th
door theovandongen_1 Dec 24, 2012 om 18:05
Vakantie & reizen

Vluchtwijziging

Best panel,
Wij hebben een vliegreis geboekt bij Neckermann. Zij hanteren een keuzemenu tav de maatschappij waarmee gevlogen kan worden.
Ondanks de hogere prijs hebben gekozen voor de KLM. Uiteindelijk heeft KLM de vlucht overgeboekt naar de goedkopere maatschappij CZECH Airlines.
Ik heb Neckermann de vraag gesteld hoe we omgaan met het prijsverschil. Zij sturen mij van het kastje naar de muur . Na 5 keer doorverbonden en 30 minuten verder te zijn wordt ik naar KLM verwezen.
Ook bij KLM kom ik niet verder maar naar mijn mening doe ik zaken met Neckermann. Ik heb het idee dat de vluchten altijd samen gevoegd worden omdat de vluchttijden altijd hetzelfde zijn?
Hoe ga ik hiermee om?

1015 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2012 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theovandongen,

Je hebt te maken met Neckermann en niet met de KLM.
Je hebt bij Neckermann een meerprijs betaald voor de vlucht met de KLM.
Nu dit toch de goedkopere andere maatschappij wordt dient Neckermann het prijsverschil terug te betalen.
Schrijf ze een (aangetekende?) brief waarin je één en ander uiteenzet en terugboeking van het teveel betaalde bedrag vraagt binnen 2 weken.

Thomas Cook Nederland
Spicalaan 41
2132 JG Hoofddorp

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Dec 25, 2012 om 19:10
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*niet kiezen, dan heb je het probleem ook niet

jo
door jorisw - Dec 26, 2012 om 07:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Czech en Klm doen inderdaad aan code sharing. Overigens niks mis mee, met Czech airlines.

jo
door joostm_1 - Jan 20, 2013 om 21:49
22 Antwoorden / 0 Vragen

Czech en KLM doen inderdaad aan codesharing. Uit m'n hoofd vliegt KLM 2 keer per dag op Praag en Czech 3 keer per dag.

Czech is ook lid van de Skyteam alliantie. Zelf maar één keer gevlogen met ze 3 jaar geleden, maar niets mis mee. En eerlijk gezegd, het enige verschil met de KLM is dat ze daar NL praten aan boord. Zoveel verschil is er niet in service binnen Europa tussen al die airlines.

Ik zou er mezelf ook niet te druk om maken, maar als je echt iets anders wil moet je wel bij Neckermann zijn idd, niet bij KLM. Neckermann is de 'uitgever' van het ticket, dus die moet dit desnoods ook aanpassen.