde wind] gehad tijdens de vakantie in spanje met de camper. Luifel kapot en automatische schotel kapot. Geprobeerd zelf alles te maken onderdelen gehaald luifel zelf gerepareerd scheelt Univé al weer eem kleine € 600,- , Schotel in eerste instantie ook gerepareerd. Maar bij thuiskomst blijkt er toch meer aan de hand te zijn. Schade herstelbedrijf begroot de schade op € 1.850,- vervangen van onderdelen, arbeidsloon etc. . Exper van Univé is niet geweest maar zeg telefonisch ja je hebt de schotel al gebruikt is dus niet meer nieuw en de schade wordt maar voor 50 % vergoed. Dit gezeurd loopt nu al vanaf juni 2017.

O ja we diverse polissen bij Univé met een totaalbedrag van € 3260,- dit wordt wel tijdig geinnt.

2711 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u bij Unive meer verzekeringen hebt, dan die waar u nu op claimt, is niet van belang. Dat die premie op tijd geïnd  wordt ook niet.

Fijn dat u de luifel zelf hebt kunnen repareren, had u er verder ook weer plezier van.

Ik weet niet over wat voor verzekering u het nu precies hebt, maar u kunt in de polisvoorwaarden lezen wat vergoed wordt en tegen welk percentage.

Maar mijns inziens is de nieuwprijs voor zo’n automatische schotel al minder dan € 1.850. Dus is repareren wel verstandig?

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2017 om 11:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor hoeveel geld u aan polissen hebt uitstaan bij Univé doet niet ter zake. En inderdaad, U heeft de schotel zelf trachten te herstellen. Denk dat u een beetje krom gedacht heeft door te denken: "scheelt Univé al gauw € 600,00". U had wel iemand moeten laten komen om de totale schade te laten opnemen. Maar goed, u krijgt 50%.

pe
door peentjes - Dec 17, 2017 om 12:08
421 Antwoorden / 0 Vragen

Elke schadeverzekering rekent verbruikskosten. De mijne geeft exact aan met welk percentage na hoeveel tijd een artikel zijn nieuwwaarde verliest. En vervolgens wordt daarop uitgekeerd.

collorado
door collorado - Dec 17, 2017 om 12:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.

jo
door jorisw Dec 17, 2017 om 12:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Onafhankeleijk en controleerbare bronnen graag m.b.t. die onbetrouwbaard en niet alleen anekdotisch bewijs op basis van een enkele ervaring van jezelf. Zo niet, verwijder deze beschuldiging a.u.b. (om internetvervuiling te voorkomen).

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2017 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. +10

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jorisw, ook van mij +10. Collorado dacht vast voor zijn 20 jaar oude t.v. de hoofdprijs terug te krijgen.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2017 om 00:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Het gaat niet over een tv, maar over een automatisch richtingzoekende schotel op zijn camper. Maar die dingen zijn niet zo duur meer.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2017 om 00:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, dat weet ik. Nog een keer lezen?;-))

Pi
door PimJoris - Dec 17, 2017 om 13:10
78 Antwoorden / Vragen

U betaalt toch ook niet de volle mep voor iets wat al gebruikt is?

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2017 om 15:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.

Hoezo, zeker minder vruchten kunnen plukken als dat u gewild had.;-((

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2017 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat staat in de voorwaarden? Dat u nieuw krijgt? Ik vermoed van niet.
Het aantal polissen dat u daar heeft lopen is niet relevant, net zomin als dat voor het totaal bedrag aan polissen is. U heeft zelf ervoor gekozen daar meerdere verzekeringen te laten lopen.

mi
door miraltje - Dec 17, 2017 om 23:26
462 Antwoorden / 0 Vragen

weleens gehoort van afschrijving?
alles wat je koopt  heeft een afschrijving, elk jaar verliest een product een percentage van zijn waarde, deze "dagwaarde" keert de verzekering uit bij schade
het doel van een verzekering is om je schadeloos te stellen, niet om er beter van te worden

panter22
door panter22 - Dec 18, 2017 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe bedoel je scheelt Unive €600. Je hoeft toch niet direct naar de verzekering te hollen als iets kapot is en je kunt het zelf gemakkelijk maken. De luifel is weer gemaakt, de schotel doet het weer. Wat valt er dan te claimen?