Vliegtickets
Goedendag,
Vorige week bij vliegtickets.nl 5 tickets Barcelona geboekt. Helaas ging er iets mis maar gelukkig hadden ze wel mijn geld ontvangen. Binnen 24 uur zou ik wat horen en dat ze onzettend hun best gingen doen om het in orde te maken. Volgende dag kreeg ik een brief dat het helaas niet gelukt was maar als ik 625eu zou bij betalen het alsnog in orde gemaakt zou worden.
De stijging van 40% schoot me in het verkeerde keelgat dus omdat ze me ook de mogelijheid boden te annuleren en geld terug te krijgen heb ik dat aangegeven te willen.
Dat was het laatste bericht en zo snel als je je geld kwijt bent zo lang gaat het duren voordat je het weer terug kan verwachten. Meerdere mails gestuurd maar helaas zonder reactie ging ik op pad naar Otravo (overkoepeld orgaan) te Halfweg (Suikersilo west 41 12de etage).
Wat schetste mijn verbazing... het hele bedrijf, de hele etage, alles was gesloten.
Mij werd verteld, door onderburen, dat dit was vanwege de corona...
Maar helemaal niemand aanwezig? nee dat kan ik niet geloven anno 29-06-20.. Ik maak me zorgen en denk dat vliegtickets.nl met hele andere problemen zit .. Heb gefilmd hoe verlaten het daar is... dat gaf me geen goed gevoel. Mijn vraag, hoe lang mag een bedrijf je geld vasthouden na annulering? Ik kan het namelijk nergens in de algemene voorwaarden terug vinden...
Topantwoord
Hallo Mlucky ,
Het barst van de klachten over vliegtickets.nl , klik op de rode regels .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/vliegtickets.nl/details?companyId=b3481dda-e503-46e7-b7eb-e54fdc753f87
https://www.klacht.nl/vliegtickets-nl/
https://nl.trustpilot.com/review/www.vliegtickets.nl
https://www.reisgraag.nl/vliegtickets-nl/ervaringen/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Het kan wat langer duren voordat je je geld terug hebt zo gaat dat meestal maar vaak wel binnen 4 tot 6 weken.
Daarna maar iets meer betalen en of rechtstreeks bij een vliegmaatschappij boeken of bij een wat beter bekend staande aanbieder.
Goedkoop is duurkoop en dat is ook bij die goedkope aanbieders zo.
nooit van werken vanuit huis gehoord?
Anno 2020? Nee, onmogelijk. Straks gaat u ook nog zeggen dat er iemand op de maan geweest is.
Je zou het bij de vliegmaatschappij zelf kunnen proberen. Ik had geboekt bij Travelgenio dat ook onder Otrava valt. Het hoofdkantoor van Travelgenio zit in Madrid, ten tijde van de boeking had ik een paar keer telefonisch contact met iemand die dan in Paraguay bleek te zitten. Vanaf het begin van de lockdown waren ze onbereikbaar. Ze reageren nergens meer op. Ik heb in die periode meerdere keren contact gehad met de luchtvaartmaatschappij zelf om de situatie voor te leggen en inmiddels heb ik vouchers die ruim 2 jaar geldig zijn. Nadat ik de aanvraag had gedaan, had ik ze binnen een dag binnen. Maanden vol irritatie over Travelgenio bleken binnen een dag te kunnen worden opgelost.
In principe moet je daar zijn waar je hebt geboekt en niet rechtstreeks bij de vliegmaatschappij, als er wordt geannuleerd krijgt de boeker in dit geval de aanbieder een voucher of geld terug en deze moet dat weer aan de klant terug betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer