kb
door kbkhargi May 4, 2011 om 10:07
Voeding & gezondheid

Gevoelige tanden na een week gebruik vernieuwde aquafresh extreme clean whitening

Al jaren gebruikte ik naar alle tevredenheid Aquafresh extreme clean whitening.
Vorige week heb ik een tube gekocht van de vernieuwde versie. Na de eerste keer poetsen was al niet tevreden; het smaakte al niet zo fris als anders en ik moest een keer extra poetsen dan anders en nog kreeg ik niet dat lekker schone gevoel als voorheen.
Ik gebruik het nu wel gewoon een week, maar merk ook sinds enkele dagen dat ik opeens last heb van gevoeligheid bij het nuttigen van koude of warme dranken. Dit is iets waar ik NOOIT last van heb gehad, maar nu na het gebruik van de nieuwe Aquafresh extreme clean whitening opeens wel.
Ik vraag me af of andere consumenten ook klachten hebben.

5439 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens goed of ergens tandhalzen bloot beginnen te liggen. Dat is meestal de oorzaak van gevoelige tanden.

Dan kunt u beter overschakelen op een tandpasta geschikt voor gevoelige tanden, b.v Sensodyne.

Sensodyne en gevoelige tanden: klik

Ik gebruik uw tandpasta niet. Ik gebruik Sensodyne.

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien te veel schuur middel ? of bleek ? deze ing, zitten in tandpasta om je tanden te scheuren (witter ) te maken , of ander middel waar je niet tegen kunt,of toch tandvleesontsteking, het kan een keer gebeuren, vraag je tandarts om te kijken!

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn ervaring daarin is , ik dronk veel koffie en wou mn tanden witter hebben (oja bij roken slinkt je tandvlees en op den duur kunje daar ook problemen mee krijgen, ) en ik poetste zo dat mn tandglazuur heel dun werd en gevoelig werd, vandaar ! dat mn tandarts zij dat er schuurmiddel ed in zit

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat het extreme clean whitening heet zou al kunnen suggereren dat er agressieve middelen inzitten om de tanden witter te krijgen, zoals bijvoorbeeld een soort schuurmiddel, wat natuurlijk niet goed is voor je tanden. Of dat gevoelige tanden veroorzaakt weet ik niet, volgens mij heeft dat, zoals al eerder werd genoemd, met blootliggende tandhalzen te maken. Jaren geleden had ik ook veel last van gevoelige tanden en ben op advies van mijn tandarts overgeschakeld op Sensodyne, een tandpasta speciaal voor gevoelige tanden en sindsdien nooit meer last gehad van gevoelige tanden. Ook van Sensodyne is een whitening verkrijgbaar overigens, dus sla je twee vliegen in één klap.

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle whitening tandpasta's zijn slecht voor je tanden.

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kbkhargi

Wat is een "lekker schoon gevoel"?

ve
door verwijderd - May 10, 2011 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een misverstand, dat je tanden witter kunnen worden van een whitening-tandpasta. Ze worden alleen zó goed schoongemaakt, dat je je natuurlijke kleur van je tanden terugkrijgt. Dus had je witte tanden, worden ze weer zo wit, maar had je gelere tanden, worden ze niet witter dan dat.
Door het intens schoonmaken, worden ze inderdaad gevoeliger voor koud en warm, maar dit kun je weer oplossen door een poosje met een tandpasta voor gevoelige tanden te gebruiken, bv. sensodyne, elmex sensitive óf een eigenmerk tandpasta voor gevoelige tanden. Nét zó goed en stukken goedkoper.
Succes van een tandartsassistente.

ve
door verwijderd - May 11, 2011 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vliegenderob
Een lekker schoon gevoel voor mij is dat ik geen plak meer voel en mijn kiezen helemaal glad aanvoelen. Dat kan ik voelen sinds mijn beugel 15 jaar geleden was verwijderd. Daarbij moet ik in ieder geval nog minstens een uur de frisse smaak van de tandpasta proeven, zonder mondwater of iets dergelijks te hoeven gebruiken. Vooral onder de tong.
Dit was wel het geval met de oude versie van Aquafresh Extreme Clean whitening, die ik zeker 5 jaar heb gebruikt. En het deed zijn naam toen ook echt eer aan; daar kreeg ik wel een extreme clean gevoel van.

@bassie16
"Extreme" sloeg op "clean" en toevallig was de whitening variant iets extreme cleaner dan de gewone, dus daarom gebruikte ik dit, niet zozeer vanwege het feit dat er "whitening" op stond.
Maar misschien dat ze bij de ontwikkeling van de nieuwe variant wel de focus op "whitening" hebben gelegd en niet meer op "extreme clean". En dat er dus inderdaad bestanddelen inzitten nu waardoor mijn glazuur dunner werd.

@alle anderen
Bedankt voor jullie reacties.
De klacht is gelukkig wel iets minder geworden. Misschien dat ik in het begin het schone gevoel probeerde te krijgen door harder te poesten ofzo en dat ik daardoor (misschien gecombineerd met aggressieve bestanddelen?) de klachten kreeg.

Ik heb trouwens wel heel netjes antwoord gekregen op mijn klacht van GlaxoSmithKline en heb een formulier voor bijwerkingen toegestuurd gekregen.

Maar ik weet nu nog steeds niet of ik nu de enige ben met dit probleem.
En ik denk dat ik toch maar overstap op een andere tandpasta.

ve
door verwijderd - May 11, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kbkhargi: bedankt voor je reactie, altijd fijn als de vraagsteller even van zich laat horen na de reacties.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herkenbaar probleem. Ik ben zelf onlangs overgestapt op Auqafresh Whitening & Complete Care omdat ik wittere tanden wilde (vanwege het gebruik van koffie en tabak). Sinds het gebruik zijn mijn tanden gevoeliger geworden voor met name koude, maar ze uiteindelijk werden dusdanig gevoelig dat ik zelfs overdag de hele dag pijn kon hebben van mijn gebit of gewoon niet kon slapen vanwege pijn. Misschien dat het dus een allergische reactie is om de bestandsdelen. Het voelt aan alsof er binnen enkele dagen tijd totaal geen glazuur meer op mijn tanden zit.

Ik ga nu weer overstappen op mijn oude vertrouwde goedkope tandpasta en verwacht dat binnen enkele dagen de klachten minder zullen worden. Heb ook ondanks gebruik van goedkopere tandpasta nooit klachten ervaren van mijn gebit in de laatste 3 jaar.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

sensodyne
nooit problemen mee gehad
alleen nu met de nieuwe formule

heb alle tubes geprobeert het helpt niet

de oude sensodyne f is was de beste

help hoe krijg ik oude formule terug nu gevoelig tandvlees wat terug getrokken en zeer tandvlees

ze hebben de formule veranderd

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een tandpasta zonder triclosan, dat bevalt mij het beste. Gebruik het liefst normale tandpasta zonder whitening etc..

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@silletje35: Ja, het is echt frustrerend, he?

Ik heb op de tube gezocht naar de fabrikant. In mijn geval was het GlaxoSmithKline (of KlineSmith) en ik heb via hun site een klacht ingediend. Helaas heb ik nooit gehoord of ik nu de enige was met de klacht of dat het vaker is voorgekomen... Ik kreeg wel een antwoord per mail dat ze om marketing technische redenen de formule hadden gewijzigd. Verder kreeg ik formulieren thuisgestuurd die ik mocht invullen en opsturen met een grondige beschrijving van de klachten en hoe lang het heeft geduurd enzo. Dus ze gingen er wel echt serieus mee om.

Ik kwam toevallig bij de Etos nog een partij van mijn oude vertrouwde formule tegen en heb gelijk voor een jaar ingeslagen. Maar dat was ook alleen toeval. Daarna ben ik het nergens meer tegengekomen. En als dat op is moet ik eigenlijk ook weer op zoek naar wat anders.

Het zou eigenlijk wel goed zijn als je monsters zou kunnen krijgen zodat je een en ander kan uitproberen. Heb ik zelf eigenlijk nooit geprobeerd, maar misschien via lekkerinhetleven.nl of de sites zelf kan je soms proefmonsters aanvragen (voor Nivea in ieder geval wel :D).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Kavita

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yes ze hebben me terug gebeld van sensodyne
VRIENDELIJKE DAME
Er waren meer klachten over binnen gekomen

MAAR HELLAAS geen oude formule meer in huis

De dame rade me aan minimaal 6 wkn rapid te gebruiken
om het resultaat te kunnen beoordelen

Ze rade me aan of er nog ergens in het land oude voorraad was via internet
te gaan zoeken

Ik ben uit gekomen bij DROGIST.NL
tubes van 2.99 excl verzendkosten die komen er nog bij onder de 50 eurie