Vlucht bij wizzair annuleren
In april heb ik 2 tickets geboekt bij wizzair naar Katowice eind september.
Door omstandigheden moet ik deze helaas annuleren.
Volgens de site van wizzair is dit mogelijk met de annuleringskosten van 2x 60,-
Best veel geld, maar nog erger is, dat dit via een callcenter moet, met heel veel 0900 nummers a 0,90 p.minuut.
Helaas kost het veel geld en kom je met geen enkel nummer verder en is annuleren na heel veel telefoonkosten niet mogelijk. Staan allerlei onverstaanbare bandjes op en het lukt dus niet.
Weet iemand misschien een manier, waarop ik op een normale manier mijn tickets kan annuleren. Lijkt nu een beetje op oplichterij en ben best heel boos en teleurgesteld.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ineke
Topantwoord
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Is het geen € 0,90 per gesprek?
Nee per minuut
Er wordt zelfs bij vermeld, dat de gesprekskosten max 40 euro zullen zijn :-( en als het een vraag is, die online te vinden is, komen er 15,- transactiekosten bij.
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
@vraagvanineke, dat is zeker niet gepiest en toch nat;-)) Kan inderdaad op hun site geen ingang vinden voor alternatieven.
Daar is het woordje weer, oplichterij. U besluit te boeken bij een buitenlandse luchtvaartmaatschappij en klaagt dan dat u de bandjes aan de telefoon niet begrijpt.
Probeer eens een mail te sturen.
Ook dat lukt niet.
Gek genoeg zijn tickets en betaalmogelijkheden allemaal in het Nederlands en zit het bedrijf gewoon in Eindhoven...
Vindt u 40,- voor een telefoongesprek trouwens normaal?
@Vraagvanineke: je betaalt niet 40 euro voor een telefoongesprek, maar voor de kosten van de medewerker. Bij duurdere maatschappijen zit dat in de prijs van een ticket verwerkt, waardoor ook mensen die geen gebruik maken van die diensten er toch voor moeten betalen. Is gewoon een business model waar Wizzair voor gekozen heeft. Je kunt ook upfront (veel meer) betalen bij een premium maatschappij en dan heb je die extra kosten niet. Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft....
Annuleren kan via het call centre maar ook met een claim in te dienen.
Met vertrekdatum eind september moet dat met die claim lukken, 30 dagen behandeltijd.
Kijk bij Annulering door passagiers in onderstaande link.
https://wizzair.com/nl-nl/informatie-en-diensten/prijzen-kortingen/terugbetaling-en-compensatie#/
Tja, ook dat heb ik geprobeerd. Moet je een account maken, wat niet lukt...
Kortom, het word je duidelijk onmogelijk gemaakt.
![newmikey](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a47f342b0933a8aca68fd60ff6c8515e41145076534290e2ab1e7a1fa5b12381.png)
Twee tickets naar een goedkoop vliegveld (lage luchthavenbelastingen) met een low-cost airline als Whizzair - even gecheckt maar zelfs een full-flex ticket is maar ca. €60, een normaal ticket is nog géén €20.
Waarom zou u die willen annuleren? Het sop lijkt me de kool niet waard. Echt geld terug krijg je bij deze prijsvechter toch nooit, alleen een "refund to your Whizz account" - soort van tegoedbon.
Ik heb trouwens net voor de gein even een account aangemaakt en dat gaat prima, probleemloos en heel simpel dus als dit allemaal niet lukt, zoek het probleem aan uw eigen kant en ga niet meteen met grote woorden als "oplichterij" gooien...
Hoewel u denkt het zo goed te weten, ligt alles toch een beetje anders. Om te beginnen heb ik voor de 2 tickets 240,- betaald en ook de rest klopt niet echt.
Toch bedankt voor uw vriendelijke reactie :-(
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer