engelinde
door engelinde Dec 4, 2010 om 17:23
Voeding & gezondheid

Is dit ragout???

Zou graag willen weten..wat voor spul,er in t blikje van Beefragout van de Euroshopper zit...
Meer als n papje is het niet..t is niet te achterhalen van wie t afkomt..zeer verdacht dus ..en t is niet te eten,bah en daar betaal je dan voor.
er staat op t blik:
Goldi
Postbus 183
3860AD Nijkerk

Verdere bijzonderheden onderkant blikje
LD 123 Be B6 17 May 13
RReu EG 21

6185 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat op het etiket vermeld bij ingrediënten? Dat zit er in. En dat zal wel hoog percentage water zijn met wat smaakstoffen.

Voor die prijs kan je geen echte stukken (rund)vlees verwachten.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat verwacht je van een product als dit.Staat op wat erin zit en als je het niet lekker vind dat overkomt iedereen wel een wanneer we iets kopen.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

t gaat mij erom..wie produceert zoiets..DAT is niet te achterhalen en daar ging t mij om.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie het produceert is niet eens belangrijk. Waar het om gaat is of de supermarkt het product qua kwaliteit en inhoud accepteert voor die inkoopsprijs om het te willen verkopen.

Deze producent maakt nog veel meer merken ragout en andere etenswaren, zoals zeer waarschijnlijk kroketten/bitterballen (wat grotendeels hetzelfde bereidingsproces heeft). Hoogstwaarschijnlijk ook A-merken. Alleen willen A-merken niet aan de buitenwereld laten weten dat B-merken uit dezelfde fabriek komen.

A en B-merken worden daarom onder een verschillende productienaam op de markt gezet.

De code op de onderzijde heeft alles te maken met de productie. Mocht er wat niet goed gegaan zijn, dan is te achterhalen wanneer het geproduceerd is en welke producten waar zijn geleverd, zodat die uit de schappen gehaald of teruggeroepen kunnen worden.

Wil je ze een brief sturen dat het niet te vreten is?

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een product van AMS

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

AMS is volgens de eigen website:

We are a successful and professional organization buying Private Label food and non-food items on behalf of our members for 80 million people every week. The potential benefits for both suppliers and our members (retailers) are enormous.

Private Label = is een concept waarbij producten of diensten worden geproduceerd door een bepaald bedrijf, om op de markt te worden gebracht door een ander bedrijf onder diens eigen merknaam.

Wij zijn een succesvolle en professionele organisatie, die Privat Labels (zie boven) voedsel en niet-voedsel dingen kopen voor onze leden met 80 miljoen afnemers elke week. De potentiële/mogelijke voordelen voor zowel de leveranciers als onze leden (detailhandelaren) zijn enorm/gigantisch.

Niets meer of minder dan een inkoop en door-lever organisatie en geen ragoutbakker.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo engelinde.

Je kunt 2 dingen doen.
Een brief schrijven naar AH, of
naar het postadres dat op het blik staat.
En volgens mij horen ingrediënten op het blijk/de verpakking te staan.
deze zijn (als deze niet te vinden) altijd op te vragen via de fabrikant.
Of dat ze dat via AH kunnen achterhalen.
Goldi is volgens mij een producent van smaakstoffen e.d.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je echt wil weten wat erin zit en het staat niet op het etiket ( verplicht) dan zal jij een brief moeten sturen naar de fabrikant
Ik kan je vertellen dat er dingen in zitten die jij er liever niet in wil hebben en dat wat jij wel wil hebben er niet inzit.

Voor mij geldt dit ook voor de andere ragoutfabriekanten , dus als je kwaliteit wil en jij wil weten wat er inzit , maak dan zelf eens zo'n vleesragout ( ook in porties intevriezen voor de luie dagen )
Eenmaal je eigen ragout gegeten en je raakt nooit meer een blijk aan .

KlikHier

Hans

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ingredienten staan keurig vermeld op t etiket....maar daar ik zelf zo goed als altijd ...,alles zelf maak...dus ook n ragout en dit blikje eens kocht en t me zo tegenviel,dat ik die fabrikant weleens n mail kon schrijven...hoe vies dat prodrukt wel was..snap niet dat zoiets door de keuring komt..
Allemaal bedankt voor het meedenken lieve mensen en de moeite die jullie deden om mij dat te laten weten..

vriendelijke groeten Engelinde

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De smaakbeleving is heel persoonlijk, mijn vrouw vind het heerlijk en ik heb liever de runder en kalfsragout van het overbekende merk.

Overigens ben ik ooit een diskussie aangegaan met een fabrikant over de smaak van hun viskruiden die volgens mij naar hondenkots smaakte maar volgens de fabrikant een top produkt was gezien de verkoop cijfers.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanpc schreef op zondag 5 dec 2010, 10:08: De smaakbeleving is heel persoonlijk, mijn vrouw vind het heerlijk en ik heb liever de runder en kalfsragout van het overbekende merk.

Overigens ben ik ooit een diskussie aangegaan met een fabrikant over de smaak van hun viskruiden die volgens mij naar hondenkots smaakte maar volgens de fabrikant een top produkt was gezien de verkoop cijfers.

Wat men al niet eet, hondenkots, om een smaakvergelijking te kunnen maken. Je zou er zo ziek als een hond van worden.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij zinvol om zowel bij AH als de fabrikant een klacht in te dienen.

De buurtsuper vergoedde onder protest slechts de helft van een verpakking met potjes lassie toverrijst waarvan 1 potje beschimmeld was.

De fabrikant stuurde een leuk pakket met diverse dozen rijst ter compensatie van het ongemak.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond,

Een klacht waarover? Het is toch niet bedorven en smaken verschillen. Sommige mensen willen dikke ragout en anderen houden meer van een vloeibare vorm.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende keer toch maar weer zelf ragout maken. Dat blikje kost waarschijnlijk net zoveel als toiletreiniger, daarom smaakt het ook niet :)

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens het verwarmen de temperatuur te hoog dan wordt elke ragout slapjes.

T

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

De producent van deze ragout is zeer waarschijnlijk Struik Foods.

Struik Foods B.V. Voorthuizen
Voorthuizerweg 9
3862 PZ Nijkerk
Nederland
Tel +31 342 47 48 48
Fax +31 342 47 40 04
E-mail: info@struik.nl

"Als een van de grootste private label-producenten van Europa produceert Struik Foods diverse producten die verkocht worden onder het merk van één van haar retailpartners.... Struik Foods werkt samen met de meest toonaangevende supermarktketens van Europa."

Het beste is om contact op te nemen met de AH Klantenservice over dit product omdat dat meer zoden aan de dijk zet, Struik maakt private label producten aan de hand van de wensen en eisen van de supermarkt (smaak, kosten etc.).

Als een supermarkt maar vaak genoeg hoort dat het niet te eten is, zal men actie gaan ondernemen. Voor de producent maakt het niet zoveel uit. Hij doet slechts wat van hem verwacht wordt.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelinde

Voorzover ik weet, is het wettelijk verplicht om op het produkt te vermelden wie de producent is en wat er precies in het produkt zit.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zondag 5 dec 2010, 10:24:
johanpc schreef op zondag 5 dec 2010, 10:08: De smaakbeleving is heel persoonlijk, mijn vrouw vind het heerlijk en ik heb liever de runder en kalfsragout van het overbekende merk.

Overigens ben ik ooit een diskussie aangegaan met een fabrikant over de smaak van hun viskruiden die volgens mij naar hondenkots smaakte maar volgens de fabrikant een top produkt was gezien de verkoop cijfers.

Wat men al niet eet, hondenkots, om een smaakvergelijking te kunnen maken. Je zou er zo ziek als een hond van worden.

Vladja

Behalve de vieze smaak rook het ook nog zuur, hetgeen door de fabrikant als normaal werd gevonden voor dat produkt.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, Goldi heeft geen website of telefoonnummer, engelinde vond enkel een postbusnummer.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goldi Nijkerk is slechts een kantoor en het kan overal vandaan komen.

Euroshopper is een leuk discount huismerk dat ook nog zomaar kan wisselen van leverancier en hoeveel rund vlees, staat er niet op.

Door de volgorde ingrediënten te vergelijken met B merken kom je vaak tot de echte fabriek, ook de plek en manier van opdruk van productie code verraden de Ragout die er naast staat.
Dus kijk eens of er gelijke blikken met zelfde opdruk van datum staan.
Dus niet op etiket maar eerst op blik zelf kijken.
Daarna ingrediënten controleren of zelfde of aangepast is.

Ik weet dat de prijs vaak belangrijker is dan inhoud bij Euroshopper en de goede producten zijn helaas erg zeldzaam bij dit huismerk.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een mailtje sturen naar Struik (of morgen even bellen) want het is zo goed als zeker dat zij de producent van die ragout zijn.

Het verhaal dat een private label product dezelfde ingrediënten of smaak heeft, is vaak een fabeltje. Vooral een fabriek die veel private labels maakt, werkt met een verscheidenheid aan recepten en/of productlijnen. Iedere inkoper van de supermarkten heeft een ander wensenlijstje. Bovendien moeten de kosten van een private label product lager zijn, waardoor er minder dure ingrediënten in gaan.

En anders waren er in de producttesten van Kassa en andere consumentenprogramma's veel meer gelijke uitkomsten. Daarnaast zijn er ook producenten die zich alleen maar op private labels richten en dictbij de smaak van A-merken te komen.

Echter er zijn producten waar weinig aan te veranderen of te sleutelen valt dus waar het private label product wel gelijk is aan het A-merk product (afgezien van verpakking natuurlijk). Neem bijvoorbeeld roomboter (zie ook aflevering van Keuringsdienst van Waarde).

Wel kun je aan de opdruk op de verpakking zien waar een product vandaan komt, vooral bij vleesproducten en zuivel kun je het op die manier herleiden.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je je geld willen terugvragen bij de servicebalie?
Zeg gewoon tegen al je vrienden en kenissen hoe vies het was en maak de ragout voortaan zelf. Zelf koken had minder tijd gekost dan je er nu al bij elkaar aan kwijt bent geweest.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is, dat Euroshopper geen B maar een C merk is.
Als je een low budget product zoekt, moet je niet bij appie zijn, maar in een winkel die daar goed in is.
In mijn beleving is appie een A merken winkel, met huismerken slaan ze de plank heel vaak mis.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kipragout van het ah merk vind ik persoonlijk wel lekker.
Die goedkope zooi begin ik niet eens aan.