je
door jendella Oct 12, 2015 om 13:08
Voeding & gezondheid

Aanvaring

Ik ben in aanvaring met Fa-med:
1e: Geval
Ik krijg een nota 1e blad subtotaal ad € 161,39
Annvulling nota 2e blad ad€ 7,90
Ik moet volgens Fa-med ad €169,29
Ik kan het in termijnen betalen en moet € 15 administratiekosten en rente € 0,42 en weet niet of dit voor elke maand is of voor de 3 maandelijkse termijnen
U mag voor deze nota van € 169,29 drie termijnen betalen van € 61,57, hier zitten € 15,00 administratiekosten en € 0,42 rente bij. Het totaalbedrag is dan € 184,71.
Fa-med is klantonvriendelijk dat ik alleen een 0900 kan bellen terwijl dit bij mij is geblokkeerd en vind vreemd dat de tandprothese techniek wel een gewoon nummer hebt en dit geven ze mij niet af!
Ik heb diverse e-mails verzonden en houd hun poot stijf zonder begrip.

2e geval
Ik had ook een bedrag ad€ 62,62 in 2 termijnen betaald en hier hoef ik geen administratiekosten en rente te betalen!
De termijnen zijn:
1e termijn: 28-08-2015 € 32,62 betaald
2e termijn: 29-09-2015 € 30,00 betaald
Fa-med luisterd niet naar mijn verhaal en verzoek en ook dat ik het vermeld had dat ik voorheen in 2 termijnen had betaald en dit maal moet ik in 2 termijnen betalen en het niet kan opbrengen met mijn enigste AOW uitkering die ik heb en moet aan mijn levensbehoefte voldoen.
Dit is de eis van Fa-med zonder enig begrip en ik ben geen wanbetaler en teleurstellend dat mijn verzoek om in 6 maandelijkse termijnen wordt afgewimpeld!
Ik ben bereid om het bedrag ad € 161,39 in 6 termijn te betalen ad € 26,90 per maand met het nummer 58290.
U mag voor deze nota van € 169,29 drie termijnen betalen van € 61,57, hier zitten € 15,00 administratiekosten en € 0,42 rente bij. Het totaalbedrag is dan € 184,71.
Ik hoop dat u dit op een bevredigende oplossing laat uitvloeien daar de tijd voor mij aandringt en wil niet met deurwaarders te maken hebben.
Met vriendelijke groet,

1459 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2015 om 13:13
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ooit bij een tandarts geweest die ook met famed in zee gegaan was. We hebben nu een echte gewone tandarts. Famed heeft de flexabiliteit van een stevig gebouwde U bint.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2015 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jendella,

Van de site van FaMed:

Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen. Wij bieden zorgconsumenten, die net iets meer ruimte nodig hebben om de nota te voldoen, graag de mogelijkheid om in termijnen te betalen.

De voorwaarden voor de betalingsregeling zijn:

• Het totaalbedrag van de nota dient minimaal € 100,00 te zijn;

• Betaling in minimaal 2 en maximaal 10 maandelijkse termijnen;

Minimale maandbedrag is € 50,00;

€ 5,00 administratiekosten per termijn en de wettelijke consumentenrente over het openstaande notabedrag.

U kunt een betalingsregeling direct online aanvragen op www.notavanfamed.nl of u kunt contact opnemen met het Contact Center van Famed, te bereiken op telefoonnummer 0900-0885 (€ 0,90 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten. Bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 uur). Op basis van uw aanvraag wordt beoordeeld of het treffen van een betalingsregeling mogelijk is. Indien u en Famed de betalingsregeling zijn overeengekomen, ontvangt u altijd een schriftelijke bevestiging.

Heeft u moeite met het betalen van uw nota en biedt bovenstaande geen oplossing? Neemt u dan contact met ons op, we nemen de mogelijkheden graag met u door.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 12, 2015 om 13:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen."
maar wel "€ 5,00 administratiekosten per termijn" rekenen.

Gelukkig begrijpen ze het allemaal bij FaMed, maar een klein beetje empathisch vermogen is bij FaMed dan weer net teveel gevraagd.

*behoud mij verder van commentaar*

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 12 okt 2015, 13:13]Ooit bij een tandarts geweest die ook met famed in zee gegaan was. We hebben nu een echte gewone tandarts. Famed heeft de flexabiliteit van een stevig gebouwde U bint.

Dus een tandarts die zijn financiële rompslomp uitbesteed aan bijv. Famed, is geen echte gewone tandarts? Waar slaat dat op?

De tandarts heeft werk verricht, dat moet betaald worden. Bij AH of Aldi hoef je ook niet aan te komen voor een afbetalingsregeling.

pino123
door pino123 - Oct 12, 2015 om 14:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Jeetje, wees blij dat je in termijnen kan en mag betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2015 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien de volgende keer dat u naar de tandarts gaat vast wat bedragen reserveren. Dan kunt u de nota in één keer voldoen.

Of een tandartsverzekering afsluiten, dan betaalt u elke maand de premie.

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2015 om 15:02
11543 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola, ik/wij vinden een tandarts gewoon als hij/zij de rekening/administratie zelf doen. In dit land hebben wij nog vrijheid van meningsuiting. Ik krijg heel veel zin om hier mee te gaan stoppen met dit soort commentaren op deze site .................

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 15:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 12 okt 2015, 14:54]Jeetje, wees blij dat je in termijnen kan en mag betalen.

Zou je denken, ja. Nee, dan gaan we nog klagen dat je wat meer moet betalen. Dit gedoe krijg je als steeds meer mensen het heel gewoon vinden dat geleverde diensten in termijnen mogen worden betaald.

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens hebben veel tandartsen, fysiotherapeuten de facturatie uitbesteed aan bijv. Famed, juist omdat er steeds meer wanbetalers (al dan niet uit onwil) kwamen.

me
door mein33 - Oct 12, 2015 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 12 okt 2015, 13:33]"Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen."
maar wel "€ 5,00 administratiekosten per termijn" rekenen.

Gelukkig begrijpen ze het allemaal bij FaMed, maar een klein beetje empathisch vermogen is bij FaMed dan weer net teveel gevraagd.

*behoud mij verder van commentaar*

@akkerdistel,

Van het empathisch "vermogen" kan Fa-med de kosten welke een administratieve handeling nu eenmaal met zich meebrengt niet betalen en worden dit daarom gewoon bij de klant in rekening gebracht.
Fa-med verstrekt ook geen renteloze leningen, als er in termijnen wordt betaald brengt Fa-med deze in rekening bij de klant.

costnix
door costnix - Oct 12, 2015 om 17:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De radiologen, waar ik voor werkte, hebben Famed juist de deur uit gedaan, omdat deze ruim 10 procent van de declaratie aan Famed moesten afstaan voor administratie handelingen.

sw
door swat1500 - Oct 12, 2015 om 20:54
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij niet duidelijk wat nu de vraag is!
Het kunnen betalen is termijnen is GEEN recht maar een gunst die een schuldeiser kan verlenen. Het is dan ook de schuldeiser die voorwaarden bepaalt waaronder de termijn regeling zal worden uitgevoerd.
Het verlenen van een dergelijke service koste geld en dat komt voor rekening van degene die gebruik maakt van de service.
FAMED is een commercieel bedrijf dat winst moet maken en niet leeft van de Overheid.

pi
door pieterwolters - Oct 12, 2015 om 21:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 12 okt 2015, 13:33]"Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen."
maar wel "€ 5,00 administratiekosten per termijn" rekenen.

Gelukkig begrijpen ze het allemaal bij FaMed, maar een klein beetje empathisch vermogen is bij FaMed dan weer net teveel gevraagd.

Fa-med is een financieele dienstverlener, geen praatgroep.
Maar ik begrijp dat jij je klanten lekker pampert en vol begrip allerlei vertraagde betalingen accepteert zonder verdere kosten.