Rosannee89
door Rosannee89 Nov 9, 2019 om 11:56
Vakantie & reizen

Vacansoleil

Wij waren van plan een vakanfie te boeken bij Vacansoleil, afgelopen weken hadden ze de actie 'Gratis annuleren'. Deze actie is nu afgelopen en nu hebben ze een zogenaamde vroegboekkorting van 20%. Echter zijn de prijzen met verhoogd en betaal ik na de zogenaamde korting hetzelfde bedrag als vorige week toen de korting nog niet geldig was. Ik vind dit pure oplichterij, echt schandalig. Mag dit zomaar?

3280 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2019 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
marita5
door marita5 - Nov 9, 2019 om 12:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rosannee89 ,

 afgelopen weken hadden ze de actie 'Gratis annuleren'. Deze actie is nu afgelopen en nu hebben ze een zogenaamde vroegboekkorting van 20%.

Gratis annuleren is ook nu van toepassing :

Boek nu met 20% Vroegboekkorting!

Boek nú uw vakantie, voordat alle plekken op uw favoriete camping bezet zijn. Het mooie: tot en met 24 november krijgt u 20% Vroegboekkorting. Deze korting geldt op alle campings waarvan de prijzen bekend zijn en in alle periodes, óók in het hoogseizoen. Gratis annuleren kan tot en met 31 december 2019. Gratis wijzigen kan zelfs tot en met 15 april 2020. Goede deal: bovenop de 20% Vroegboekkorting profiteert u ook van al onze andere vroegboekvoordelen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.vacansoleil.nl/zoek/voorboeken/

Let op: de vroegboekkorting geldt niet op boekingen waarbij de prijs van uw accommodatie nog niet bekend is.

https://www.vacansoleil.nl/media/filer_public/8d/7b/8d7b6058-0aff-4d80-b94e-25a3d7ad75d1/191105-vac-20-vroegboekkorting-vnl.pdf

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2019 om 12:21
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het mag wel en het is goed dat u er achter bent gekomen op welke wijze men toch aan de volle prijs komt.

ro
door ron503 - Nov 9, 2019 om 12:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Die vroegboek kortingen zouden afgeschaft moeten worden want ze zijn misleidend. U kunt niet weten of zo'n hotel of camping tot de favorieten behoort want het zou maar zo kunnen dat er te weinig boekingen zijn en aan het begin van het vakantie seizoen de prijs gaat dalen omdat er te weinig animo voor bestaat. De kans dat u de hoofdprijs gaat betalen is relatief groot en is al vaker in consumentenprogramma's behandeld.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2019 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt dit nu wel 'oplichterij' noemen, maar ..... ze mogen de prijzen zelf bepalen en veranderen.
De mensheid wil nu eenmaal 'beduveld' worden.
Zo zie je maar dat je zélf goed moet opletten bij de diverse prijzen.
Goed dat je het gezien hebt.
Ook MM heeft hier een handje van.
Als je nu dus boekt ben je niet meer kwijt dan vorige week, dus wat let je ...

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2019 om 12:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, en er is geen sprake van oplichting, hoe komt u daar toch bij?
http://www.wetrecht.nl/oplichting/

I
k zou overigens maar liever geen foto’s met kinderen/een kind op het openbare net en dus op dit forum plaatsen om te voorkomen dat die bewerkt in het dark web verdwijnen en daar tot het einde der dagen blijft staan.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2019 om 13:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom niet vorige week geboekt dan?

Iv
door Ivo W - Nov 9, 2019 om 22:25
729 Antwoorden / Vragen

Vorige week was er ook gewoon vroegboekkorting. En gratis annuleren geldt op alle boekingen waarvan de annulering voor 31 december plaatsvindt.

De prijzen en voorwaarden zijn nog exact hetzelfde als vorige week. Het enige wat veranderd is, is het 'extraatje' wat uitgelicht wordt op de website en in de reclame uitingen. U voelt zich dus bedonderd om helemaal niets.

Opgelicht bent u in elk geval zeker niet. Vacansoleil levert haar vakanties tegen redelijk marktconforme prijzen. Ze verkopen niet iets zonder te leveren of tegen woekerprijzen ver boven die van hun concurrentie. Van oplichting is geen sprake.

Tot slot: het mag inmiddels toch wel algemeen bekend zijn dat zeker reisaanbieders, maar eigenlijk alle 'verkopers' regelmatig prijzen en/of voorwaarden aanpassen? Dat mag gewoon en dat mag de ondernemer op elk willekeurig moment doen. Voor overeenkomsten die al gesloten zijn geldt de oude prijs, voor nieuwe overeenkomsten geldt de nieuwe prijs. Zo simpel is het. En ook dat heeft helemaal niets met oplichting te maken.

jo
door jorisw - Nov 10, 2019 om 10:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen oplichterij. Dit is gewoon gebruik maken van consumenten die zelf niet nadenken en bij het woordje gratis of korting een belangrijk deel van de hersenen uitschakelen en alleen nog maar kunnen pakken en klikken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 10, 2019 om 11:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, het kan, het mag en de annuleringsregeling blijkt ook nog te bestaann zoals ik zie bij een al geven verwijzing.
Er is dus geen sprake van oplichting en het vervelende voor u is nu wel dat uw formulering 'pure oplichting' op een openbaar forum als deze volgens de wetgeving als strafbaar feit zou kunnen worden aangezien op basis van het aspect smaad /belediging als al gezegd in het openbaar. Wees dus in het vervolg met zo'n opmerking.

Als ook al gezegd maar dan in andere woorden: U loopt kans om te ontdekken dat u ondanks uw vroegboeking mede vakantiegangers treft die op een later boekingstijdstip tijdstip minder (soms zelfs veel minder) behoefden te betalen.