Vliegtickets Turkish Airlines geldigheidsduur verlengen
In januari 2020 kocht ik 2 vliegtickets bij Turkish Airlines naar Turkije voor in de van zomer 2020. Prijs voor 2 tickets was plm. 1100 €. Vanwege de covid-pandemie heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid die Turkish Airlines bood om de geldigheid van deze tickets te verlengen naar gebruik uiterlijk 31 december 2021.
Nu is het zo dat het reisadvies voor Turkije vanuit de Nederlandse overheid sinds het uitbreken van de coronapandemie nog steeds ongewijzigd is, namelijk oranje, dat betekent dat je alleen daarheen reist als het echt noodzakelijk is, toeristische reizen vallen daar dus niet onder. Mijn tickets zijn voor toeristisch gebruik bedoeld. Ik heb mij steeds aan het advies van de overheid gehouden. Maar zie mij nu geconfronteerd met de einddatum van de bruikbaarheid/geldigheid van de tickets en het in rook opgaan van mijn geld.
Ik heb contact opgenomen met de maatschappij en gevraagd of het mogelijk was, gezien het reisadvies van de overheid, de geldigheid van de tickets met nog een jaar te verlengen. Dit was niet mogelijk. Ik heb ook gevraagd naar de mogelijkheid om de tickets, of in ieder geval 1 van de tickets, omdat mijn reisgenoot niet voor het einde van het jaar verlof op kan nemen, op een andere naam te laten zetten, dan zou ik desnoods met tegenzin, om de tickets maar niet verloren te laten gaan, dan voor 1 week, i.p.v. de geplande 2 weken naar Turkije gaan met iemand anders, maar dat was ook niet mogelijk. Ik vind het een scheve en zure situatie. Nu word ik dus min of meer gedwongen tegen mijn zin alleen naar Turkije te gaan....... Ik vind het een onrechtvaardige situatie. Ik betaal de hoge prijs voor het zijn van een gehoorzame burger! Graag jullie advies!!
Is uw vlucht indertijd gecanceld en had u toen in principe recht gehad op restitutie of heeft u toen afgezien van reizen, al dan niet op advies, en was die verlenging een gunst van de maatschappij?
Turkish airlines vliegt naar Turkije. Dus je kunt mee.Code oranje is een advies van de overheid, niet een verbod.
Aan jou de keus wat je gaat doen.
https://klantenservice.vakantiediscounter.nl/hc/nl/articles/360054670632-Code-oranje-Wat-betekent-dit-reisadvies-voor-vakanties-
ja je had toen je geld terug moeten vragen dan had je nu deze situatie niet gehad, nu je dit niet hebt gedaan denk ik dat je naast de pot piest, wat je nog wel kunt doen is bij een claim maatschappij je verhaal neer leggen en kijken wat je er nog uit kunt halen....
Is dit nu volgens Nederlandse recht wegens verkoop hier of Turkse rechten?
Ik weet dat Easyjet en Rianair vaak zelfde roepen, we zijn geen EU bedrijf meer!
Ik vind een ticket voor de Zomer 2020 naar Zomer 2022 verlengt had moeten worden.
Maar ik verwacht afwijzing wegens Turkse Rechten voor zover je dat Recht kunt noemen!
U bent bekend met Turks recht?
Blijkbaar
Nee, ik weet alleen Turkse Gerechten.
Maar vraag me al, is het net als die Budget vliegers onder Engels of Ireland of Nederlands.
Ik heb geen idee hoe Turish Airlines juridisch geregeld is en daarom vraag ik dit ook.
Als ik elders op de wereld een KLM ticket kocht val ik ook onder Nederlandse rechten!
Topantwoord
Leg dit ook voor aan https://www.maxmeldpunt.nl/ waar men zich nogal intensief bezich houdt met dit soort kwesties.
Ga ook na of u kunt annuleren resp. wat dan de annuleringskosten zijn In Nederland kan je via het call center contact opnemen met Turkish Airlines. Telefonnummer: +31 (0)20 405 96 36. De Belgen kunnen contact leggen met de klantenservice via: Telefoonnummer: +32 02 620 08 49
Contactgegevens van Turkish Airlines En als al gezegd: u kunt op dit moment wel naar Turkeije reizen. (Ja, je kan afreizen naar Turkije. Je dient dan een coronabewijs mee te nemen in de vorm van een vaccinatiebewijs, coronatest of herstelbewijs. Echter wordt vanuit de Nederlandse overheid toeristische reizen naar Turkije afgeraden. Kan ik al een vakantie boeken? Ja, je kan zeker al een vakantie boeken.
Dank voor jullie reacties!
Het probleem is inmiddels opgelost. Er bleek een misverstand.
'Complete all your travels by December 31' betekent dat je voor het einde van het jaar een reservering moet hebben gemaakt. Dat kan dus ook voor zomer 2022 zijn. Dankzij de scherpzinnigheid van een reisbureau bij mij in de buurt kwam ik daarachter.
Dat hadden ze bij Turkish airlines ook wel kunnen zeggen (al die telefoontjes......). Maar ja, als je het niet weet, vraag je er niet naar.
Inmiddels dus tickets gereserveerd voor zomer 2022!
Dan zie maar weer het nut van een reisburo. En nu maar hopen dat de reis dan door kan gaan. Bedankt voor het terugmelden,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer