fe
door femke_thoolen Oct 23, 2017 om 11:03
Voeding & gezondheid

Hoe groei je sneller

ik ben 1,55 en ik vind mezelf erg klein ik zou graag groter willen zijn. is er een pil of spuit of iets wat je kan eten om groter te worden?

45341 14 Rapporteer

Topantwoord

hutch
door hutch - Oct 23, 2017 om 11:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Om te beginnen zou ik eens met de huisarts gaan praten......

En uiteraard is er geen pil en/of een spuit die uw lengte kan vergroten.

fe
door femke_thoolen Oct 23, 2017 om 11:09
Antwoorden / 1 Vragen

er bestaat toch zo'n groeispuit ofzo

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hutch, dat er niets is, klopt niet. Maar hangt wel van de leeftijd af.

hutch
door hutch Oct 23, 2017 om 11:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klopt idd., maar zoals TS het stelt d.m.v. een pil of spuit langer worden...?
TS zou dit ook eens kunnen lezen: https://nl.wikihow.com/Langer-worden-als-je-in-de-groei-bent

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even een spuitje halen, is er idd niet bij. Ik heb het gebruik van groeihormonen van redelijk nabij meegemaakt. Dat is echt een zwaar en belastend gebeuren voor jonge kinderen.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2017 om 11:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Belangrijker is hoe oud je bent. Er zijn inderdaad medicijnen (groeihormonen) voor, maar daar moet dan ver voor de puberteit (plm. 9/10 jaar) mee begonnen worden. Ik schat in dat je daarvoor dus al te oud bent. Als je eenmaal volwassen bent, zul je niet meer groeien.

fe
door femke_thoolen Oct 23, 2017 om 11:26
Antwoorden / 1 Vragen

nou ja ik zit in mijn puberteit.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je al menstrueert is het sowieso te laat. Je groeit nog tot een jaar of 18, dus misschien komen er nog een paar centimeters bij. Kylie Minogue is ook maar 1.52, Kim Kardashian 1.57 en zo zijn er nog wel meer beroemde vrouwen die klein zijn. Het heeft hun carrière in ieder geval niet in de weg gestaan.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 23, 2017 om 11:15
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Femke - Thoolen ,

Het eerste aanspreekpunt is inderdaad uw huisarts , pillen en spuiten is onzin , lees hier enkele tips , klik op de rode regel .

https://nl.wikihow.com/Snel-langer-worden

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2017 om 11:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk kan er nog iets gedaan worden aan de lichaamslengte  maar dan niet te lang wachten met naar de huisarts te gaan voor een eventuele in gang te zetten procedure. Misschien staat je nog een groeispurt te wachten.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, TS zit in haar puberteit, dan kan er niets meer aan gedaan worden.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 23, 2017 om 11:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Sneller groeien zal niet lukken maar mogelijk is er wel wat aan te doen.  Er zijn verschillende lichamelijke omstandigheden waardoor de groei wordt afgeremd o.a. een niet goed werkende schildklier maar ook de leeftijd is een bepalende factor. Zou zeker met de huisarts overleggen wat de (medische) mogelijkheden zijn. Ga niet zelf met allerlei pillen en dergelijke experimenteren, dat kan schadelijke gevolgen hebben. Veel sterkte.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Oct 23, 2017 om 11:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als jij die wielrenster Femke Thoolen bent moet je juist blij zijn met je lengte. Weinig tegenwind, weinig gewicht om mee te nemen. Het kan dus ook een kans zijn.

fe
door femke_thoolen Oct 23, 2017 om 13:41
Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha ik ga stuk omg. Ja, ik ben die wielrenster.

ne
door neodutchio Oct 23, 2017 om 14:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In al het negatieve zit altijd iets positiefs. Maar je ziet wel hoe makkelijk het is om meer van iemand te weten te komen met alleen een naam.

Maar ik was vroeger altijd erg klein. In de tienerjaren niet altijd even leuk, maar ook bij mij is het goedgekomen.

Topantwoord

costnix
door costnix - Oct 23, 2017 om 12:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een leidinggevende van ongeveer uw lengte en daar had ik heel veel respect voor (net als al mijn collega’s.
Zij maakt zelf de grap over het feit, dat ze alles veel makkelijker van de grond kon oprapen door haar lengte.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Oct 23, 2017 om 12:50
6599 Antwoorden / Vragen

Sommige volwassenen kunnen behandeld worden met groeihormonen, maar alleen op voorschrift van een inernist-endocrinoloog.
De behandeling is geen kleinigheid. Je wilt nu alles wel, maar is het allemaal de moeite waard voor een paar centimeter?
Lees dit artikel eens:
http://www.groeiwijzer.nl/nl/behandeling/groeihormoonbehandeling

Als je wat kleiner bent dan normaal, loop je tegen wat practische problemen aan. Die leuke broek is altijd te lang, je kunt niet bij de bovenste schappen in de supermarkt. De normale damesmaat fiets is net te groot.  Dat soort zaken leer je wel mee om te gaan.
Grote warenhuizen hebben een petit collectie, en bij de fietsenwinkel kun je een kleine damesmaat fiets kopen, zie je allemaal niets van.
Maar eerst maar eens naar de huisarts om te kijken of er een mogelijkheid is om groter te worden  zo niet, dan moet je het met deze lengte doen.

Topantwoord

costnix
door costnix - Oct 23, 2017 om 12:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn wel operatieve methoden, waarbij de bovenbeenbotten (femora) doorgezaagd worden en er pinnen aan beide zijden van de breuk worden geplaatst en die buiten het been met een verstelbaar frame worden vastgemaakt. Het is een langdurig proces, die ook pijnlijk kan zijn. Complicaties komen voor.
Hieronder een link hoe dit gaat.
http://www.zorgvoorbeweging.nl/sites/www.zorgvoorbeweging.nl/files/5657-StapvoorStap.pdf

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2017 om 13:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan niet en als u daar problemen mee heeft dan kunt u beter naar de huisarts gaan.
U kunt veel doen met uw houding en ook met kleding en uw uitstraling.
Er zijn al voorbeelden gegeven van kleinere vrouwen, bekijk die eens goed om te zien wat ze doen aan houding en uitstraling.
Als u laat zien dat u zichzelf klein vindt dan ziet u er ook kleiner uit.
Met een vitale en levenslustige uitstraling ziet men er langer uit dan iemand die fysiek langer is maar als een geteisterd mens door het leven schuifelt.
Je bent ook pas uitgegroeid begin twintig.

Topantwoord

MissBounty
door MissBounty - Oct 23, 2017 om 13:19
2 Antwoorden / Vragen

Beste meid,
Ik ben een vrouw van 39 en ben maar 1.43.
natuurlijk zitten ee nadelen aan, maar het voordeel is veel goedkoper kleding kunnen kopen. Daarnaast kun je broekspijpen zelf of bij een klerenmaker altijd verstellen.
via online kun je zelfs kleine maat schoenen met hak makkelijk vinden.
ikzelf heb maat 32/33 dus ik weet er alles vanaf.
met hoge hakken kun je jezelf ook wat langer laten lijken.
Ik weet je leeftijd niet, maar vrouwen groeien in de lengte meestal tot ze ongesteld worden.
Maar zoals ze al zeggen hier. Ga naar de huisarts om te kijken of het een medische achtergrond heeft of gewoon erfelijk is. Ga nooit zelf met pillen of zooi beginnen. Zolang je ook nog gezond bent is dat meer waard dan alles.
Ziek omdat je een stukje langer wilt zijn is het echt niet waard. Hou van jezelf zoals je bent.
Ook een voordeel van kleine vrouw zijn. Mannen houden over het algemeen in de praktijk van kleine vrouwen.
Wees trots met hoe jezelf bent.
1.55 is nog niet eens zo klein. Wou dat ik jou lengte had.
Zoals je ziet zijn er altijd nog kleinere vrouwen zelfs kleiner dan mij nog. Wees tevreden met wat je hebt.
Er zijn veel ergere dingen dan een beetje klein zijn.
Heb je er echt heel veel last mee dat je klein bent zou ik eerst eens met een psycholoog gaan praten. Dat heeft meer met eigenwaarde te maken dan dat je er zo last mee hebt in de praktijk. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Sterkte ermee