Aanvaring
Ik ben in aanvaring met Fa-med:
1e: Geval
Ik krijg een nota 1e blad subtotaal ad € 161,39
Annvulling nota 2e blad ad€ 7,90
Ik moet volgens Fa-med ad €169,29
Ik kan het in termijnen betalen en moet € 15 administratiekosten en rente € 0,42 en weet niet of dit voor elke maand is of voor de 3 maandelijkse termijnen
U mag voor deze nota van € 169,29 drie termijnen betalen van € 61,57, hier zitten € 15,00 administratiekosten en € 0,42 rente bij. Het totaalbedrag is dan € 184,71.
Fa-med is klantonvriendelijk dat ik alleen een 0900 kan bellen terwijl dit bij mij is geblokkeerd en vind vreemd dat de tandprothese techniek wel een gewoon nummer hebt en dit geven ze mij niet af!
Ik heb diverse e-mails verzonden en houd hun poot stijf zonder begrip.
2e geval
Ik had ook een bedrag ad€ 62,62 in 2 termijnen betaald en hier hoef ik geen administratiekosten en rente te betalen!
De termijnen zijn:
1e termijn: 28-08-2015 € 32,62 betaald
2e termijn: 29-09-2015 € 30,00 betaald
Fa-med luisterd niet naar mijn verhaal en verzoek en ook dat ik het vermeld had dat ik voorheen in 2 termijnen had betaald en dit maal moet ik in 2 termijnen betalen en het niet kan opbrengen met mijn enigste AOW uitkering die ik heb en moet aan mijn levensbehoefte voldoen.
Dit is de eis van Fa-med zonder enig begrip en ik ben geen wanbetaler en teleurstellend dat mijn verzoek om in 6 maandelijkse termijnen wordt afgewimpeld!
Ik ben bereid om het bedrag ad € 161,39 in 6 termijn te betalen ad € 26,90 per maand met het nummer 58290.
U mag voor deze nota van € 169,29 drie termijnen betalen van € 61,57, hier zitten € 15,00 administratiekosten en € 0,42 rente bij. Het totaalbedrag is dan € 184,71.
Ik hoop dat u dit op een bevredigende oplossing laat uitvloeien daar de tijd voor mij aandringt en wil niet met deurwaarders te maken hebben.
Met vriendelijke groet,
Hallo jendella,
Van de site van FaMed:
Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen. Wij bieden zorgconsumenten, die net iets meer ruimte nodig hebben om de nota te voldoen, graag de mogelijkheid om in termijnen te betalen.
De voorwaarden voor de betalingsregeling zijn:
• Het totaalbedrag van de nota dient minimaal € 100,00 te zijn;
• Betaling in minimaal 2 en maximaal 10 maandelijkse termijnen;
• Minimale maandbedrag is € 50,00;
• € 5,00 administratiekosten per termijn en de wettelijke consumentenrente over het openstaande notabedrag.
U kunt een betalingsregeling direct online aanvragen op www.notavanfamed.nl of u kunt contact opnemen met het Contact Center van Famed, te bereiken op telefoonnummer 0900-0885 (€ 0,90 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten. Bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 uur). Op basis van uw aanvraag wordt beoordeeld of het treffen van een betalingsregeling mogelijk is. Indien u en Famed de betalingsregeling zijn overeengekomen, ontvangt u altijd een schriftelijke bevestiging.
Heeft u moeite met het betalen van uw nota en biedt bovenstaande geen oplossing? Neemt u dan contact met ons op, we nemen de mogelijkheden graag met u door.
"Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen."
maar wel "€ 5,00 administratiekosten per termijn" rekenen.
Gelukkig begrijpen ze het allemaal bij FaMed, maar een klein beetje empathisch vermogen is bij FaMed dan weer net teveel gevraagd.
*behoud mij verder van commentaar*
[quote=mahadma schreef op maandag 12 okt 2015, 13:13]Ooit bij een tandarts geweest die ook met famed in zee gegaan was. We hebben nu een echte gewone tandarts. Famed heeft de flexabiliteit van een stevig gebouwde U bint.
Dus een tandarts die zijn financiële rompslomp uitbesteed aan bijv. Famed, is geen echte gewone tandarts? Waar slaat dat op?
De tandarts heeft werk verricht, dat moet betaald worden. Bij AH of Aldi hoef je ook niet aan te komen voor een afbetalingsregeling.
Misschien de volgende keer dat u naar de tandarts gaat vast wat bedragen reserveren. Dan kunt u de nota in één keer voldoen.
Of een tandartsverzekering afsluiten, dan betaalt u elke maand de premie.
@Carola, ik/wij vinden een tandarts gewoon als hij/zij de rekening/administratie zelf doen. In dit land hebben wij nog vrijheid van meningsuiting. Ik krijg heel veel zin om hier mee te gaan stoppen met dit soort commentaren op deze site .................
[quote=pino123 schreef op maandag 12 okt 2015, 14:54]Jeetje, wees blij dat je in termijnen kan en mag betalen.
Zou je denken, ja. Nee, dan gaan we nog klagen dat je wat meer moet betalen. Dit gedoe krijg je als steeds meer mensen het heel gewoon vinden dat geleverde diensten in termijnen mogen worden betaald.
Overigens hebben veel tandartsen, fysiotherapeuten de facturatie uitbesteed aan bijv. Famed, juist omdat er steeds meer wanbetalers (al dan niet uit onwil) kwamen.
[quote=akkerdistel schreef op maandag 12 okt 2015, 13:33]"Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een nota in één keer te betalen."
maar wel "€ 5,00 administratiekosten per termijn" rekenen.
Gelukkig begrijpen ze het allemaal bij FaMed, maar een klein beetje empathisch vermogen is bij FaMed dan weer net teveel gevraagd.
*behoud mij verder van commentaar*
@akkerdistel,
Van het empathisch "vermogen" kan Fa-med de kosten welke een administratieve handeling nu eenmaal met zich meebrengt niet betalen en worden dit daarom gewoon bij de klant in rekening gebracht.
Fa-med verstrekt ook geen renteloze leningen, als er in termijnen wordt betaald brengt Fa-med deze in rekening bij de klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer