hm
door hmook Feb 24, 2005 om 14:10
Voeding & gezondheid

Klachtendrama over Quinny freestyle 3xl

Zijn er meer mensen die klachten hebben over de Quinny 3-wieler wandelwagen met zwenkwiel?

Onze Quinny wandelwagen is nu ongeveer 16 maanden oud, maar de eerste klachten zijn al begonnen na 10 maanden. We hebben in 4 maanden tijd meer dan 20 lekke banden gehad! (en dit kwam niet door onzorgvuldig plakken of verkeerde bandenspanning) De leverancier (Dorel) verwees ons naar de winkel, Prenatal. Hier snapten ze er niets van en gaven (na lang praten als brugman) aan een nieuwe binnenband te bestellen. Hier lag het echter niet aan, want de buitenband was van binnen heel slecht afgewerkt en ruw, en gaf dus nog steeds lekke banden. Vervolgens na lang wachten en vele ergernissen van onze kant (steeds weer lekke banden op de meest onhandige momenten) werd er een nieuwe band door Prenatal besteld.

Maar het leed was nog niet geleden...want inmiddels (13 maanden na aankoopdatum en dus een vervallen garantie) was er een veer gebroken in het zwenkwiel, waardoor we niet meer fatsoenlijk rechtuit konden rijden. Hadden ze bij de Prenatal nog nooit eerder meegemaakt! Bleek dat we op eigen kosten een volledig nieuw zwenkwiel moesten bestellen, omdat het onderdeel niet los verkrijgbaar zou zijn. Kregen we weer een maand later alleen een veertje opgestuurd? Uiteindelijk na tijden prutsen is het ons gelukt om de veer te vervangen.

Al met al zijn we het helemaal zat met de Quinny en ook met Prenatal, want fatsoenlijke service geven, ho maar! Laten we nog maar niet spreken over levertijden enz.

We hebben alleen maar ellende met deze wagen en zijn bang wat het volgende mankement zal zijn. Hebben we gewoon pech en een maandagochtendmodel gekocht, of zijn er meer mensen met klachten.

Laat het me weten, zodat we misschien gezamelijk actie kunnen ondernemen. Ik kan me niet voorstellen dat we de enige met klachten zijn. En van een wandelwagen mag je toch een langere levensverwachting hebben dan een jaartje.

Met vriendelijke groet, Hester

2405 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2005 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag hmook,

Ook na afloop van de fabrieksgarantie heb je nog wettelijke garantie op basis van de economische levensduur van het produkt.

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie

Wettelijke garantie na afloop van de fabrieksgarantie geldt altijd, voor vrijwel alle consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie naast de wettelijke garantie. De fabrieksgarantieregeling mag de wettelijke garantie niet inperken. De verkoper moet zich aan beide houden. Ook na het verstrijken van de fabrieksgarantietermijn kunt je dus nog steeds verlangen dat de leverancier (de verkoper) een gebrek tegen betaling van het gebruiksdeel herstelt. Dit kan dus binnen de wettelijke garantie van het eerste halve jaar, maar ook na afloop van de fabrieksgarantie. Na afloop van de fabrieksgarantie is er ook sprake van wettelijke garantie. Raakt een produkt defect na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde economische levensduur van het produkt, dan dient de verkoper onder aftrek van het verbruiksdeel voor herstel zorg te dragen. Stel dat van een wandelwagen met een economische levensduur van 5 jaar kapot gaat na 16 maanden, dan moet de koper 16/60 deel van de reparatiekosten (stel €100 is € 27,- betalen. Waarom 16/60 deel? Dit komt omdat je de wandelwagen wel 16 maanden gebruikt hebt.. Het wettelijke recht op garantie na afloop van de fabrieksgarantie heeft niets te maken met (de goede wil) van de fabrikant maar alles met de goede wil van de verkoper .

www.wetten.overheid.nl

vink aan: wetten

zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7

Brochure Koop en Garanties

Stichting de Ombudsman

Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2005 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

antwoord :

Zelf heb ik een Quinny freestyle 4XL. De voorbanden slijten om de 2
maanden helenmaal op. We heben een keer nieuwe voorbanden  gehad
en een keer een nieuw frame en nieuwe voorbanden. De leverancier is
Danny's babywereld in Purmerend.

Ze hebben gezegd dat we het met de importeur moeten regelen, die
verwijzen ons terug naar de winkel. Tevens heeft de importeur gezegd
dat deze Danny's baby wereld bij hun geen erkende dealer is en dat ze
geen gebruik kunnen maken van fabrieksrgarantie.

De winkel wil ons niet meer verder helpen (want dit gebeurt anders
nooit), de importeur ook niet en we zitten nog binnen de
garantietermijn.

We gaan er dus een advocaat op zetten. Mocht iemand nog andere tips hebben, ze zijn van harte welkom.

Groetjes Martin

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben inderdaad ook een klacht over de quinny freestyle xl driewieler.

Maar de klacht heeft meer te maken met Danny's baby wereld in Purmerend..!!

Wij zijn inmiddels al 5 maanden bezig om alleen al geholpen te worden. Als reactie krijgen wij...

Uw probleem kan alleen bij de fabriek verholpen worden, daar kunnen wij u niet mee helpen maar wij gaan om de drie a vier weken naar de fabriek dus dat is geen probleem. Inmiddels bel ik bijna om de twee weken om te vragen wanneer ze gaan want dan kan ik mijn wagen langs brengen om het te laten maken. Nu zeggen ze dat ze al sinds januari niet zijn geweest, terwijl hun winkel wel bevoorraad wordt.Dit is erg raar..

Nu loopt mijn garantie in mei af en ik heb het idee dat ze daar op zitten te wachten zodat alle kosten voor mij zijn.

Bellen met de fabriek heeft ook geen zin want die zeggen dat je het moet uitzoeken met de leverancier, en die is net zoals vermeld in de andere mail niet bekend bij de fabriek.

Dus wie help mij nu zodat ik gezellig met mijn dochter kan wandelen...!!

Graag zou ik willen weten wie hier ook problemen mee heeft..??

Groeten Petra.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2005 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Petra,

Inmiddels hebben we toch een nieuwe wagen gebkregen bij Danny's babywereld. We hebben telefonisch geeist om ons geld terug te krijgen. Als ze daar niet mee akkoord gingen zou ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. In eerste instantie kreeg ik hgeen reaktie maar de olgede dag belden ze terug dat we een andere nieuwe wagen konden uitzoeken. Je zou ook nog Dorrel een brief kunnen schrijven, als ze meer klachten krijgen over Danny's babywereld ondernemen ze misschien ook stappen.

In ieder geval veel sterkte en succes ermee!

Groetjes,

Martin