tilburgia
door tilburgia Jun 23, 2010 om 13:21
Voeding & gezondheid

Kosten zorgverzekering

en andere problemen omtrant de zorgverzekeraars.

Wat mij het meeste stoort aan de verplichte bijdragen aan dit "gebeuren" is de manier van afrekenen. Als je je 160 euro eigen bijdragen vol heb krijg je een rekening en "bam" het wordt afgeschreven.
I.p.v. maandelijks de bijdrage van de premie met 1/12 deel te verhogen, nee het bedrag wordt gewoon afgeboekt. En als je bijstand- ww- wao- aow of wat danook voor uitkering hebt kom je al snel in de problemen. En dat de zorg duurder wordt, is volgens mij een leugentje om bestwil als je de "vergoedingen" die de heren verzekeraars maandelijk op hun bankrekening krijgen bijgeschreven. En daarbij klopt er van het hele ziekenfonds-gebeuren niets. De veroorzaker betaald, is toch de slogan. Nou laat dan bijv. iemand die met zijn zatte kop achter het stuur kruipt en er een paar het ziekenhuis "bevordert" of welk ander delict "uitvreet" waaraan ziekenhuiskosten zijn verbonden, voor deze kosten opdraaien en niet de algemeenheid. Het zelfde zou moeten gelden bij alle "risikofactoren".

599 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tilburgia

Op zich ben ik het wel met jouw stellingen eens, maar er is in Den Haag bij de politici geen enkele belangstelling om de wanpraktijken in de zorg te veranderen. Integendeel, heel veel oud politici zijn nu bestuursvoorzitter bij de zorgverzekeraars en vangen momenteel pakweg 3 ton per jaar aan "salaris".

Pedro.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg vorig jaar de rekening in 2 delen, gewoon 2x een accept. Er werd niks afgeschreven.
Ik heb een betalingsregeling getroffen van 25 per maand, en die heb ik netjes betaald.

Ik kan het nl ook niet in 1x missen.
Dit jaar hoop ik ook een regeling te kunnen treffen.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zorg wordt steeds duurder, ik probeer er echt op te letten. Zelf vind ik dat ik nooit ziek ben en dus ook niet een hoge vergoeding hoef te betalen ;)

Wat ik ook in de krant lees zou ik straks mooi gaan kijken welke verzekering het goedkoopste is er zijn genoeg vergelijksites die straks de nieuwe premies vergelijken voor je nieuwe zorgverzekering.

Zie de hier een artikel in de Volkskrant

Hier een lijstje waar je makkelijk kan vergelijken:
Verzekering-premie.nl
Independer.nl
Verzekeringssite.nl

Ik hoop dat jullie er straks wat aan hebben.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou laat dan bijv. iemand die met zijn zatte kop achter het stuur kruipt en er een paar het ziekenhuis "bevordert" of welk ander delict "uitvreet" waaraan ziekenhuiskosten zijn verbonden, voor deze kosten opdraaien en niet de algemeenheid. Het zelfde zou moeten gelden bij alle "risikofactoren".

Als er een schuldige aan te wijzen is bij een ongeluk, wordt de schade verhaald op de schuldige door de zorgverzekeraar. Bijv. in het geval van de zatte kop, mag de autoverzekering alle kosten betalen, die de zorgverzekeraar maakt.

Dat wordt dus al gedaan.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in korte tijd de eigen bijdragen volmaakt krijg je een rekening voor het volle bedrag. Lijkt mij dat er wel een regeling met de verzekeraar te maken is.
Als je chronisch ziek bent kom je in aanmerking voor een compentatie van €54 per jaar. Ook heeft de gemeenten een regeling dat mensen met een laag inkomen een bijdrage kunnen krijgen to € 500 per jaar. Google even en je zult vinden.
Die compentatieregeling van € 54 vind ik eigelijk niet kunnen. De eigen bijdrage is €165 en zou voor iedereen moeten gelden. Er wordt namelijk niet naar inkomen gekeken. Dus een directeur die chronisch ziek is (diabeet bijv.) krijgt ook de compentatie van €54. Ik vind,dat als je de eigen bijdrage moeilijk kunt betalen ga dan naar je gemeente voor de laag inkomen bijdrage. Door iedere chronische zieke € 54 compentatie te geven is geld over de balk smijten.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook heeft de gemeenten een regeling dat mensen met een laag inkomen een bijdrage kunnen krijgen to € 500 per jaar

Wat is dat precies voor regeling?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar is die regeling omgezet naar een collectieve zorgverzekering.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2011 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat mijn zorgverzekeraar dit goed regelt,
als je vraagt om een regeling krijg je dit wel voor elkaar.

Mijn zorgverzekeraar is MENZIS.

Een andere zaak is dat ook grotere bedragen gelijk worden afgeschreven.
Ik vind dat als is overeengekomen dat een bepaald bedrag wordt afgeschreven dat bedrag ook moet worden afgeschreven en niet meer dus.