Sammie.jo.j
door Sammie.jo.j May 30, 2024 om 12:34
Vakantie & reizen

Vakantiediscounter omboeken

Goedemorgen, 

Momenteel ben ik in een dispuut met de vakantiediscounter.




Door onvoorziene omstandigheden moet ik mijn vakantie naar voren halen en wil ik dit graag omboeken.




Via de vakantiediscounter is de reis bij TUI geboekt. Ik heb zelf contact opgenomen met TUI en zij geven aan dat dit geen probleem is omdat ik binnen het kader van de omboekregelingval. Zij kunnen binnen 5 minuten de reis aangepast hebben voor mij zonder bijkomende kosten (enkel reissom veranderd). Maar dit moet een medewerker van vakantiediscounter doen omdat zij tussenpersoon zijn.




Vervolgstap is dus contact opnemen met het KKC van de vakantiediscounter.




Hun website zegt "Wanneer je een reis wilt wijzigen, kun je hiervoor contact opnemen via onze klantenservice. Wij brengen - na contact te hebben gezocht met de uitvoerende reisorganisatie of andere partners - jou inzichtelijk welke kosten er gelden. Pas bij akkoord op dit totaalplaatje passen we jouw reis aan".




Echter kan het KKC niets voor mij betekenen, noteren mijn wensen en zetten dit door naar een backoffice waar ik binnen 2 weken van te horen krijg of ik mijn reis kan omboeken.




Ik geef haar aan dat ik hier geen genoegen mee neem en krijg te horen "dat ik dan de reis maar niet op deze manier had moeten boeken".




Als ik 2 weken zou moeten wachten op antwoord betekend dat, dat ik buiten de omboekgarantie val omdat ik niet meer buiten 28 dagen voor vertrek zit, de reis mogelijk uitverkocht is en de mogelijkheden op zijn.




 Terug gebeld naar TUI aangegeven of zij iets kunnen beteken, maar zij verwijzen weer terug naar de Vakantiediscounter.




Klachtenformulier ingestuurd over desbetreffende medewerker die mij niet zo vriendelijk en adekwaad te woord stond en wat denk je.. Diezelfde medewerker behandeld ook haar eigen klacht en zegt dan dat ik iedere dag contact op te nemen over de omboeking want ze gaan er niet sneller van werken.

Wat zijn mijn rechten om deze vakantie zelf om te laten boeken door TUI of door de Vakantiediscounter?

1879 5 Rapporteer
ju
door juliomariner - May 30, 2024 om 12:38
1387 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waarom stelt u deze vraag 2 keer?

Sammie.jo.j
door Sammie.jo.j May 30, 2024 om 12:40
Antwoorden / 2 Vragen

omdat het in een ander onderwerp is, dus wellicht dat iemand anders het leest dan ook in die map.

Iemand die er mogelijk verstand van heeft, was mijn beredenering. Maar kennelijk niet..

ju
door juliomariner May 30, 2024 om 12:56
1387 Antwoorden / 2 Vragen

nee hoor 2 keer dezelfde vragen van dezelfde persoon. Zeer zinvol

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 30, 2024 om 12:46
2284 Antwoorden / Vragen
0

Dat omboeken lijkt mij een gunst en geen recht. Ik denk dus dat je pech hebt tenzij je de Vakantiediscounter op een of andere manier nog in beweging krijgt.

 

Sammie.jo.j
door Sammie.jo.j May 30, 2024 om 12:48
Antwoorden / 2 Vragen

Omboeken tot 28 dagen voor vertrek bij TUI is gewoon één van hun reisvoorwaarden. Daarna zullen zij inkijken of de reis omgeboekt kan worden tegen bijkomende kosten of dat de reis geannuleerd moet worden en dan opnieuw geboekt. Beide organisaties bevestigen dit ook, maar je beland gewoon ergens op een stapel op een andere afdeling. 

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 30, 2024 om 12:54
2284 Antwoorden / Vragen

Ja, dat was al duidelijk, de vraag is of je je ergens op kunt beroepen dat ze dit snel moeten doen en ik ben bang dat ik daar niets over heb gezien.

ne
door neodutchio - May 30, 2024 om 12:55
5263 Antwoorden / 12 Vragen
2

U hebt geboekt bij Vakantiediscouter. Alle voorwaarden van TUI zijn dus niet van toepassing. U kunt claimen dat wat er in de overeenkomst staat bij Vakantiediscounter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Martst - Sep 11, 2024 om 20:19
Winkels & webshops

Fixit faster

Wie ook een rekening gehad bij fixit faster 
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing 
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan 
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf 
wie ook niet betaald

Lees meer

empee
empee - Oct 25, 2024 om 21:22
Garantie & verzekeringen

Wel garantie, toch betalen

We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen? Lees meer

wh
whhjoosten - Oct 26, 2024 om 19:48
Huishouden & energie

Lithium of schaliegas en kolen delven

In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.

Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of ... Lees meer