rj
door rjmarcusse Jul 10, 2015 om 14:59
Voeding & gezondheid

Kalknagels

Sinds kort gebruik ik de kalknagelbehandelset van Scholl (volgens mij een webwinkel).Op de verpakking staat, dat dit middel voor 99,9% de schimmels doodt ( ik zou voor 100% gaan, die 0,1 moet te doen zijn). Er staat ook, dat wetenschappelijk bewezen is, dat dit middel helpt. Op de website echter kan ik hierover niets vinden. Na 9 maanden (!) is de verkleuring verdwenen en zijn de nagels weer als herboren, staat ook op de verpakking.
Wie heeft ervaring met dit middel?

39230 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt net zo goed azijn op die kalknagels smeren. Helpt net zo goed en is aanzienlijk goedkoper.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Scholl is gewoon bij de drogist te koop.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, suc6 er mee.
Kun je niet beter aan je huisarts vragen wat je het beste kunt doen?

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bezoekje aan een pedicure of huisarts lijkt mij nuttiger.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het een kalk en/of schimmelnagel?

Las laatst een tip bij tips over behandeling van de schimmelnagel; Tip schimmelnagel

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ro68ma schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:59: ik zou voor 100% gaan, die 0,1 moet te doen zijn

Niemand kan 100% garanderen. Als ze dat wel doen is het volksverlakkerij.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen ervaring mee en ik zou het anders ook niet kopen.
Het is al gezegd: azijn kan net zo goed en kost ca 40 ct/liter, tenzij u appelazijn koopt. Die kost in de supermarkt ca 60 ct voor een klein flesje.
Anders kunt u eventueel teatree olie gebruiken. Kost ca 2 E bij het Kruidvat, huismerk in bruin glas.
Elke dag 1 of 2 x insmeren, dat maandenlang volhouden en nadat de nagels helemaal uitgegroeid zijn (duurt ca 6 maanden), weet u na een tijdje of het inderdaad geholpen heeft. Net zoals met al die dure middeltjes.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2015 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik zocht naar de ingrediënten van dit middel kon ik niets erover vinden maar kwam wel klik hier tegen. Scholl wil het niet vertellen.
Overigens zit in de meeste van dergelijke (vaak dure) middeltjes azijnzuur verwerkt.
Kalknagels voorkomen: klik hier.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2015 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Die behandelset heb ik inderdaad in de winkel gekocht (Kruidvat). Ik zal het voorlopig blijven gebruiken, omdat ik wel wil weten of het al dan niet helpt. Dat azijn net zo goed is had ik pas later gelezen Mocht Scholl niet helpen dan zal ik zeker de suggesties van Aurora volgen.
Het is wel een kwalijke zaak, dat Scholl geen opening van zaken wil geven over die 99,9% en wie of wat het wetenschappelijk bewijs heeft geleverd. Misschien een onderwerp in een van de komende Kassa-uitzendingen om uit te zoeken of dit soort middelen echt helpt of niet.
Verder vind ik, dat 1953 beter kan stoppen met Gruyère kaas en gewoon Nederlandse kaas moet proberen. Goudse kaas schijnt goed te werken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2015 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou Scholl dat aan u vertellen? Er zit azijnzuur in, maar wij stoppen dat in een heel duur flesje zodat het nog wat lijkt?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2015 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tijger1,

Het gaat er niet om of Scholl dat aan mij wil vertellen of niet. Het gaat om de vraag waarom Scholl geen openheid van zaken wil geven over het wetenschappelijk onderzoek en de geheimzinnigheid daarover. Ik neem aan, dat je de link, waarnaar Aurora verwijst, hebt gelezen. Ieder wetenschappelijk onderzoek dient controleerbaar te zijn en te kunnen worden getoetst.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2015 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje cynisch, maar ik ben het er wel mee eens. Neemt niet weg, dat het goed zou zijn als een dergelijke claim en het z.g. geheime wetenschappelijk onderzoek wordt uitgezocht. Als Scholl met 99,9% zo succesvol is, dan schreeuw je dat toch van de daken. Consumentenprogramma's als Kassa en Radar zouden daar best een onderwerp van kunnen maken. En dan niet alleen over Scholl, maar ook over andere middeltjes, die je op de Sterreclame ziet.
Ik wil de discussie hiermee beëindigen. Ik dank iedereen voor de reacties. En mocht ik toch enig resultaat boeken met Scholl dan laat ik jullie dat weten.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2015 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat informatie over tea tree olie: klik hier, zie eventueel ook onderaan die pagina bij Lees verder.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2015 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ik zal er mijn voordeel mee doen.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2015 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ingrediënten van de behandelset.
Bevat: citroenzuur, isopropylalcohol, natriumbenzoaat, ureum, glycerine, panthenol. - See more at: http://www.scholl.nl/home/foot-care/kalknagels/scholl-fungal-nail-treatment/kalknagel-behandelset/#sthash.nY6UxUBG.dpuf

Zelf gebruik ik de lak va Dactarin. Zit Miconazolnitraat in. Is een echt medicijn. Het helpt bij mij alleen om te zorgen dat het niet erger word. maar dit had de arts al verteld. Ik mag helaas niks anders gebruiken ivm andere medicijnen. Eigenlijk kan dit ook niet samen met 1 van mijn medicijnen. maar er is overleg geweest met de apotheker. En die zei dat het niet zo een probleem was. En ik wordt goed in de gaten gehouden. Wat bij mij ook tegenwerkt is dat ik medicijnen slik die mijn afweer onderdrukken. dus mijn eigen afweer kan de schimmel niet vernietigen zeg maar.
Kalk nagel en schimmel nagels zijn hetzelfde.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ooit een product van "nailner" gebruikt. zal wel ongeveer hetzelfde zijn als dat van scholl. kreeg het idee dat het wel even hielp, maar je moet heel consequent zijn met de behandeling, 2x per dag........en daar ging het mis bij mij. de schimmel zit ook niet in of op de nagel, maar in het nagelbed. mijn pedicure adviseerde me om , ook weer 2x daags, even een voetbadje met bleekmiddel te nemen.
en......er is ook nog lasertherapie, maar daar weet ik nog niks van.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ro68ma,

Het maakt wel verschil of je kalknagels aan je vingers of je tenen hebt. Ik had ze allebei, maar die op mijn vingers zijn volledig verdwenen. Ik weet niet meer hoe het spul heet dat ik gebruikte. Een kuur van een paar weken, eventueel verlengen als het resultaat nog niet helemaal 100% is. Volgens mijn huisarts is het wel troep, maar ja, het hielp wel en na enkele weken ben je er vanaf.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 á 2 keer per week rondom licht insmeren met "Purol"
Succes verzekerd, althans al jaren bij mij.
Voor de dames wat lastig ivm nagels lakken, dan vooraf schoonmaken.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dampo en Hicks schijnen ook te werken.
Voor meer tips: klik hier.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op maandag 13 jul 2015, 13:09: Dampo en Hicks schijnen ook te werken.
Voor meer tips: klik hier.

En ook nog hartstikke nuttig als uw nagels verstopt zitten.;-)) twee vliegen en een klap.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eerst een middeltje van het kruidvat huismerk gekocht. Dit leek redelijk te werken. Maar Uiteindelijk is de kalknagel terug gekomen.

Nu zit ik aan de Nailner. Dit lijkt prima te werken, laatst was ik na 3 maanden smeren echter 4 dagen op vakantie die stick vergeten. En kwam het meteen alweer hard terug.
Ondertussen alweer 4 maanden bezig en alles wat nu nieuw aangroet blijft schoon.

Je moet echt constant blijven smeren tot je hele nagel weer hergroeid is, en dan nog even langer.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

100% garantie krijgt men nergens (hetzelfde als 'gratis'). Ga met uw probleem naar de huisarts, het is namelijk een schimmel en die komt van binnenuit, deze is dus niet van buitenaf te bestrijden. Weggegooid geld al die middeltjes.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al diverse dure middelen gebruikt en echt het helpt NIET!!! In het begin lijkt het er op dat het wat doet maar na verloop van tijd stopt dit weer! en als je dan een paar weken niks doet begint alles van voren af aan . Dus de schimmel word alleen een beetje geremd maar niet gedood ook niet in combinatie met strooi spul in je schoenen . Dus ik zou zeggen naar de dokter of azijn proberen,

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

een jaar lang gebruikt, zonder resultaat. Ga naar de pedicure en laat de nagels hier behandelen. Heb meerdere preparaten gebruikt zonder enig resultaat.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

al dat spul helpt helemaal niks want ik had ook van alles geprobeerd. Toen naar de huisarts en na 3 maandenwaren mijn teennagels schimmelvrij dankzij medicijn Terbinafine 250 mg.
Dus al dat andere is gewoon nep

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb 18maanden Nailner gebruikt (op teennagels) maar dat hielp maar weinig. Ik heb wel 2 x daags consequent de Nailner aangebracht. Het lijkt dan ietsje minder te worden (vooral in het begin) en de verkleuring gaat een heel stuk weg. Maar zodra je ermee stopt is alles weer bij het oude..

Ik kreeg van de huisarts de tip om 2x per dag met hete peper (waar je sambal van maakt) de teennagels in te smeren, en te verpakken in sokken. Dat zou moeten helpen. Ik heb het niet geprobeerd, omdat dat best wel lastig (en een beetje vies gedoe) is.

De medicijnen die écht helpen bij deze schimmelinfectie hebben volgens mijn huisarts zoveel bijwerkingen dat is gewoon eng. Vooral is het schadelijk voor de lever, je moet dan ook als je die medicijnen gaat gebruiken je bloed regelmatig (4 tot 6 weken) laten controleren.

Nu smeer ik al een paar jaar dagelijks Argan olie op mijn voeten en teennagels. het is niet weg maar stukken minder, nagels zien er weer een stuk mooier uit. De nagels zijn ook makkelijk te knippen.

Dus voor mij geen dure middeltjes e/o gevaarlijke medicijnen....

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste zijn idd tabletten. Maar die mag niet iedereen hebben. Ik mag ze misschien later en dan bij hoge uitzondering en moet dan vaker naar het ziekenhuis op controle komen om te kijken of ze niet mijn medicijnspiegels in de war gooien. Het is dus niet een simpel pilletje wat je zomaar kan halen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke natuurgeneeskundige kan je vertellen dat kalknagels uitsluitend bij mensen voorkomt met een zwak werkende alvleesklier. Oorzaak in bijna alle gevallen: teveel suiker! Dus snoep, koek, gebak e.d. veroorzaken een dermate zoet bloed, dat schimmels heel gemakkelijk kunnen ontaarden in Candida. En dát is wat VAN BINNENUIT door het nagelbed in je nagels penetreert.
Uiteraard is het wegnemen van de oorzaak het allerbeste, maar er zijn zeer weinig mensen die dat dan ook doen. Dus blijft over de symptoombestrijding.
Daar is al genoeg over aangereikt, lees ik wel.
De mensen die ik heb geadviseerd om kalknagels te bestrijden zijn goed gemotiveerd te werk gegaan en hebben niet alleen hun dieet grondig aangepast, maar ook de nagels zelf behandeld. Schimmels, dus ook Candida, kunnen niet tegen een zuur milieu. Vandaar dat azijn helpt. Maar ook aspirine in een voetbad, die je elke avond kunt toepassen. Beide zijn erg goedkope oplossingen, als het maar zuur is. Wil je een snel resultaat, dan kan je voordat je gaat slapen de nagels bedekken met een watje, gedrenkt in azijn. daar doe je een stukje plastic folie overheen en dat plak je af met pleister. Leukopor is een pleister op papierbasis, die je huid niet kan aantasten bij veelvuldig gebruik. Natuurlijk kan je ook een veel goedkoper merk nemen.
Na een maand zie je al dat de nagel een gezonde basis begint te krijgen als het verder gegroeid is. Teennagels doen er aardig lang over om helemaal volgroeid te zijn, ca. een jaar, dus je moet veel geduld hebben, kwestie van zelfdiscipline en oefenen.
Een nóg sneller resultaat is dat je tijdens deze zure behandelingen extra vitamine C slikt, per dag 3 tabletten van 1000 mg. Dit vitamine zorgt voor een snelle groei van haren en nagels, zodat de wachttijd voor het weer volledig aangroeien van een gezonde nagel een stuk minder lang zal zijn.
Veel succes gewenst!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schimmelnagel of kalknagel zoals het in de volksmond heet is lastig te behandelen. Alle middeltjes zorgen alleen voor het niet meer uitbreiden van de schimmel, dus verder wachten tot het uitgegroeid is. Een gediplomeerde pedicure weet echt wat er moet gebeuren en kan eventueel de nagel deels afslijpen en een tijdelijke kunstnagel plaatsen. Is vrijwel niet van echt te onderscheiden. Bovendien dien ook de schoenen behandeld te worden, daar de schimmel heel besmettelijk is.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 13:18:
aurora1 schreef op maandag 13 jul 2015, 13:09: Dampo en Hicks schijnen ook te werken.
Voor meer tips: klik hier.

En ook nog hartstikke nuttig als uw nagels verstopt zitten.;-)) twee vliegen en een klap.

Als dan maar wel Vicks i.p.v. Hicks gebruikt wordt....

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een jaar lang mijn 2 grote en ernaast aan getaste 2 nagels behandeld met dr.
scholl specifiek daarvoor bestaande middel 2 maal per dag toegepast. Weinig resultaat !! Via dit medium gelezen dat Vicks Vapo Rub zalf resultaat zou kunnen bieden ! En dit doe ik nu iedere morgen sinds een aantal maanden en denk dat dit middel wel effect heeft. iedere morgen met klein kwastje goed nagel insmeren en pleister erop zo groot als de nagel en zie de uitgroei weer normaal worden !!!!!!!
De kosten voor dit midden zijn bijna 0,0 !!! Doe er je voordeel mee , succes

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het advies van mijn pedicure gebruik ik appelazijn, kalknagel is een schimmel en schimmels kunnen niet tegen zuren. het duurt even maar is stukken goedkoper dan al die dure middeltjes van de drogist

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sop een wattenstaafje in de schoonmaakazijn en breng dit op de kalknagel aan. Doe dit 3x per week. Na enkele weken zie de de gezonde nagel verschijnen bij de nagelriem. Trouw doorgaan met het aanbrengen van de schoonmaakazijn en de gezonde nagel groeit steeds verder omhoog! Helpt echt en kost weinig.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je naar je huisarts gaat kun je een soort kuur krijgen van zoveel weken slikken en dan weer een tijd niet en dan weer een tijd wel. Volgens oma's tips....elke dag insmeren met lampenolie.