ge
door gerrieverheijen Oct 31, 2012 om 20:55
Vakantie & reizen

Vakantie

Als je een rondreis boekt is het dan normaal dat er zoveel fooiengeld wordt gevraagd, je mag het niet overmaken en bij sommige organisaties moet je in euro,s betalen.
Bij fox vragen ze 80 euro p.p. maal 30 pers. is maar liefst 2400 euro. Wij denken dat dit niet echt reeel is omdat het een erg goedkoop land is.
Wij denken dat dit bedrag extra inkomsten is voor organisatie.
Het fooiengeld voor gids en chauffeur zit bij deze 80 euro niet bij rekend.
Dus per koppel moet je ongeveer 200 euro aan fooi geven.
Wij vinden dit erg overdreven en denken niet helemaal eerlijk
Graag zou ik hierop een antwoord van u krijgen.

6097 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2012 om 21:34
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Of het gewoon is durf ik niet te zeggen. Wel dat wij, een rondreis in Mexico makend, tot toch wel onze verbazing bemerkten dat we elke ochtend geld moesten neerleggen, dollars, op het bed om ze te laten opmaken c.q. verschonen. Hoe meer dollars we neerlegden, hoe meer de kamer werd schoongemaakt (tot het in een leuke vorm vouwen van het toiletpapier aan toe, geloof het of niet).
Later bleek dat de mensen niet in dienst waren van wie dan ook, dus afhankelijk van wat de gasten "doneerden". Ik weet niet welke landen dit nog hanteren.

stacey
door stacey - Oct 31, 2012 om 21:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerrieverheijen schreef op woensdag 31 okt 2012, 20:55] Wij denken dat dit niet echt reeel is omdat het een erg goedkoop land is.

Waarom denk je dat die landen zo goedkoop zijn ?
Omdat anders dan hier de fooien niet al bij alles berekend zitten.......

Zijn wel meer organisaties die dit zo doen voor dit soort landen maar als het je niet bevalt kun je altijd nog ergens anders boeken.

Hier wat ervaringen met de fooienpot bij Fox reizen - Klik Hier -

zwemmer
door zwemmer - Oct 31, 2012 om 23:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gun ze toch wat, eerlijk of niet.

pino123
door pino123 - Nov 1, 2012 om 08:46
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Als je dat niet zint, ga je naar een andere aanbieder van reizen.

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2012 om 11:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerrieverheyen,

Bekend 'probleem'. Leidt bij elke reis weer tot 'gezeur' terwijl toch duidelijk bij elke reis - niet inclusief: .... - vermeld staat welk bedrag je dient te reserveren voor 'fooien'.
Dit is niet verplicht, maar wél makkelijk: alles wordt voor je geregeld en je hoeft dan dus niet zélf elke keer de kofferjongen te betalen.
(De fooi voor de kamermeisjes is vaak niet inbegrepen, dus leg wat onder je kussen!).
€ 80 ? Het ligt er wel aan welke reis je maakt. Vaak is het minder en de groepsgrootte is ook vaak lager dan de door jou genoemde 30 personen.
De (Nederlandse) reisleider houdt de betalingen uit de fooienpot goed bij! Hebben bij Fox nog nooit problemen hiermee gehad!

Met vr.gr.
In de Aziatische landen leeft de bevolking van fooien en is dit hun inkomen.
Gewoon bij je reissom incalculeren.

lintie
door lintie - Nov 3, 2012 om 16:43
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben met FOX op vakantie geweest, en moest ook 80,- fooi in de pot doen. Echter is daar veel meer uit betaald dan alleen de fooi. Er staat trouwens bij elke reis aagegeven wat je moet reserveren voor de fooienpiot

En op de laatste dag kregen we ook een mooi overzicht wat er allemaal betaald was (en bleek de 80,- zelfs niet voldoende).